Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 19:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Forstærker med to indgange (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Yegermister
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 18 Juni 2011 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Hey folkens :)

Jeg er den lykkelige ejer af et par AKG 701'ere og dem er jeg jævnt tilfredse med. Jeg skal dog have købt mig en forstærker til denne da computeren har lidt svært ved selv at trække den. Jeg ved godt at der er tonsvis af topics om denne konstilation, men jeg har et ekstra behov grundet en seperat tråd:

Jeg skal kunne sætte mine 701'ere til den, men jeg har også et par passive monitorer jeg gerne ville kunne sætte til. Altså skal den kunne håndtere to forskellige signaler (self. ikke på en gang ;) ). Imellem computeren og forstærkeren kommer der til at sidde en Buffalo DAC når jeg en gang for denne lavet færdig.

På forhånd mange tak for hjælpen

Mvh
Til top Vis Yegermister's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yegermister
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 18 Juni 2011 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Har de fleste forstærkere en phones udgang?
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 18 Juni 2011 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Velkommen til

Vil du trække højtalere fra din headamp?

Hvis ikke skal du bare bruge en med loop-out, det har de fleste.

Skal du lave en buffalo, imponerende, det skal jeg også når jeg for pengene skrabet sammen hehe
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Yegermister
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 18 Juni 2011 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

mange tak :)

Joh, de fleste nyere forstærkere har vel som sådan en phone-udgang, men jeg var ikke 100 % sikker på om der måske ikke var lavet en løsning specielt til mit behov (man ved jo aldrig :) ). Ja, planen var at jeg skulle kunne trække begge dele via den samme amp. Var ikke sikker på om det kunne lade sig gøre via en decideret headamp eller om man skal op i en integreret stereoforstærker (hvis dette da kan defineres således).
Til top Vis Yegermister's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yegermister
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 18 Juni 2011 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Du finder meget få headamps der kan trække højtaler, jeg kender kun til b22´eren men den har også masser af kræfter
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Yegermister
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 18 Juni 2011 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Right. Nu spørger jeg nok dumt og uvident, men i forhold til ren performance er en headphone amp så at foretrække til headphones i forhold til en fuldblown amp med phone indgange? Ellers kan det være jeg må have solgt mine monitore og have købt nogle aktive :)

Når du siger b22 er det så http://www.amb.org/audio/beta22/ du mener?
Til top Vis Yegermister's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yegermister
 
klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 599
Sendt: 18 Juni 2011 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Yegermister skrev:
Right. Nu spørger jeg nok dumt og uvident, men i forhold til ren performance er en headphone amp så
at foretrække til headphones i forhold til en fuldblown amp med phone indgange? Ellers kan det være jeg må have solgt mine
monitore og have købt nogle aktive :)

Når du siger b22 er det så http://www.amb.org/audio/beta22/ du mener?


Ja, en separat hovedtelefon-forstærker er at foretrække i langt de fleste tilfælde. Og helt sikkert med dine 701, som skal have
en god forstærker for at lyde godt. MP-3 afspillere eller hovedtelefonudgangen på en cd-afspiller er ikke godt nok. Dog har
flere integrerede forstærkere og receivere været opbygget uden en separat forstærkerdel til hovedtelefonerne (som jo ikke kan
undværes i cd-afspillere eller andre apparater, som ikke kan drive højttalere direkte, og som ofte i denne sammenhæng er en
meget simpel integreret kreds). Derimod har man i forpladen indbygget en udgangsbøsning til hovedtelefonerne, som har en
afbryder indbygget, således at højttalerne afbrydes når man sætter hovedtelefonen i stikket. Her drives den så af de to
effektforstærkere, som normalt driver højre og venstre højttaler, men med et dæmpeled koblet ind, for ikke at give fuld effekt
fra forstærkeren, hvilket normalt ville være alt for voldsomt. Dette kan godt fungere rigtig fint.

Du kan jo faktisk godt sætte et løst hovedtelefon-hunbøsning til en forstærkers højttalerudgange, bare med fire ledninger, som
loddes på bøsningen. Du skal være meget, meget forsigtig med at skrue op, men der er i hvert fald rigeligt med kræfter.

Og for lige at slå det fast, så er det ikke phone indgange. Det er hovedtelefon-UDgange. Korrekt terminologi giver færre
misforståelser, og signalet kommer jo altså UD af apparatet.

__________________
venlig hilsen Klogesen.
Til top Vis klogesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klogesen
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 18 Juni 2011 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

En alm forstærker er ikke god til høretelefoner, der er megen støj og normalt så er udgangen til høretelefoner ret dårlig. Du skal have en rigtig headamp til dine k701, evt en Heed eller en anden stærk amo som har synergi med dem, evt også Lehmann blac. Højtalere skal have deres egen forstærker.

Hvad er din kilde lige nu?

Jeg det er en diy ligesom buffalo
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 474
Sendt: 19 Juni 2011 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes