Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 02:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Bluetooth headphones. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fuglsang
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 02 Juli 2011 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg er på jagt efter nogle bluetooth headphones. De skal bruges sammen med enten min bærbar, eller min iphone 4, til afspildning af musik. Det jeg leder efter, er noget der kan bruges iforbindelse med arbejde og motion. Derfor skal det gerne være noget som sidder godt på hovedet.

Jeg leder efter noget som ikke sidder over hovedet, men gerne bagom hovedet, eller som in-ear plugs som man kender fra "almindelige" høretelefoner.. Jeg har kigget lidt på nokia BH-505. http://noknok.tv/2009/09/04/nokia-bluetooth-stereo-headset-b h-505/

Er der nogle der kender til disse?? Jeg ved ikke rigtig om de bliver for tunge i nakken, så de vil glide ned, og dermed ikke sidde ordentlig?

Men har i nogle forslag til hvad der er godt? Pris betyder ikke så meget. Hellere give mere for noget man bliver glad for!

Håber i kan hjælpe. På forhånd tak.

Mvh. Morten

Til top Vis fuglsang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fuglsang
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 03 Juli 2011 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Hej morten, jeg tror ikke der findes nogen gode bluetooth høretelefoner desværre. Nokia tror jeg bestemt ikke laver nogen der er hver at råbe hurra for, men hvorfor skal de være trådløse? i sidste ende tror jeg du vil finde disse mere besværlige end et par med ledning.

Så tror lige du skal give det en ekstra overvejelse

Til motion og allround er der jo altid Koss sportapro eller portapro, disse giver god valuta, omend de ikke giver dig en rigtig highend agtig lyd da de er lidt basstunge m.m.m ellers laver sennheiser også deres pmx serie som er okay og på niveay med koss´ene.
Ellers er B&O a8 faktisk ikke helt skidt, du skal dog ikke give mere end 600kr for dem, eks. på dba, men de spiller skam udemærket.
Ellers prøb at søg herinde høretefoner til motion er noget der tit er snakket om :)
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
fuglsang
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 03 Juli 2011 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Tak for svar.

Jeg troede faktisk man var lægere fremme i udvikling af bluetooth headset's. :)

Grunden til at jeg var lidt på udkig efter  noget trådløst, er bare for at slippe for den - til tider - irriterende ledning. Specielt kan den være træls når der skal høres lidt musik på arbejde. Jeg arbejder som elektriker. Så det er mange forskellige arbejdsstillinger. Og her syntes jeg tit at ledningen bliver lidt træls. Jeg er godt klar over, at man nok ikke kan forvente en sublim lyd hvis det skal være bluetooth, men jeg forestillede mig egentlig, at man kunne få noget som var nogenlunde.. :)

Til top Vis fuglsang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fuglsang
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 03 Juli 2011 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

jeg har nokia`s tidligere bluetooth headset

http://mea.nokia.com/find-products-en/accessories/all-access ories/headsets/bluetooth-stereo

til dit brug er jeg rimeligt sikker på de opfylder kriterierne - absolut highend eller ej
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 03 Juli 2011 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Alt hvad der hedder trådløst kræver en DAC i modtager enheden, og at gøre den god er svært. Dernæst kommer at lyden komprimeres en del hvis den skal sendes trådløst over bluetooth, så det er faktisknoget skidt hele vejen igennem, og derfor finder du ikke nogen seriøse producenter der gør i det med mindre de koster en formue og selv da er lyden ikke så god som i noget med tråd til 1/10 af prisen
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 03 Juli 2011 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

vrøvl

Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 03 Juli 2011 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Så giv et eksempel, jeg har efterhånden prøvet en del trådløse inkl nogen af de hyre AKG, som koster 5k+ og de var ringe i forhold til prisen.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 03 Juli 2011 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

har givet et eksempel

manden spørger jo ikke efter ultimativ topklasse A lyd

anyways kan jeg se du har en cowon i tankerne...det er jo heller ikke ligefrem ultimativ topklasse - vel da!
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 03 Juli 2011 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

?
På et hififorum, der går man jo efter god lyd. Så det prisleje og anvendelse der kan være lidt tricky hehe

Men det nokia headset kender jeg ikke, jeg tænkte at du kunne komme med et eksempel på noget bluetooth der har fået anderkendelse i hifi kredse

Cowon er nok det bedste hvis du skal have en enkel vellydende afspiller som kan holde strøm. Jeg har et par afspillere efterhånden og er faktisk ret glad for min s9 og med min pico slim limited ed. lyder den det sgu godt med etymotic.

Hvad mener du er topklasse lyd fra en bærbar afspiller da?

Men jeg har haft en hifiman i kikkerten men jeg skal have mere end 4-6 timers batterilevetid :(
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes