| Forfatter |
|
mads4321 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 11 Juni 2011 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hifi4all.
Jeg har læst flere steder herinde, at man vil opnå en markant bedre lyd, hvis man investere i en forstærker/DAC til ens
hovedtelefoner. Jeg har lige købt et par Audio Technica ATH-M50 og afspiller musik fra min bærbar i 320kb og FLAC kvalitet.
Audio Technica ATH-M50 har en impedens på 38 Ohms.
Vil høre om i ved, at man vil kunne opnå en endnu bedre lyd ved køb af forstærker/DAC?
På forhånd tak for hjælpen.
Mvh. Mads
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 11 Juni 2011 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du da i de aller fleste tilfælde. Men husk dog at kvaliteten af signalet du putter i hovedtlf forst/dac'en skal være i orden, da den jo ikke spiller bedre end signalet den får ind. Jeg kan på det varmeste anbefale dig at gå på jagt efter en sådan fætter. Det samme kan jo siges om RIAA delen til pick-uppen. Jo bedre den er, jo mere får du ud af den p. u. du anvender.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
mads4321 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 11 Juni 2011 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret, troede faktisk en DAC sørgede for at forbedre signalet til en forstærker? hvilken Forstærker/DAC mener du som
bedst til under 2kg?
RIAA delen til pick-uppen? P.u.? forvirrende :S
|
| Til top |
|
| |
mads4321 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 11 Juni 2011 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket setup mener i jeg skal have, for at få en bedre lyd? Jeg har pt. kun en bærbar computer og et par Audio Technica ATH-
M50.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 11 Juni 2011 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
mads4321 skrev:
Tak for svaret, troede faktisk en DAC sørgede for at forbedre signalet til en forstærker? hvilken Forstærker/DAC mener du som bedst til under 2kg?
RIAA delen til pick-uppen? P.u.? forvirrende :S |
|
|
Det var kun ment som et andet eksempel. Ved godt at denne del, er ikke noget du har, men det var kun et eksempel.
Prøv at kigge på en Musical Fidelity V-Dac til 1500kr og en Argon HA-1 hoved tlf-forstærker til 1000kr. Måske er der noget for dig. Der findes også udgaver med kombineret Dac og hoved tlf forstærker i et.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
mads4321 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 11 Juni 2011 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja okay, men behøver man en forstærker, når mine hovedtelefoner kun har en impedans på 38 Ohms? :)
Og er der andre måder at forbedre ens lydkvalitet udover DAC og forstærker?
|
| Til top |
|
| |
Dennisk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 11 Juni 2011 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, du behøver ingen forstærker til de hovedtelefoner.
De ville nok spille en smule bedre med en god amp, men de er designet til at kunne køre direkte fra en iPod.
Hvis du vil have bedre lyd, tror jeg at pengene er brugt mere fornuftigt på et par bedre hovedtelefoner.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 11 Juni 2011 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil du have en separat DAC, så har du brug for en forstærker også, med mindre den også er indbygget i DAC'en, for disse findes jo også.Du kan ikke tilslutte dem direkte til en DAC, hvis ikke den har forstærker til hoved-tlf'er også. Mine egne AKG hoved tlf'er har også en impedans på så lidt som 75ohm. Her bør man have mulighed for at kunne skifte mellem høj/lav impedans på forstærkeren. Det har min Argon HA1. Ønsker du at spille over andet end hoved-tlf'er, kan du jo tilslutte den separate DAC til et anlæg i stedet for. Men du får sikkert en del forslag løbet af aftenen fra andre her inde.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
mads4321 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 12 Juni 2011 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja okay, tak for svarene end til videre:)
Til Allanowich: 75 Ohm er alligevel dobbelt så meget, som mine hovedtelefoner. Men kan du høre en stor forskel i lyden?
