Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 20:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Pladespiller -> Høretelefoner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kapers85
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 31 August 2011 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Hej hovedbøfdrenge!

Efter en lang periode hvor hifiinteressen har været placeret på hylden, er jeg så småt begyndt at genfinde interessen. Efter
at have besøgt diverse butikker, har jeg fundet ud af at min økonomi ikke svarer til mine lydmæssige forventninger
(komplette anlæg).
Den anden dag fandt jeg mine sennheiser hd 595 frem fra gemmerne, og jeg fandt ud af at jeg egentligt ikke havde behovet
for et stort og meget dyrt anlæg.

Nå nu til det egentlige spørgsmål.

Jeg går og pusler med tanken om at købe mig en budget pladespiller brugt, måske en rega (andre forslag til ca. 2000 brugt?)
Signalet fra pladespilleren skal jo derefter over i en hovedtelefonforstærker af en slags, men skal jeg bruge en riaa enhed,
eller findes der høretelefonforstærkere med dette indbygget? (såvel som med almindelige forstærkere)
Har i andre betragtninger i forhold til dette? Det må gerne kunne gøres på brugtmarkedet, da pengene er relativt små.
Iøvrigt har jeg planer om at købe en DAC til mac'en.
Pladespilleren til seriøs lytning og computeren til alt andet.

Jeg håber der kommer et par spændende forslag.   

Venlig hilsen Kasper
Til top Vis kapers85's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kapers85 Besøg kapers85's Websted
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 31 August 2011 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Hej Kasper,

Mig bekendt finder du ingen dedikeret hovedtelefonforstærker med indbygget RIAA. Du kan dog sikkert finde en ældre integreret forstærker med indbygget RIAA og hovedtelefonudgang, som du så kan benytte. Lydkvaliteten vil dog ikke nødvendigvis være den allerbedste ...

Hvis det skal være godt og til rimelige penge, så kunne du jo prøve Musical Fidelitys V-serie. De laver en "fornuftig" hhv. RIAA og hovedtelefonforstærker, der er til at betale. Project laver nogle tilsvarende kasser. Du må lytte dig frem til, hvad du synes bedst om.

Mht. pladespiller, så er der mange muligheder, hvoraf de mest gængse på brugtmarkedet - udover Rega - Projekt, Systemdek, Thorens og Ariston. Der er faktisk en del til salg i øjeblikket på hifi4all ...

Nogle af Projects pladespillere er faktisk så billige, at du - vist nok - kan holde dig under 2.000 kr., selv hvis du køber nyt.

 

God lyttelyst!

Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 31 August 2011 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

 Her har du en lille nuttet riaa Firestone Korora til 2500kr hos Dan's Hifi og en hovedtelefon forstærker Creek OBH-21 til 1500kr hos TapeConnection.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 31 August 2011 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Dn Obh skal man holde sig fra, den er ikke særlig god
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 31 August 2011 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Mon dog, Techtrino? Men ellers er der jo også Argon HA 1 til 1000kr fra hf klubben. Den er ligeså nuttet som Firestone Korora riia'en

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 31 August 2011 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Den er endnu værre

Faktisk hvis mna skal have en god lille amp der ikke skal være alt for dyr så er der de små meier og audio-gd, men der faktisk rigtigt mange gode efterhånden, så de før okayish forstærkere til prisen er nu rykket helt ud.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 31 August 2011 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv glæde af en Argon HA 1 til daglig. Den er ganske velspillende og afslørende. Det er helt i orden, at du har et par andre bud, men undlad den lidt negative indstilling, hvad andres forslag angår. Jeg ved godt, at der kommer nye tiltag på området sådan hen ad vejen.  

Det var ihvertfald mine bud på noget, der ikke fylder noget og lyder godt også.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 234
Sendt: 31 August 2011 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Clearaudio Nano Phono forforstærker

Den har jeg selv og den kører fint.

Den fåes med høretelefonudgang til 1999 kr og tager både mm og mc.

Til top Vis HIFY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFY
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 31 August 2011 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

HIFY skrev:

Clearaudio Nano Phono forforstærker

Den har jeg selv og den kører fint.

Den fåes med høretelefonudgang til 1999 kr og tager både mm og mc.

Åh ja, hvordan ku' jeg glemme den?!

Og så vil jeg gerne gentage, hvad jeg tidligere har sagt i andre tråde: Vi opfatter og hører lyd forskelligt, så det vil klæde forumdeltagerne at fokusere på at komme med forslag til, hvad en RIAA/hovedtelefonforstærkerkombination kan bestå af og undlade at nedgøre (eller for den sags skyld rose) produkter. Det var vist også spørgers hensigt med tråden (ihvertfald som jeg læser den). Så kan spørgeren jo selv træffe en beslutning ud fra sine krav og præferencer.

Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
kapers85
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 02 September 2011 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Undskyld at jeg har været lidt fraværende, er lige flyttet og det har taget alt min tid.
Mange tak for de gode bud og betragtninger!.
Skal det forståes sådan at den clearaudio boks kan præcis det jeg efterlyste? At være både riaa og hovedetelefon forstærker? Den må jeg dælme
have kigget og lyttet på. Nogen der ved om den kan findes i en fysisk butik i Århus området?

Igen mange tak for svarene! :)
Til top Vis kapers85's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kapers85 Besøg kapers85's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes