| Forfatter |
|
hifiteknik Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 10 Februar 2011 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er Grado pengene værd?
Er Grado bedre end Beyerdynamic?
Jeg har nemlig set at prisen er omkring halvpris i New York.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 10 Februar 2011 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh
Grado er bestemt pengene værd.
Bedre end Beyer, det kommer an på hvad lyd du kan lide, hvor de skal bruges og hvad setup du har.
Ja de er billigere i US.
|
| Til top |
|
| |
hifiteknik Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2011 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal jeg købe?
Grado SR325is vs Grado RS2i
|
| Til top |
|
| |
hifiteknik Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2011 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil bruge dem til musikanlæg, mp3 afspilleren og computeren.
Så med andre ord meget allround.
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 10 Februar 2011 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 10 Februar 2011 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiteknik skrev:
Jeg vil bruge dem til musikanlæg, mp3 afspilleren og computeren.
Så med andre ord meget allround. |
|
|
Grado SR-60 er en af de HiFi produkter der har taget flest priser i blade og magaziner gennem de seneste 20 år. Det er virkelig god value for the
money og og du får 80% af den lyd som du skal betale mange gange mere for i de dyre modeller. Så SR-60 har helt klart min anbefaling. Og ja de
andre lyder bedre og bedre for hvert skridt du tager op i Grado stigen men hvis man ikke er villig til at betale for RS-1 så skal man tage SR-60
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2011 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiteknik skrev:
Hvad skal jeg k�be?
Grado SR325is vs Grado RS2i
|
|
|
Uha den er svær, du skal nok lytte til dem først for de er ret forskellige i lyden. Personligt hvis jeg skulle vælge et par grado som ikke er mine hf2, så ville jeg tage rs1 eller sr225
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 11 Februar 2011 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
RS2 er fantastiske
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 11 Februar 2011 kl. 07:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiteknik skrev:
Hvad skal jeg købe?
Grado <FONT face=Arial>SR325is vs Grado RS2i<FONT size=0> <FONT
size=0> |
|
|
Alle kan lide RS-2 det er en fantastisk hovedtelefon. Ikke alle kan lide SR325 så dem skal du passe på med at købe inden du har lyttet til dem
først. 325 er Gradoernes Islay Whiskey - enten elsker man den eller også hader man den. For mig er det de bedste Gradoer. Jeg har ikke fundet
andre hovedtelefoner der har en så punchy, in-your-face lyd hvor der især på vokaler er en voldsom intimitet. Det gør dem for mig til kongerne af
jazz musik - selvom de fleste 325-afficionadas ovre på Head-fi.org siger de er kongerne af rock/metal.
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 Februar 2011 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
| Til top |
|
| |
Erik Kjær Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 11 Februar 2011 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine 325'er bruges 90% af tiden til klassisk, hvilket de altså gør ganske fint. Foretrækker langt lyden i forhold til f.eks. Sennheiser 650
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 11 Februar 2011 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erik Kjær skrev:
Mine 325'er bruges 90% af tiden til klassisk, hvilket de altså gør ganske fint. Foretrækker langt lyden
i forhold til f.eks. Sennheiser 650 |
|
|
Enig.
Selvom det er rart at have både HD650 og SR325 da de to gør noget helt særligt hver for sig som man ikke kan finde i andre
hovedtelefoner. Sjovt nok er det netop de to hovedtelefoner jeg har haft i længst tid og aldrig har overvejet at sælge. Der
har været mange andre modeller og mærker inde over de seneste år men de to (sammen med ER-4S) har altså overlevet
en del Head-fi meets...
Det gode ved SR325 er at de spiller godt uden særligt meget forstærkning. De skal bare fodres rent og neutralt gerne med
en varm kilde. Jeg husker stadig hvor fantastiske 325 er med LISA III hvor man lige kan give en sjat bas. Idag bruger jeg
325 som mine hotel- /arbejds- / kontor-hovedtelefoner sammen med en iQube+iPhone og det lyder fantastisk.
