| Forfatter |
|
stollesen Forum Bruger


Bruger siden: 16 Juni 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 12 Juni 2011 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har tænkt at købe DENON AH-D7000, men DENON AH-D5000 kost 3000kr minder ind D7000 og mit spørgsmål er DENON AH-D7000 de 3000kr var til forskel??
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 12 Juni 2011 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener de bruger samme driver (højtaler enhed) men der er små forskellige på konstruktionen så de lyder ikke helt ens. Prøv at lyt til dem. Hvorfor lige de her Denon, hvad for dig til at kigge på dem fremfor Beyer, AKG, Senn, Grado osv?
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 12 Juni 2011 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv haft en Denon ah-d5000. Jeg var ret skuffet over lyden. Jeg ville jeg heller kigge efter et sæt Beyerdynamics dt880. Den er i mine ører bedre og i øvrigt også noget billigere.
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 12 Juni 2011 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er dit budget ubegrænset? AH-D7000 og D5000 er dyre hovedtelefoner (efter min mening i hvertfald). Som Techtrino er inde
på, så er der jo mange andre muligheder, men igen kommer det jo an på hvad du søger. Jeg har ikke hørt hverken D7000 eller
D5000, så jeg skal ikke kunne udtale mig om deres kvaliteter, men de er jo sikkert ikke helt tossede.
Hvad har du ellers af krav til et par hovedtelefoner? Hvad skal drive dem og hvilken type er du på udkig efter? Både D7000 og
D5000 er lukkede hovedtelefoner, hvorimod Beyerdynamic dt880 er semi-åben. __________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
|
| Til top |
|
| |
stollesen Forum Bruger


Bruger siden: 16 Juni 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 12 Juni 2011 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
har Max 8000kr til hovedtelefoner, mit sætte op er Musical Fidelity HPA M1+ Denon ah-d2000,jeg gå efter god bas+god lydkvalitet/stor ditalrigdom i dem de skal sid godt , om de er op eller lukke det gør ikke mig nå.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 12 Juni 2011 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
8k er meget, og den MF HPA er ganske okay, jeg synes du skal kigge på et par JVC victor med det budget også glemme de denon.
|
| Til top |
|
| |
stollesen Forum Bruger


Bruger siden: 16 Juni 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 12 Juni 2011 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
har også kig lide på Beyerdynamic T1 er det nogen kan har dem og vil fortæl lide om dem + gå der godt sammen med Musical Fidelity HPA M1 ?? .
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 12 Juni 2011 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, det kommer jo an på hvad lyd du gerne vil have, t1 er relativ neutral og har ikke megen bas.
|
| Til top |
|
| |
Librarian Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 13 Juni 2011 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
| 8k er meget, og den MF HPA er ganske okay, jeg synes du skal kigge på et par JVC victor med det budget også glemme de denon. |
|
|
Ja, jvc dx1000 mangler ikke bas. det er en af de hovedtelefoner, der deler vandene. Jeg har dem selv, og er meget glad for dem. andre synes de er for voldsomme i lyden. hvis jeg kun skulle have ét sæt hovedtelefoner, ville jeg gå efter noget mere neutralt. denon d5000/d7000 er sikkert et udmærket valg. de har mindre (og meget anderledes) soundstage end dx1000, men beskrivelser af lydsignaturen kan minde om dx1000.
et billigere alternativ kunne være kenwood kh k-1000. et fantastisk godt køb, synes jeg...
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 13 Juni 2011 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Sennheisers HD800, de kan vist lige fåes for de penge du er villig til at ofre?
__________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 13 Juni 2011 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo men de er jo også relativt neutrale, for senn altså
|
| Til top |
|
| |
Aquila Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 13 Juni 2011 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
HD800, medmindre man hører akustisk eller klassisk, er noget af det kedeligste jeg nogensinde har oplevet.
Hvis du søger "God bas" som i en bas der ikke bare rækker dybt, men som også godt kan trække en del af musikken så at
sige, så skal du styre uden om HD800 IMO.
__________________ Audiophile in training
|
| Til top |
|
| |
stollesen Forum Bruger


Bruger siden: 16 Juni 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 14 Juni 2011 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
så stå det i mellem DENON AH-D7000 og Beyerdynamic T 1 mit setter op er Musical Fidelity M1 Dac og Musical Fidelity M1 HPA. jeg gør efter detalje i lyden+god bas og stor breder/dybte i lyden. hvad få en af dem vil i forslå til mig .
|
| Til top |
|
| |
Crash Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 14 Juni 2011 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon har bedder bas end Beyerdynamic T 1 jeg har hørt Beyerdynamic T 1
og har selv Denon AH-D5000 men de er så ikke så åben i lyden som
Beyerdynamic T 1 er. Skulle jeg købe nogen i dag ville jeg nok tage
Beyerdynamic T 1. Se det her link.
http://elektronik.guide.dk/Hovedtelefoner/Denon/Opl%C3%B8sni ng/Kvalitet/Luksus/Transportabel/Test_Hovedtelefoner_i_stjer neklasse_1757182
Og det her.
http://www.avguide.com/buyers-guide/the-playback-guide-full- size-headphones
|
| Til top |
|
| |
stollesen Forum Bruger


Bruger siden: 16 Juni 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 19 Juni 2011 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
så fik jeg Beyerdynamic T 1
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 19 Juni 2011 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stollesen
Pæææææænt tillykke med dem.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Henrik_sdk Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 19 Juni 2011 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
stollesen Forum Bruger


Bruger siden: 16 Juni 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 20 Juni 2011 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak tak  så skal jeg bag spil dem til
|
| Til top |
|
| |