Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 23:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Forstærker/DAC til hovedtelefoner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mads4321
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 11 Juni 2011 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi4all.

Jeg har læst flere steder herinde, at man vil opnå en markant bedre lyd, hvis man investere i en forstærker/DAC til ens
hovedtelefoner. Jeg har lige købt et par Audio Technica ATH-M50 og afspiller musik fra min bærbar i 320kb og FLAC kvalitet.
Audio Technica ATH-M50 har en impedens på 38 Ohms.
     Vil høre om i ved, at man vil kunne opnå en endnu bedre lyd ved køb af forstærker/DAC?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Mads
Til top Vis mads4321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mads4321
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 11 Juni 2011 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Det kan du da i de aller fleste tilfælde. Men husk dog at kvaliteten af signalet du putter i hovedtlf forst/dac'en skal være i orden, da den jo ikke spiller bedre end signalet den får ind. Jeg kan på det varmeste anbefale dig at gå på jagt efter en sådan fætter. Det samme kan jo siges om RIAA delen til pick-uppen. Jo bedre den er, jo mere får du ud af den p. u. du anvender.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
mads4321
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 11 Juni 2011 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret, troede faktisk en DAC sørgede for at forbedre signalet til en forstærker? hvilken Forstærker/DAC mener du som
bedst til under 2kg?


RIAA delen til pick-uppen? P.u.? forvirrende :S
Til top Vis mads4321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mads4321
 
mads4321
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 11 Juni 2011 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Hvilket setup mener i jeg skal have, for at få en bedre lyd? Jeg har pt. kun en bærbar computer og et par Audio Technica ATH-
M50.
Til top Vis mads4321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mads4321
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 11 Juni 2011 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

mads4321 skrev:
Tak for svaret, troede faktisk en DAC sørgede for at forbedre signalet til en forstærker? hvilken Forstærker/DAC mener du som
bedst til under 2kg?


RIAA delen til pick-uppen? P.u.? forvirrende :S
Det var kun ment som et andet eksempel. Ved godt at denne del, er ikke noget du har, men det var kun et eksempel.  

Prøv at kigge på en Musical Fidelity V-Dac til 1500kr og en Argon HA-1 hoved tlf-forstærker til 1000kr. Måske er der noget for dig.  Der findes også udgaver med kombineret Dac og hoved tlf forstærker i et.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
mads4321
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 11 Juni 2011 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Ja okay, men behøver man en forstærker, når mine hovedtelefoner kun har en impedans på 38 Ohms? :)
Og er der andre måder at forbedre ens lydkvalitet udover DAC og forstærker?
Til top Vis mads4321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mads4321
 
Dennisk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 11 Juni 2011 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Nej, du behøver ingen forstærker til de hovedtelefoner.
De ville nok spille en smule bedre med en god amp, men de er designet til at kunne køre direkte fra en iPod.

Hvis du vil have bedre lyd, tror jeg at pengene er brugt mere fornuftigt på et par bedre hovedtelefoner.
Til top Vis Dennisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennisk
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 11 Juni 2011 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Vil du have en separat DAC, så har du brug for en forstærker også, med mindre den også er indbygget i DAC'en, for disse findes jo også.Du kan ikke tilslutte dem direkte til en DAC, hvis ikke den har forstærker til hoved-tlf'er også. Mine egne AKG hoved tlf'er har også en impedans på så lidt som 75ohm. Her bør man have mulighed for at kunne skifte mellem høj/lav impedans på forstærkeren. Det har min Argon HA1. Ønsker du at spille over andet end hoved-tlf'er, kan du jo tilslutte den separate DAC til et anlæg i stedet for. Men du får sikkert en del forslag løbet af aftenen fra andre her inde.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
mads4321
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 12 Juni 2011 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Ja okay, tak for svarene end til videre:)

Til Allanowich: 75 Ohm er alligevel dobbelt så meget, som mine hovedtelefoner. Men kan du høre en stor forskel i lyden?