Der sku vel ikke være nogle, som har disse hovedtelefoner?
|
| Til top |
|
| |
Aquila Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 12 Juni 2011 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
En fin lille DAC/AMP kombo skulle gøre et godt job med dine ATH-M50. En DAC vil uanset hvad gøre en forskel efter min
erfaring. Prøv evt. noget iBasso :-)
__________________ Audiophile in training
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 12 Juni 2011 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
mads4321 skrev:
Ja okay, tak for svarene end til videre:)
Til Allanowich: 75 Ohm er alligevel dobbelt så meget, som mine hovedtelefoner. Men kan du høre en stor forskel i lyden?
Der sku vel ikke være nogle, som har disse hovedtelefoner? |
|
|
Ja. Men jeg har lige kigget bag på min head amp. Det er en omskifter for "gain", altså forstærkning alt efter hvor følsom hoved tlf'en er. Den står på "high", så mine AKG 280 Parabolic, er lidt tunge at trække. Men jeg kan dog spille vildt højt alligevel. Hvis det havde været impedans'en, så var det klang balancen, det ville gå ud over, hvis impedansen står forkert i forhold til tlf'ens. Men sætter jeg den på "low" forsvinder lyden næsten helt.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
mads4321 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 13 Juni 2011 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aquila skrev:
En fin lille DAC/AMP kombo skulle gøre et godt job med dine ATH-M50. En DAC vil uanset hvad gøre en
forskel efter min
erfaring. Prøv evt. noget iBasso :-) |
|
|
Okay, har læst en masse godt om Fiio e7. Er det noget du/i kender til?
|
| Til top |
|
| |
Aquila Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 13 Juni 2011 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
FiiO E7 skulle være ret god til prisen, og jeg ved den har samme DAC Chip som min iBasso D10 som jeg er meget glad for.
Forstørkeren i E7 skulle dog ikke være det vildeste i verden, men igen, den er ret billig, så naturligvis bliver dette også
afspejlet, men til prisen tror jeg ikke at meget slår den.
__________________ Audiophile in training
|
| Til top |
|
| |
mads4321 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 13 Juni 2011 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja okay, tror sku næsten det skal være den så. Forstærkeren behøves da heller ikke og være så god, når hovedtelefonerne
ikke er større vel?
|
| Til top |
|
| |
Aquila Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 13 Juni 2011 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det vil jeg ikke mene :-)
__________________ Audiophile in training
|
| Til top |
|
| |
mads4321 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 13 Juni 2011 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for hjælpen allanowich, dennisk og Aquila. Produktet er nu bestilt via. amazon og jeg glæder mig meget til at
modtage det:D
|
| Til top |
|
| |
Dranov Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 13 Juni 2011 kl. 02:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Mads, jeg har også et par ATH-M50. Spiller sku dejligt. De tog en del tid til at brænde ind. Har ikke investeret i nogen hovedtelefon-
forstærker/dac endnu. Leder dog efter en dac til mit anlæg og kunne evt. Finde på at vælge en med indbyggent hovedtelefonudgang /Dranov
__________________ /Dranov
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 13 Juni 2011 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dranov skrev:
Hey Mads, jeg har også et par ATH-M50. Spiller sku dejligt. De tog en del tid til at brænde ind. Har ikke investeret i nogen hovedtelefon- forstærker/dac endnu. Leder dog efter en dac til mit anlæg og kunne evt. Finde på at vælge en med indbyggent hovedtelefonudgang /Dranov |
|
|
Måske sådan een her?  Leed Audio LA100  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
mads4321 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 13 Juni 2011 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mike.
Ja M50 spiller nemlig rigtig godt også nu her, hvor jeg kun afspiller fra min bærbar. Men vil bare lige prøve at se, om man kunne
få en endnu bedre lyd med en DAC/Forstærker :) Hvor lang tid har du brugt på at brænde dem ind?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 14 Juni 2011 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du spiller på dem hver dag, så er dine kørt til. Det tager blot et par timers musik, især med god bund i.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |