| Sendt: 20 Januar 2011 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa,
Jeg har et sæt UltimateEars Triple.fi 10. Dem lytter jeg flittigt til i bussen hver dag. I starten syntes jeg at de havde en svag
tendens mod en lidt mørkere lyd signatur end jeg lige var vant til (havde brugt Sennheiser CX300II før) og tænkte at sådan
lyder de (der er masser afdetaljer og kontant lyd, stram bas..) så.
Men medfølgende er også en "fly-entertainment" attenuator og for lir'ens skyld koblede jeg denne ind (tror der er en
dæmpning på en 10 -15dB) og efter at have justeret lidt på volumen blev jeg overrasket over at den lidt mørke lyd signatur
syntes væk. Den mere "neutrale" klang passer mig fint.
Jeg har dog gruplet over hvad årsagen kan være, tænkte på om min mobiltelefon MP3 afspiller lod sig (over)belaste således
at de højere toner stod lidt i baggrunden?
Og tænk, jeg synes faktisk det samme gør sig gældende fra min arbejdslaptop. Her havde jeg bare "sat" jack stikket i og
lyttet lidt til det da jeg syntes/fornemmede det samme tilbagetrukne højtone. I med attenuatoren og straks var der bedre
"klang".
Jeg havde egentlig tænkt mig her at spørge til en ordentlig MP3 afspiller, lydmæssigt, og ikke nødvendigvis design (Ipod
etc..) men vil dog lige høre om andre har gjort sig samme erfaringer med disse in-ear lytte bøffer?
HilsenFlemming
__________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|