Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 20:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hovedtelefon tilsluttet forforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ellenjoss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 03 April 2011 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Hej
Har et udmærket 2-kanel setup, men har til tider brug for at lytte til musik uden at forstyrre den øvrige husstand.
Vil derfor gerne lytte til musik via et par hovedtelefoner og prøver p.t. Beyer DT770 og DT990 (250 ohm) tilsluttet min Squeezebox.
En dedikeret hovedtelefonforstærker ville selvfølgelig være at foretrække, men spekulerer dog på om min Audio Research LS2B forforstærker vil kunne drive hovedtelefoner via Pre Out. Er der nogen derude som har erfaring med dette?

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 April 2011 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Kender ikke LS2B, men hvis den er med rør, så nej!
Den går nok ikke i stykker, men kondensatoren i udgangen vil give et pænt higp-pass filter (ingen bas) når den kigger ind i 250 ohm.
Er den med FET/transistor kan det nok bedre lade sig gøre, men du skal så ikke have en effektforstærker koblet på samtidig.
Se om du kan finde data for din forforstærkers udgangsimpedans. Den skal helst være en faktor 5-10 mindre end de 250 ohm.

Prøv!

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 April 2011 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Generelt skal du ikke koble høretelfoner direkte på en forforstærker, bare det at styre volumen vil være umuligt.

Du skal nok ud og have fat en lille høretelefonforstærker, men de kan også fåes i nogen fornuftige prislejre. Personligt vil jeg ike anbefale dt770 og dt990, jeg ville tage dt880 til hver en tid også med en lille meier forstærker.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

ellenjoss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 April 2011 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Hej
Tak for dit svar. Kan du evt. uddybe nedenstående anbefaling yderligere? Synes at DT990 lyder meget sammenhængende og med en spillestil som ikke giver lyttetræthed.

techtrino skrev:
Personligt vil jeg ike anbefale dt770 og dt990, jeg ville tage dt880 til hver en tid også med en lille meier forstærker.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 April 2011 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

dt880 er beyers gamle topmodel, nu trumfet af t1, dt990 har jeg aldrig brudt mig om, tror også at du vil synes at dt880 er en overlegn høretelefon hvis du sammenligner de 2. dt770 findes i mange varianter, 80 og 250 ohm er jeg ikke glad for, de er meget bass tunge med en lille soundstage m.m., 600 ohm udgaven har jeg selv pt, og den er i anden liga, men til dagligdags brug er en dt880 bedre vil jeg mene, specielt hvis den er den eneste høretelefon.

Meiers forstærkere har altid haft god synergi med Beyer, og generelt er de meget gode til prisen og dr meier selv er en af de bedste forhandlere der findes, derfor anbefaler jeg altid Meier til beyer, da du for noget der er super godt, og du for noget der bare holder og hvor du ikke skal være nervøs for garanto osv.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes