Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 20:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: hjælp med ny hovedtelefoner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
stollesen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 54
Sendt: 12 Juni 2011 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

jeg har tænkt at købe DENON AH-D7000, men DENON AH-D5000 kost 3000kr minder ind D7000 og mit spørgsmål er DENON AH-D7000 de 3000kr var til forskel?? 
Til top Vis stollesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stollesen
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 12 Juni 2011 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Mener de bruger samme driver (højtaler enhed) men der er små forskellige på konstruktionen så de lyder ikke helt ens. Prøv at lyt til dem. Hvorfor lige de her Denon, hvad for dig til at kigge på dem fremfor Beyer, AKG, Senn, Grado osv?
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 732
Sendt: 12 Juni 2011 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv haft en Denon ah-d5000.
Jeg var ret skuffet over lyden.

Jeg ville jeg heller kigge efter et sæt Beyerdynamics dt880.
Den er i mine ører bedre og i øvrigt også noget billigere. 
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57
 
Rappo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 375
Sendt: 12 Juni 2011 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Er dit budget ubegrænset? AH-D7000 og D5000 er dyre hovedtelefoner (efter min mening i hvertfald). Som Techtrino er inde
på, så er der jo mange andre muligheder, men igen kommer det jo an på hvad du søger. Jeg har ikke hørt hverken D7000 eller
D5000, så jeg skal ikke kunne udtale mig om deres kvaliteter, men de er jo sikkert ikke helt tossede.

Hvad har du ellers af krav til et par hovedtelefoner? Hvad skal drive dem og hvilken type er du på udkig efter? Både D7000 og
D5000 er lukkede hovedtelefoner, hvorimod Beyerdynamic dt880 er semi-åben.

__________________
Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
Til top Vis Rappo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rappo
 
stollesen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 54
Sendt: 12 Juni 2011 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

har Max 8000kr til hovedtelefoner, mit sætte op er Musical Fidelity HPA M1+ Denon ah-d2000,jeg gå efter god bas+god lydkvalitet/stor ditalrigdom i dem de skal sid godt , om de er op eller lukke det gør ikke mig nå.
 
Til top Vis stollesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stollesen
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 12 Juni 2011 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

8k er meget, og den MF HPA er ganske okay, jeg synes du skal kigge på et par JVC victor med det budget også glemme de denon.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
stollesen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 54
Sendt: 12 Juni 2011 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

har også kig lide på Beyerdynamic T1 er det nogen kan har dem og vil fortæl lide om dem + gå der godt sammen med Musical Fidelity HPA M1 ?? .
Til top Vis stollesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stollesen
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 12 Juni 2011 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Tja, det kommer jo an på hvad lyd du gerne vil have, t1 er relativ neutral og har ikke megen bas.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 13 Juni 2011 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
8k er meget, og den MF HPA er ganske okay, jeg synes du skal kigge på et par JVC victor med det budget også glemme de denon.

Ja, jvc dx1000 mangler ikke bas. det er en af de hovedtelefoner, der deler vandene. Jeg har dem selv, og er meget glad for dem. andre synes de er for voldsomme i lyden. hvis jeg kun skulle have ét sæt hovedtelefoner, ville jeg gå efter noget mere neutralt. denon d5000/d7000 er sikkert et udmærket valg. de har mindre (og meget anderledes) soundstage end dx1000, men beskrivelser af lydsignaturen kan minde om dx1000.

 

et billigere alternativ kunne være kenwood kh k-1000. et fantastisk godt køb, synes jeg...

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian
 
McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 13 Juni 2011 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Hvad med Sennheisers HD800, de kan vist lige fåes for de penge du er villig til at ofre?

__________________
Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 13 Juni 2011 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Jo men de er jo også relativt neutrale, for senn altså
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 September 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 13 Juni 2011 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

HD800, medmindre man hører akustisk eller klassisk, er noget af det kedeligste jeg nogensinde har oplevet.
Hvis du søger "God bas" som i en bas der ikke bare rækker dybt, men som også godt kan trække en del af musikken så at
sige, så skal du styre uden om HD800 IMO.

__________________
Audiophile in training
Til top Vis Aquila's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aquila Besøg Aquila's Websted
 
stollesen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 54
Sendt: 14 Juni 2011 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

så stå det i mellem DENON AH-D7000 og Beyerdynamic T 1
mit setter op er Musical Fidelity M1 Dac og Musical Fidelity M1 HPA.
jeg gør efter detalje i lyden+god bas og stor breder/dybte i lyden.
hvad få en af dem vil i forslå til mig .

Til top Vis stollesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stollesen
 
Crash
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 14 Juni 2011 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Denon har bedder bas end Beyerdynamic T 1 jeg har hørt Beyerdynamic T 1

og har selv Denon AH-D5000 men de er så ikke så åben i lyden som

Beyerdynamic T 1 er. Skulle jeg købe nogen i dag ville jeg nok tage

Beyerdynamic T 1. Se det her link.

http://elektronik.guide.dk/Hovedtelefoner/Denon/Opl%C3%B8sni ng/Kvalitet/Luksus/Transportabel/Test_Hovedtelefoner_i_stjer neklasse_1757182

Og det her.

http://www.avguide.com/buyers-guide/the-playback-guide-full- size-headphones


Til top Vis Crash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crash
 
stollesen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 54
Sendt: 19 Juni 2011 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

så fik jeg  Beyerdynamic T 1 
Til top Vis stollesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stollesen
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 19 Juni 2011 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Stollesen

Pæææææænt tillykke med dem.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 474
Sendt: 19 Juni 2011 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk
 
stollesen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 54
Sendt: 20 Juni 2011 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

tak tak  så skal jeg bag spil dem til 
Til top Vis stollesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stollesen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes