| Forfatter |
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 09 Juli 2011 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lever med en Sony MP3 afspiller eller min Samsung Galaxy 5 fon´ på min 1 times tur til og fra arbejde, meeen det kunne nu
være sjovt med noget der kunne give lidt bedre lyd fra sig. Enten en FLAC eller Lossless afspiller. Nogen anbefalinger?
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
bantan Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 09 Juli 2011 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 09 Juli 2011 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flac er lossless, hvad mere end det leder du efter? Hvad pris, størrelse, brugsområder leder du efter?
Eks en sandisk clip v1 er en genial lille sag der lyder godt, men den findes ikke med mere end 8 gb og har en meget lille skærm. Cowon j9 er super, men også dyrere end clip osv osv
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 09 Juli 2011 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pris er ikke så vigtig, min 4GB og brugsområde er på farten. Glemte at sige at der er en Fiio E11 på vej til setuppet.
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 09 Juli 2011 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
PowerAMP køber under Android og virker helt fint!
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 09 Juli 2011 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke din fon. Men det lyder som en smart fon. Kan du ikke smide
et program ind der kan afspille det hele? Jeg bruger Winamp, og den æder
både flac, m3, ogg, og wma.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Bidstrup Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 09 Juli 2011 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det være Flac eller blot lossless?
Apple Lossless på en Ipod Classic lyder ganske fornuftigt, synes jeg. Den er også nem at finde små eksterne DAC's og forstærkere til, hvis det skal være helt vildt.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 09 Juli 2011 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville tage en clip v1 4gb til undervejs, også kan du se på en cowon derefter ;)
Lydpotter vil jeg sige at du skal holde dig fra, bare det at der kræves Itunes burde være en deal-breaker.
|
| Til top |
|
| |
Henrik_sdk Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 10 Juli 2011 kl. 02:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Bidstrup skrev:
Skal det være Flac eller blot lossless?
|
|
|
Er det ikke det samme..?
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum


Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 10 Juli 2011 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik_sdk skrev:
Thomas Bidstrup skrev:
Skal det være Flac eller blot lossless?
|
|
|
Er det ikke det samme..?
|
|
|
Ja og nej. Lossless er en betegnelse for tabsfrit, som navnet også indikere. Der findes man bud på hvordan man opnår dette. FLAC (Free Lossless Audio Codec), er en måde at gøre dette på, Appel har en anden løsning, osv. Så når Henrik_sdk spørger om det skal være Flac eller blot lossless, er det for at vide om fx Appels produkter er udelukket. __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 10 Juli 2011 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
powerAMP er downloadet til min Galaxy, så må jeg se om det kan tilfredsstille mine ører. mangler osse et par hovedtelefoner til
farten, har et par Sennheiser HD201, men leder efter nogen er er lidt bedre.
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 10 Juli 2011 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, så skal du fortælle lidt mere, igen budget osv men også hvad musik du høre og hvad lyd du kan lide
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 10 Juli 2011 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mest jazz og klassisk, med lidt blues og rock smidt ind i ny og næ. ca. 1000kr er budget. skal være neutrale i lyden.
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 10 Juli 2011 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og de skal vel bruges undervejs primært ikke?
Hvad med størrelse og isolation, har du nogen krav?
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 10 Juli 2011 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Størrelse er ikke så vigtigt, men de må gerne være lukkede så de isolere lyde ude. Har kig på Sony MDR-V700DJ
 __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 10 Juli 2011 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
AKG laver inden for dit budget, lukkede typer, der er meget neutrale i klang og spillestil.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 10 Juli 2011 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu siger du AKG, mener du så en hovedtelefon som deres K 450? den ser ud til at være en fin kvalitet og let at transportere.
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 10 Juli 2011 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
AKG har rigtigt mange modeller, k450 er ikke en af de kendte, men sikkert okay
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 10 Juli 2011 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glukkede i en tråd om headfi her på sitet med et par af headfi nørderne der talte rigtig godt om
Superlux HD-662
De mente at den burde koste det 3-dobbelte. Et bud måske?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 10 Juli 2011 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Superlux er gode til prisen, men ikke fantastiske. Jeg vil sige det kommer an på hvor du skal bruge dem, eks. superlux skal du ikke slæbe rundt på
|
| Til top |
|
| |