HD650 skalerer op i det uendelige og bliver bedre og bedre med bedre forstærkere, DAC og selv et nyt kabel giver dem et
løft. Efter jeg fik min Meier forstærker har jeg droppet HD800 fra ønskelisten igen. Jeg får den samme musik- og lytte glæde
ved dem som jeg ville kunne få med HD800. Giv dem APureSound modded (meget let selv at lave) og et sølv-kabel evt.
balanceret, så bliver det ikke meget bedre.
|
| Til top |
|
| |
Librarian Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 11 Februar 2011 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Erik Kjær skrev:
|
Mine 325'er bruges 90% af tiden til klassisk, hvilket de altså gør ganske fint. Foretrækker langt lyden i forhold til f.eks. Sennheiser 650
|
|
|
Enig.
Selvom det er rart at have både HD650 og SR325 da de to gør noget helt særligt hver for sig som man ikke kan finde i andre hovedtelefoner. Sjovt nok er det netop de to hovedtelefoner jeg har haft i længst tid og aldrig har overvejet at sælge. Der har været mange andre modeller og mærker inde over de seneste år men de to (sammen med ER-4S) har altså overlevet en del Head-fi meets...
Det gode ved SR325 er at de spiller godt uden særligt meget forstærkning. De skal bare fodres rent og neutralt gerne med en varm kilde. Jeg husker stadig hvor fantastiske 325 er med LISA III hvor man lige kan give en sjat bas. Idag bruger jeg 325 som mine hotel- /arbejds- / kontor-hovedtelefoner sammen med en iQube+iPhone og det lyder fantastisk.
HD650 skalerer op i det uendelige og bliver bedre og bedre med bedre forstærkere, DAC og selv et nyt kabel giver dem et løft. Efter jeg fik min Meier forstærker har jeg droppet HD800 fra ønskelisten igen. Jeg får den samme musik- og lytte glæde ved dem som jeg ville kunne få med HD800. Giv dem APureSound modded (meget let selv at lave) og et sølv-kabel evt. balanceret, så bliver det ikke meget bedre.
|
|
|
enig. i alt. Siden jeg fik sr325is for nogle måneder siden har jeg haft stor fornøjelse af dem netop parret med LISA III. Jeg har også iQube V1, men det bliver for lyst til min smag. Det er en dejlig hovedtelefon, der kan noget helt andet end alle andre, jeg har prøvet. Men den har brug for en varm dame som LISA :-) RS2 er også lækker!
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 11 Februar 2011 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
RS2 er fantastiske.. Det er også den du sparer flest penge på at købe, med mindre du går endnu højere op og du kan mageligt sælge dem brugte hvis du ikke kan lide dem i længden og tjene en lille skilling
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 11 Februar 2011 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige købt et par Alessandro MS1i.
Glæder mig at modtage dem!
Ellers var jeg nok hoppet på et sæt SR60i eller SR80i, men MS1i er faktisk billigere. Især med $-kursen som er faldet lidt igen.
Havde jeg pengene, så var jeg nok også selv springet på 325i eller Alessandro Pro
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2011 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ms1 er jo sr125 på speed, de ligger relativt tæt på sr225 faktisk, så de er bestemt et godt køb
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 11 Februar 2011 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
ms1 er jo sr125 på speed, de ligger relativt tæt på sr225 faktisk, så de er bestemt et godt køb
|
|
|
Du har masser af erfaring med head-fi, så jeg stoler på hvad du siger.  Prisen blev ca. 700kr inkl fragt. Så må vi se om PostDanmark og SKAT pynter lidt ekstra på prisen med deres "services". Lige nu sidder jeg med JVC RX-900 & FiiO E7. RX-900 gør det egentlig godt til mit behov, men nu måtte jeg bare prøve at høre "Grado lyden". __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2011 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal betale 25% i moms, du slipper for told. Men du skal så betale 160kr til postdanmark for at opkræve de 25%...
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 Februar 2011 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|