| Sendt: 22 Marts 2011 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil ikke spolere alt for meget, men hvis det er vigtigt at få god lyd, hvorfor så vælge en iPod? iPod'en er genialt på mange,
mange (stort set de fleste) måder, men Apple har bare ikke brugt (eller prioriteret) tilsvarende meget
tid/ressourcer/materialer på at matche lydkvaliteten. Igen, lydkvaliteten er langt fra skidt, og for mere end de fleste
udemærket, men hvis man ultimativ går efter den gode lydkvalitet, bør man kigge efter en anden afspiller. Når nu det er
sagt, hvis budgettet for et par hørebøffer en 500-800, kan iPod'en være et godt match.
Jeg har købt et par Sennheiser CX 300-II (300-400 kr) til min kærestes iPhone4, og synes at de giver meget for pengene, og
synes de matcher den fint (i forhold til hendes krav/behov). Jeg bruger selv et par Shure SE530, som så (efter mine ører)
lyder markant bedre, i kombination med en Cowon J3. Alt kan opgraderes, også mit sæt (sagtens: tilføje en headphone amp,
få custom ear tips, eller gå videre amok med custom IEM's), men i sidste enden skalman gør op med sig selv hvad det er
vigtigt: lyd, betjening, apps, i-net adgang, hukommelse, batteri, osv.
|