Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: beta22 og k701 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tvaettbjoern
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 14 Februar 2011 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

mine grado sr80 døde i morges, så jeg pakkede min beta22 i rygsækken og kørte ud for at finde en erstatning.

jeg var først i Dans HiFi på amagerbrograde, som sælger akg. de var meget meget venlige og lod mig prøve et par k701 sammen med min forstærker. jeg havde taget den med fordi den er bygget med et gain på kun 2, og jeg ville være sikker på at kunne opnå et tilpas volumen med andet end grados hovedtelefoner.

k701 er et fint match til en beta22 med gain 2, jeg havde i hvert fald ikke brug for at skrue højere op end til 11-12, jeg synes ellers at have læst at de skulle være svære at drive. efter en halv times lytning forlod jeg butikken men uden hovedtelefonerne, for jeg syntes de var lidt kedelige. jeg bilder mig ellers ind at jeg godt kan lide neutral og analytisk lyd, men k701'erne er altså ikke min kop te.

så kørte jeg ud til audio consult på frederiksberg, og her var ekspedienten også meget venlig. jeg prøvede kun grado'er og kun sr225 og sr325is (og rs1i, men de er for dyre). jeg må indrømme jeg havde svært ved at høre forskel på 325is'eren og 225'eren, det var mest de forskellige puder som betød noget, så nu er jeg den glade ejer af et par sr225 :-)

nå det var mest for at blære mig med mine nye hovedtelefoner og så for at fortælle dem det måtte interessere at et gain på 2 (for mit vedkommende) er nok til akg's k701.
Til top Vis tvaettbjoern's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tvaettbjoern

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Februar 2011 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

hehe kan godt lide at du siger at du lige smed din b22 i rygsækken, du skal ikke lave en batteriløsning til den, evt en lille generator på cyklen
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 Februar 2011 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Tillykke med det nye legetøj, og jeg er helt enig med dig i beskrivelsen a K701

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

beam
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006
Sendt: 14 Februar 2011 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

.
Til top Vis beam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beam Besøg beam's Websted

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 15 Februar 2011 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Det var synd at du ikke oplevede K701 spille godt. Jeg vil heller ikke gætte på at de kunne spille ordentligt på en Beta22. Ikke
fordi der er noget galt med en Beta22, K701 skal bare på en rør-forstærker. Jeg har selv haft K701 i to omgange og det var
først da de kom til at spille på en god rør-forstærker at de blomstrer op. K701 på solid state er for kedeligt og det giver ikke
K701 den kredit de fortjener når de for alvor åbner sig op. På den rigtige rør-forstærker spiller de lige op med et sæt GS-1000 i
åbenhed, bas, musikalitet, detaljer osv....

Men Grado'er på en god solid state som Beta22 - så bliver det ikke bedre - tillykke med SR225
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

tvaettbjoern
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2010
Sendt: 15 Februar 2011 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

tak tak jeg er bestemt heller ikke utilfreds :-)

det var bestemt heller ikke for at nedgøre k701, de har et stort lydrum (hedder det det?) og er meget detaljerede og har en super komfort. hvis jeg ikke havde haft grado først, og havde vænnet mig til den lyd, kunne jeg meget vel være endt med k701.

men godt at jeg har givet min millett hybrid max forstærker væk, så skal jeg ikke bruge penge på et par k701 til den :-)

haha batteribeta, den skal have 48V, så det er 40 NiMH AA batterier. Hvis batterierne har 2200 mAh, hver giver det en maksimal spilletid på 5 h (hver kanal spiser 220mA i tomgang). cyklens dynamo giver 6V, så 4 dynamoer på hvert hjul kunne også være en mulighed (der er ellers rigeligt med modvind pt).
Til top Vis tvaettbjoern's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tvaettbjoern

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 15 Februar 2011 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Netop, det skal du da lave, jeg tror ikke der er nogen der har lavet en bærbar b22 før
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes