| Forfatter |
|
silastjensen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens!
Jeg vil rigtig gerne købe mig et par B&W P5 hovedtelefoner, men jeg synes ærlig talt, at kablets kvalitet er noget tvivlsomt.
Jeg er i forvejen tilhænger af solide, gode kabler, og kunne derfor godt tænke mig lidt hjælp til at udskifte det eksisterende
kabel.
Kablingen ser således ud: http://www.hometheater.com/images/P5-Driver.jpg
Det er altså et 2,5 mm jackstik, der sidder inde i hovedtelefonen. Findes der et 2,5 han-3,5 han kabel af god kvalitet nogle
steder? Jeg kan kun finde billige, tvivlsomme kabler.
En anden løsning kunne måske være, at man finder et kort 2,5 han-3,5 hun og derefter forlænger med et solidt 3,5 mm jack.
Er det mon en god løsning?
Mvh. Silas
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke du vil kunne få et tykkere kabel ind i den kabelkanel, og at have et tykt kabel sluttet til et tyndere kabel giver hellere ikke mening. Men tror heller ikke at de p5 har den helt store gavn af et super kabel, de er jo lidt i low-fi afdelingen, så at bruge eks. 500kr på et godt kabel vil jeg mene er spildt.
|
| Til top |
|
| |
FelixTheDane Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
På Senheisers bedre HT kan der med fordel skiftes kabler, så mon ikke også der er noget at hente på B&W?
Problemet bliver nok at lytte sig frem til det rigtige, for hvor skal du få kablerne fra?
Men med hensyn til stikkene, så er enhver samling, connector osv. en decideret enorm kilde til mislyd.
Skal du bruge 3.5mm, så lod for guds skyld et godt stik på, i stedet for at bruge en adaptor, uanset hvor god eller dyr den er, er det stærkt lydforringende.
Adaptor = uhada
Held og lykke, og lad os vide hvad du får ud af projektet, ikke?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja på de fleste high-end høretelfoner med fordel skifte, men B&W er ikke high-end de er relativt low-end ;)
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Techtrino.
Nu skrives der faktisk ikke at lyden skal være anderledes, men netop en bedre kvalitet kabler?
Og gik jeg i gang med det, så ville jeg afgjort lytte efter først under alle omstændigheder.
Lowfi?
Men vi er enige om at det ikke er high-end (det mest misbrugte begreb i hifi-verdenen).
Synes nu ikke selv at de B&W er helt tabt bag en vogn...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bedre kvalitet kabler, er mange ting, rent praktisk er ikke mulige at få plads til tykkere kabler i de B&W, hvilket udelukker større kvadrat med fornuftig isolering. Så der er ikke så meget at gøre uanset hvad.
Og ja de er at betragte som low-fi, de spiller som andre i 1-1000kr klassen, hvilket jeg vil kalde low-fi. Der findes naturligvis ikke nogen klasser som sådan, men du kan sige at eks. hd650 er mid-fi, hd800 er high-fi også er der summit-fi med eks. k1000.
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino.
Dine "klasser" er sjove  .
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nja, det er sådan generel enighed, du kan også finde flere forummer med den type inddeling, men det er naturligvis altid delte meninger imellem 2 klasser. Summit-fi er også meget subjektivt, men der er nogle konstanter såsom he90, k1000, r10 osv
|
| Til top |
|
| |
silastjensen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for input til begge.
B&W-hovedtelefonerne er måske ikke high-end, men de leverer en fornuftig lyd i en overordentlig fed indpakning og design.
De skal hovedsageligt bruges på farten, hvor jeg regner med, at lytteindtryk og -forhold ikke bliver optimale alligevel.
Netop af samme årsag ønsker jeg en mere holdbar løsning på kablerne. Jeg fatter ikke, hvorfor B&W har valgt sådan en
løsning i en ellers så gennemført hovedtelefon.
Jeg søger videre efter løsninger, men al vejledning er velkommen!
|
| Til top |
|
| |