| Forfatter |
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 06 Maj 2012 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude!
Jeg har et problem, som jeg håber jeg kan få lidt hjælp med.
Jeg bruger til dagligt mit trofaste head-fi setup ved computeren. Men igår aftes, efter jeg havde været væk fra PC'en i et
kvarters tid, kommer jeg tilbage og finder ud af, at det pludseligt suser/knaser ret voldsomt i den venstre kanal. Jeg har
aldrig oplevet dette før og problemet er åbenbart opstået, mens jeg var væk fra computeren.
Der er stadig lyd i begge kanaler, men det lader til at volumeniveauet er lavere end normalt, muligvis i begge kanaler. Jeg
bruger et sæt Superlux HD681, som er tilsluttet en Matrix Mini-i headamp/DAC. Den bliver fodret med et digitalt signal fra
min PC via coax. Jeg har altså ikke pillet eller ændret ved noget, derfor undrer det mig lidt, at der pludseligt er problemer.
Jeg har prøvet bruge mine headphones direkte i computeren via mini-jack og det virker fint - ingen støj eller susen her.
Derfor tænker jeg lidt, om det er min Matrix amp/DAC, som den er gal med?
Har i nogle idéer til, hvad dette kan skyldes? Og evt. forslag til hvordan det kan løses?
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 06 Maj 2012 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet at rode med stikket på dine superlux? Hvis du ikke kan fremprovokere samme fejl på dem så er det jo matrixen den er gal med. Sus og knas er noget skidt for det er en pita at måle sig frem til, men den har jo digital volumen regulering, som måske kan være skyld i det, prøv at åben den op og se om det evt kan være den connector som går fra panelet og ned på pcb´en, tag den ud og set den i igen forsigtigt. Hvis du er helt dig er det bare en løs forbindelse i det stik, men hvis ikke bliver du nok nød til at se om du har garanti på den :(
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Maj 2012 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet at rode med stikket, men desværre uden held. Jeg må prøve at pille låget af Matrix'en og se om jeg kan finde
den connector du snakker om. Der er desværre ikke garanti på den, da den er mere end to år gammel - og desuden også købt
brugt.
Tak for svaret, jeg vender tilbage når jeg har prøvet det.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Maj 2012 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg haft pillet låget af og prøvet at pille kablet fra printet til panelet ud og sat det i igen. Det hjalp desværre ikke - stadig
en konstant susen/knitren.
Prøvede lige med et andet headset i Matrix'en - og der var også susen. Så det må være den der er problemet.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2012 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, det kan jo være mange ting, og når det er en dac/amp combo er det meget svært, havde den nu bare været helt død så havde det været lettere at finde fejlen, men det kan være volumenreguleringen eller en aktiv komponent i dac delen, har du prøvet at skrive til producenten? Det ville jeg gøre og se om de evt kan fortælle dig hvad det kan være
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Maj 2012 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det kan netop være mange ting, som kan være galt. Jeg er heller ikke det store geni, når det gælder alt det tekniske, så jeg
står lidt på bar bund nu.
Jeg prøver lige at sende dem en mail, hvis jeg kan finde den.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Maj 2012 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har forsøgt at finde mail-adressen direkte til Matrix (eller hvem der nu står bag deres produkter), men uden held. Jeg endte
med at sende mail til Tam Audio, for at høre om han kunne være behjælpelig og evt. kunne få mig i direkte dialog med Matrix.
Han var dog ikke til megen hjælp, men tilbød dog at arrangere reparationen, som jeg selvfølgelig selv skulle betale for, da
garantien er udløbet. Spørgsmålet er, om det overhovedet vil kunne betale sig, eftersom enheden skal hele vejen tilbage til
Kina, hvilket jo kan blive en pebret affære. Øv!
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2012 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm ja, jeg ved sgu heller ikke hvem der faktisk laver den, og ja at få den repareret bliver nok meget dyrt, men måske du skulle prøve at finde en svagsstrømingeniør lokalt, det ville nok være mit eneste bud desværre :(
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 08 Maj 2012 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo også tit arbedsløn ved fejlfinding og rep, der løber op, så måske skulle du bare købe en ny. Så er du fri for al den senden frem og tilbage og evt finde ud, at det ikke har hjulpet og skal på den igen.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 10 Maj 2012 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Wildstyle er du ved at være færdig med at teste det filter til dine 681er ??
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Maj 2012 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
| hej Wildstyle er du ved at være færdig med at teste det filter til dine 681er ?? |
|
|
Hej Claus,
Jeg har sendt dig en PB.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Maj 2012 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Hmm ja, jeg ved sgu heller ikke hvem der faktisk laver den, og ja at få den repareret bliver nok meget
dyrt, men måske du skulle prøve at finde en svagsstrømingeniør lokalt, det ville nok være mit eneste bud desværre :
( |
|
|
allanowich skrev:
Det er jo også tit arbedsløn ved fejlfinding og rep, der løber op, så måske skulle du bare købe en ny.
Så er du fri for al den senden frem og tilbage og evt finde ud, at det ikke har hjulpet og skal på den igen.  |
|
|
Det lykkedes mig at komme i direkte kontakt med Matrix. Efter et par dage, modtog jeg en mail fra Tam Audio, som fortalte
at han havde videresendt min oprindelige mail til Matrix selv.
Gutten fra Matrix gav mig nogle gode idéer til, hvordan jeg kunne finde frem til fejlen. Han mener, at det er selve
forstærkeren den er gal med og den skal derfor tilbage til Kina, hvis den skal fikses. Det bliver dog alt for dyrt, da jeg både
skal stå for shipping og omkostningerne for reparationen.
Så det ender nok med, at jeg må ud og investere i en ny, eller undvære en amp/DAC.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Træls, de kunne ikke give dig nogen pointers til hvor man kunne fejlfinde, eks. hvad værdier der skulle kunne måles forskellige steder?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Træls, de kunne ikke give dig nogen pointers til hvor man kunne fejlfinde, eks. hvad værdier der skulle
kunne måles forskellige steder? |
|
|
Nej, det nævnte han ikke noget om. Men jeg har desuden heller ikke udstyret (eller den påkrævede viden), til at kunne gøre
det selv.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jojo, men der var vi jo flere der kunne hjælpe, men uden en guide til hvad jeg skulle måle efter, ville eks jeg ikke kunne
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
jojo, men der var vi jo flere der kunne hjælpe, men uden en guide til hvad jeg skulle måle efter, ville eks
jeg ikke kunne |
|
|
Det er rart med hjælpsomme mennesker, det er bestemt værdssat. Jeg må prøve at høre ham gutten fra Matrix ad, om han slet
ikke har nogle forslag til, hvor/hvad der skal måles på.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja prøv det, for hvis vi bare kan finde ud af det har vi en chance, også kan vi være heldige at finde ud af hvad der er galt og skifte det der er gået istykker og komponenterne koster jo stort set igenting
|
| Til top |
|
| |