Emne: Beyerdynamic DT 990 - ingen lyd på venstr ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Lakris Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 20 Januar 2011 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har længe haft stor glæde af mine kære gamle Beyerdynamics DT 990. Det seneste halve år har der dog været visse problemer med lyden; dvs visse udfald i venstre øre, og desværre er disse udfald nu blevet permanent. Jeg vil derfor høre jer kloge hifi-hoveder om hvad problemet mon skyldes, og om det er noget man/jeg burde kunne fixe selv og, i så fald, hvordan? At sende dem til reperation er selvsagt også en mulighed, men tænker at det nok er en (alt for) dyr omgang, ift. mit spegede su-budget.... Så DIY-metoden har altså førsteprioritet - om end jeg bestemt ikke er nogen tech-wiz. Surprise! PS. Har prøvet at tilslutte høretelefonerne til 2 forskellige anlæg + direkte i min Mac, uden det gjorde nogen forskel
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 20 Januar 2011 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til Lakris Det er med meget stor sandsynlighed bare jackstikket der er stået af og der skal loddes et nyt på. Hvis du har et multimeter kan du måle efter om der er forbindelse (modstand på nok 250 ohm) henover tip og sleeve og top og ring, dvs jord og højre/venstre kanal. Herefter skal du bare klippe stikket af og lodde et nyt på  Har du brug for hjælp er der sikkert flere i KBH der kan hjælpe
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 20 Januar 2011 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft samme problem med mine, og først da jeg skilte dem ad og rettede ledningen indeni, blev problemet løst.
Grunden er, at der sidder en metalbøsning indeni, som forhindrer at ledningerne bli'r trukket ud ved brug. Det et denne metalbøsning der i mit tilfælde gav kortslutningen. __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Lakris Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2011 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
Jeg har haft samme problem med mine, og først da jeg skildte dem ad og rettede ledningen indeni, blev problemet løst.
Grunden er, at der sidder en metalbøsning indeni, som forhindrer at ledningerne bli'r trukket ud ved brug. Det et denne metalbøsning der i mit tilfælde gav kortslutningen. |
|
|
Metalbøsning?? Hentyder du til de to parallelle metalstænger, med ledningen i midten, som forbinder højre og venstre hørebøf over hovedet, så at sige? Og skal det at "skille dem ad" dermed blot forstås som, at knappe "hovedpuden" op og rette på ledningen? Eller mener du at jeg skal skille selve hørebøfferne ad? Mange spørgsmål - kringlet skrevet. Bær over!
|
| Til top |
|
| |
Lakris Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2011 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Velkommen til Lakris
Det er med meget stor sandsynlighed bare jackstikket der er stået af og der skal loddes et nyt på. Hvis du har et multimeter kan du måle efter om der er forbindelse (modstand på nok 250 ohm) henover tip og sleeve og top og ring, dvs jord og højre/venstre kanal. Herefter skal du bare klippe stikket af og lodde et nyt på |
|
|
Tak for svar og velkomsthilsen Har desværre ikke sådan en multimeter-fidus, men ledningen burde være lang nok til, at jeg kan efterprøve det med at lodde nyt på. Men hvordan? For hvad mener du mere præcist med at lodde og hvor skal der klippes? Step by step for dummies, tak
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 20 Januar 2011 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lakris skrev:
flpdk skrev:
|
Jeg har haft samme problem med mine, og først da jeg skilte dem ad og rettede ledningen indeni, blev problemet løst.
Grunden er, at der sidder en metalbøsning indeni, som forhindrer at ledningerne bli'r trukket ud ved brug. Det et denne metalbøsning der i mit tilfælde gav kortslutningen.
|
|
|
Metalbøsning?? Hentyder du til de to parallelle metalstænger, med ledningen i midten, som forbinder højre og venstre hørebøf over hovedet, så at sige? Og skal det at "skille dem ad" dermed blot forstås som, at knappe "hovedpuden" op og rette på ledningen? Eller mener du at jeg skal skille selve hørebøfferne ad? Mange spørgsmål - kringlet skrevet. Bær over!
|
|
|
Nej, det var ikke der mit problem var.
Det er der hvor den fælles ledning går ind i høretelefonen, og ja du skal skille det hele ad i denne side.
Det sværeste er at få den afsluttende filtpude på igen, men med lidt tålmodighed og forsigtighed gik det i mit tilfælde.
Men du kan måske spare dig selv for en masse arbejde, hvis du først prøver techtrino's ide.
__________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Lakris Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2011 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
Lakris skrev:
flpdk skrev:
|
Jeg har haft samme problem med mine, og først da jeg skildte dem ad og rettede ledningen indeni, blev problemet løst.
Grunden er, at der sidder en metalbøsning indeni, som forhindrer at ledningerne bli'r trukket ud ved brug. Det et denne metalbøsning der i mit tilfælde gav kortslutningen.
|
|
|
|
|
|
Det er der hvor den fælles ledning går ind i høretelefonen, og ja du skal skille det hele ad i denne side.
Det sværeste er at få den afsluttende filtpude på igen, men med lidt tålmodighed og forsigtighed gik det i mit tilfælde.
Men du kan måske spare dig selv for en masse arbejde, hvis du først prøver techtrino's ide først.
|
|
|
Allerede godt i gang med at skille ad, men er nu stødt på en svær forhindring. Har taget selve "puderingen" af; altså den pude der hviler mod øret, men hvordan kommer jeg videre derfra? HAr prøvet at lirke den næste del op, men hidtil forgæves. Skal jeg blot være lidt hårdere, eller?
|
| Til top |
|
| |
Lakris Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2011 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lakris skrev:
flpdk skrev:
Lakris skrev:
flpdk skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Men du kan måske spare dig selv for en masse arbejde, hvis du først prøver techtrino's ide først.
|
|
|
Allerede godt i gang med at skille ad, men er nu stødt på en svær forhindring. Har taget selve "puderingen" af; altså den pude der hviler mod øret, men hvordan kommer jeg videre derfra? HAr prøvet at lirke den næste del op, men hidtil forgæves. Skal jeg blot være lidt hårdere, eller?
|
|
|
Er nu, med lidt vold og magt, nået ind til kernen af hovedtelefonen. Hvad gjorde du mere præcist ved metalbøsningen?
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 20 Januar 2011 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lakris skrev:
Lakris skrev:
flpdk skrev:
Lakris skrev:
flpdk skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Er nu, med lidt vold og magt, nået ind til kernen af hovedtelefonen. Hvad gjorde du mere præcist ved metalbøsningen?
|
|
|
Sæt musik på og så prøv at skille ledningerne så de ikke rører hinanden.
Hvad sker der så - forsvinder kortslutningen? __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|