Der sku vel ikke være nogle, som har disse hovedtelefoner?
Til top Vis mads4321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mads4321
 
Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 September 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 12 Juni 2011 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

En fin lille DAC/AMP kombo skulle gøre et godt job med dine ATH-M50. En DAC vil uanset hvad gøre en forskel efter min
erfaring. Prøv evt. noget iBasso :-)

__________________
Audiophile in training
Til top Vis Aquila's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aquila Besøg Aquila's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 12 Juni 2011 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

mads4321 skrev:
Ja okay, tak for svarene end til videre:)

Til Allanowich: 75 Ohm er alligevel dobbelt så meget, som mine hovedtelefoner. Men kan du høre en stor forskel i lyden?

Der sku vel ikke være nogle, som har disse hovedtelefoner?
Ja. Men jeg har lige kigget bag på min head amp. Det er en omskifter for "gain", altså forstærkning alt efter hvor følsom hoved tlf'en er. Den står på "high", så mine AKG 280 Parabolic, er lidt tunge at trække. Men jeg kan dog spille vildt højt alligevel. Hvis det havde været impedans'en, så var det klang balancen, det ville gå ud over, hvis impedansen står forkert i forhold til tlf'ens. Men sætter jeg den på "low" forsvinder lyden næsten helt.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
mads4321
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 13 Juni 2011 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Aquila skrev:
En fin lille DAC/AMP kombo skulle gøre et godt job med dine ATH-M50. En DAC vil uanset hvad gøre en
forskel efter min
erfaring. Prøv evt. noget iBasso :-)


Okay, har læst en masse godt om Fiio e7. Er det noget du/i kender til?
Til top Vis mads4321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mads4321
 
Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 September 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 13 Juni 2011 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

FiiO E7 skulle være ret god til prisen, og jeg ved den har samme DAC Chip som min iBasso D10 som jeg er meget glad for.
Forstørkeren i E7 skulle dog ikke være det vildeste i verden, men igen, den er ret billig, så naturligvis bliver dette også
afspejlet, men til prisen tror jeg ikke at meget slår den.

__________________
Audiophile in training
Til top Vis Aquila's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aquila Besøg Aquila's Websted
 
mads4321
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 13 Juni 2011 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Ja okay, tror sku næsten det skal være den så. Forstærkeren behøves da heller ikke og være så god, når hovedtelefonerne
ikke er større vel?
Til top Vis mads4321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mads4321
 
Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 September 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 13 Juni 2011 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Nej, det vil jeg ikke mene :-)

__________________
Audiophile in training
Til top Vis Aquila's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aquila Besøg Aquila's Websted
 
mads4321
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 13 Juni 2011 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for hjælpen allanowich, dennisk og Aquila. Produktet er nu bestilt via. amazon og jeg glæder mig meget til at
modtage det:D
Til top Vis mads4321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mads4321
 
Dranov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 224
Sendt: 13 Juni 2011 kl. 02:20 | IP-adresse registreret  

Hey Mads, jeg har også et par ATH-M50. Spiller sku dejligt. De tog en del tid til at brænde ind. Har ikke investeret i nogen hovedtelefon-
forstærker/dac endnu. Leder dog efter en dac til mit anlæg og kunne evt. Finde på at vælge en med indbyggent hovedtelefonudgang /Dranov

__________________
/Dranov
Til top Vis Dranov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dranov
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 13 Juni 2011 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Dranov skrev:
Hey Mads, jeg har også et par ATH-M50. Spiller sku dejligt. De tog en del tid til at brænde ind. Har ikke investeret i nogen hovedtelefon-
forstærker/dac endnu. Leder dog efter en dac til mit anlæg og kunne evt. Finde på at vælge en med indbyggent hovedtelefonudgang /Dranov
Måske sådan een her? Leed Audio LA100

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
mads4321
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 13 Juni 2011 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Hej Mike.
Ja M50 spiller nemlig rigtig godt også nu her, hvor jeg kun afspiller fra min bærbar. Men vil bare lige prøve at se, om man kunne
få en endnu bedre lyd med en DAC/Forstærker :) Hvor lang tid har du brugt på at brænde dem ind?
Til top Vis mads4321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mads4321
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 14 Juni 2011 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Hvis du spiller på dem hver dag, så er dine kørt til. Det tager blot et par timers musik, især med god bund i.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes