Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 00:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: DAC og hovedtelefonforstærker ~ 1500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KarstenKK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 129
Sendt: 28 August 2011 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Jeg er på jagt efter ny DAC og hovedtelefonforstærker. Jeg er mest til klassisk musik samt hård rock og metal. Ingen
klaprende bas til mig, tak!

Jeg har kigget på lidt forskellige, men er i tvivl om hvilken jeg skal vælge. Budgettet er max. 1500. Jeg har et sæt
Sennheiser SR225, men et sæt Beyer og Sennheiser er på vej indenfor de næste 6 måneder. Derfor skal forstærkerdelen
gerne kunne klare hovedtelefoner med høj impedans.

Jeg vil foretrække alt andet end USB tilslutning.

Modeller jeg har kigget på:

Zero DAC:
OPA627/260695457690/item">http://viewitem.eim.ebay.dk/09-NEW -VERSION-ZERO-24192KHZ-DAC -HEAD-AMP-USB-
OPA627/260695457690/item


y2 (gamma2):
http://www.amb.org/audio/gamma2/

NuForce uDAC 2:
pt=UK_AudioVisualElectronics_HomeAudioHiFi_Headphones&hash=i
tem2a127848e1#ht_1786wt_1139">http://www.ebay.co.uk/itm/NuFo rce-uDAC-2-Red-Headphone-Amp-a nd-USB-DAC-
/180698499297?
pt=UK_AudioVisualElectronics_HomeAudioHiFi_Headphones&hash=i tem2a127848e1#ht_1786wt_1139


Aune MK2:
http://search.eim.ebay.dk/?
ev=&kw=aune&ect=&elc=3&eb=S%C3%B8


Beresford TC7520:

http://www.beresford.me/PP/_TC2D7520_Stereo_Audio_Digital_to _Analogue_Converter.html


Jeg er naturligvis også glad for andre forslag. DIY DAC/AMP vil være helt fint, også.

På forhånd tak.     
Til top Vis KarstenKK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KarstenKK
 
exciter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1443
Sendt: 29 August 2011 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter
 
KarstenKK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 129
Sendt: 29 August 2011 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Det ser spændende ud. Men jeg kan se, at NFB12 er på
tilbud til 200$. Er den også værd at købe?
Til top Vis KarstenKK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KarstenKK
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 29 August 2011 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

En mulighed kunne være Creek OBH 11 til 1300kr eller Argon HA 1 til en frø.....øh en tusse.

En DAC kunne være Musical Fidelity M1 DAC til 4000kr. Her er flere slags tilslutninger på.....også USB.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
exciter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1443
Sendt: 29 August 2011 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

KarstenKK skrev:
Det ser spændende ud. Men jeg kan se, at NFB12 er på
tilbud til 200$. Er den også værd at købe?

Den har jeg selv, og det er en fin amp, har også en Zero og nfb12 har bedre byggekvalitet. Zero'ens strømforsyning brummer også lidt. Når det så er sagt så er begge amps rigtig gode (zero'en har opa627), og du vil ikke gå fejl af nogen af dem.

Lige en bemærkning ang audio-gd - de sender jo uden for EU så der kommer med 99% sandsynlighed moms og toldgebyr oveni. Der findes vist en engelsk forhandler, men jeg kan ikke lige huske hvad de hedder.

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter
 
cbjohansen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 29 August 2011 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Har selv været i samme problemstilling. Kom frem til at Aune MK2, kombineret med Superlux HD-660 er en rigtig god
kombination. Væsentlig bedre end f.eks. flere Sennheiser, bl.a. HD-540 Ref II og HD 380 pro.
På trods af specs. er Aune MK 2 ikke så god til at holde styr på alle detaljerne ved lavere impedanser som f.eks. 32 ohm's
hovedtelefoner. Måske er det derfor at HD-660 (250 ohms), giver en god kombination.
Til top Vis cbjohansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cbjohansen
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 29 August 2011 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

exciter skrev:

KarstenKK skrev:
Det ser spændende ud. Men jeg kan se, at NFB12 er på tilbud til 200$. Er den også
værd at købe?


Den har jeg selv, og det er en fin amp, har også en Zero og nfb12 har bedre byggekvalitet. Zero'ens strømforsyning
brummer også lidt. Når det så er sagt så er begge amps rigtig gode (zero'en har opa627), og du vil ikke gå fejl af nogen af
dem.


Lige en bemærkning ang audio-gd - de sender jo uden for EU så der kommer med 99% sandsynlighed moms og toldgebyr
oveni. Der findes vist en engelsk forhandler, men jeg kan ikke lige huske hvad de hedder.


www.ampcity.co.uk
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
KarstenKK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 129
Sendt: 29 August 2011 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Men ampcity virker lidt dyre - hvor meget er det
man skal smide i told og moms oveni?

Allanowich - det virker til at være lidt over mit budget.

cbjohansen - så må aune vel være en dårlig parring
med mine Grado. Men løfter det virkelig et par
superlux?
Til top Vis KarstenKK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KarstenKK
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 29 August 2011 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

25% moms af hele beløbet (pris+porto), 0-12% told alt efter hvilken produktkategori Told mener at det hører ind under, samt
160kr i toldbehandlingsgebyr til Post Danmark. Nogle kurerer er billigere på dette område.
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
cbjohansen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 29 August 2011 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

KarstenKK - Som sagt det er kombinationen. Ikke hovedtelefon / amp her for sig. Hvad jeg prøver at sige her er at man skal se
det som en helhed, og ikke bare en komponent. Det er jo det samme med højtt. og forstærker mm. Altså prøv med dine egne
hovedtelefoner før du køber. Superlux HD-660 liger til forveksling Beymerdanamic DT-770 pro. Men koster en 1/4 del. Jeg
købte dem egentlig for sjov, men er blevet noget forbavset over lyden efter de er tilspillet. Det var egentligt tiltænkt som rejse
telefon, til en Creative Stone MP3 afsp. til lydbøger, men de har altså fået anden anvendelse.
Til top Vis cbjohansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cbjohansen
 
KarstenKK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 129
Sendt: 29 August 2011 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Det bliver da pænt dyrt at købe i Kina, så. Desværre. Havde ikke regnet med 800 oveni.

Jeg ved, at det er et spørgsmål om kombination. Men aune, der ikke fungerer med hovedtelefoner med lav impedans, og som
samtidig skulle være ret lys i lyden, vil nok være en dårlig kombi med Grado. Mine Grado er, så vidt jeg husker, 32 ohm.
Derudover er lyden i forvejen ret lys. Men at det bliver lidt lysere gør dog ikke noget, men lidt varme oveni ville ikke være helt
dårligt. :)

Jeg har også selv lidt Superlux, dog kun en 681'er. Den bliver brugt på computeren til spil - og det fungerer ganske fint. :)
Til top Vis KarstenKK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KarstenKK
 
cbjohansen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 29 August 2011 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

KastenKK - Det fungere fint med 32 ohm, men lyden bliver lidt mindre afslappet !! Jeg købte Aune'ern brugt for 800, som en
prøve. Sælges også fra UK på ebay for 101£, så man slipper for told til EU. DAC'en er ikke vedens bedste, og det er de
sjældent i det prisleje.... Har kigget på en del, op til 2500, og havde egentlig besluttet mig for en Audiotrack DR.DAC2, men
fandt ud af at designet byggede på de samme application notes. I Aune er der vel råmaterialer i den for 100 - 150 kr.
Glem alt om divs. tweeks, det er spild ifht. det man får ud af det. Har også prøvet et par 681'er, og det lyder fint med en
ualmindelig veldefinere bas, men der sker et eller andet med 660'erne sammen med Aune, ifht. min 2 Sennheiserere, som
ellers er gode på hver deres måde, med hver deres kvaliteter. Så giver 660 et klart bedre perspektiv, i alle 3 dimensioner,
samt en naturlig reproduktion af akustiske instrumenter og stemmer. Jeg tror udfra det su skriver om Grado, at du skal kigge
efter noget studio udstyr. F.eks. TC Electonic BMC-2 http://www.lcaudio.dk/index.php?page=400
Til top Vis cbjohansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cbjohansen
 
Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 474
Sendt: 30 August 2011 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk
 
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1091
Sendt: 01 September 2011 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne anbefale Matrix DACen. Spiller dejligt med control og hul igennem, og erstatter min gamle forforstærker og DAC!

Cheers

http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2 60787614913



__________________
NSR/Gianelli - two stroke retro
Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes