| Forfatter |
|
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har desværre aldrig været i Imeprial, men tror bestemt at det er Danmarks bedste biograf. Har nemlig kun høret godt om den, og desuden skulle de vist også kører med digitale Projetorer, der giver knivskarpe billeder.
Men går jeg fint i biografen er det slet ikke her i DK. Jeg er nemlig nogle gange i München, hvor der også er digitalt billede på lærredet. Lyden er fantastisk "lebendig" som de siger dernede. Men den tæller jo ikke med her, det har intet med DK at gøre. Den bedste jeg har oplevet i DK er nok Kolding CenterBio. Det er en oplevelse bare at komme hen til indgangen, det ligner man kommer ind på kommando-broen til Star Trek.
Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
Maxt3r Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 02:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja kolding bif er flot, men de har ingen bas !!!
|
| Til top |
|
| |
Keler Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke været i så mange igen, men Skives nye biograf er faktisk ret fed. Mener de har nordens største sal med over 1000 sæder.
|
| Til top |
|
| |
lassebv Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det for den store flotte oplevelse, så kan jeg godt lide midt for i BioCity i Århus i den store sal. Der har de også digitalfremviser, og de er ikke bange for at give lyden god gas.
For den hyggelige tur med kæresten så er sal tre og fire i Metropol i Århus rigtig gode, da de har store lækre lædersæder med vip og det hele, og armlænet er tilpas lavt til lidt nærkontakt :)
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun anbefale Apollon Struer.
Tror ikke dette udsavn passer længere, men det gjorde det de første par år af biografens levetid. http://77.243.130.23/Default.asp?bio=struer
Modsat kan jeg ikke anbefale Scala i Holstebro... har kun et at sige: suk
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
slate skrev:
Modsat kan jeg ikke anbefale Scala i Holstebro... har kun et at sige: suk |
|
|
 - nemlig. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Biocity Herning er jeg faktisk ret glad for.
Men nu hvor jeg er flyttet til Århus, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor jeg så skal søge hen for at få en god filmoplevelse? Er det Cinemaxx, der rykker herovre?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cinemaxx i KBH er også ret fed ihvertfald bio 1. Dog synes jeg at sæderne er placeret lige lovligt stejlt, hvilket gør at lyd og billed oplevelse ændres drastisk alt efter hvilken række man sidder på. __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Keler skrev:
Jeg har ikke været i så mange igen, men Skives nye biograf er faktisk ret fed. Mener de har nordens største sal med over 1000 sæder.  |
|
|
Skives nye THX-Biograf er bestemt en af de bedre når vi ser på biograferne i midt-jyllandsområdet. Men Skives bedste sal (Sal 2.) slår nu ikke Bio-Citys Sal 1. i Aalborg...slet ikke.
At jeg fremhæver Sal 2. i Skive istedet for sal 1. skyldes at det vitterligt er den bedste sal.
Sal 1. i Skive er nemlig en kombi-sal, kongres- og biografsal og det har altså en del at sige.
Bla. hænger der massive jern-gitre i loftet til at hænge projektorer og andet grej i når der er koncerter og dernæst er stole-arrangementet noget værre juks (kongres-stole) og så lyder lyden overanstrengt..som om at udstyret virkelig skal kæmpe for at spille denne virkelig store kongressal op.
Og til THX-fanatikerne så er Sal 1. i Aalborg også THX-certificeret rent opbygningsmæssigt. De har blot valgt ikke at ville betale det årlige beløb på X kroner til folkene fra Lucas Inc. __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glostrup Bio er også THX-certificeret rent opbygningsmæssigt. De har blot valgt ikke at ville betale det årlige beløb på X kroner til folkene fra Lucas
Inc.
Glostrup Bio fik sidste år. Dolby Digital lyd anlæg.
Var en gange glad for Imperial Bio, med da de bliver til D-cinemas, tog det billde glæde, ved god at Imperial Bio stadig kan vise normalt 70 og
35mm. film, med er flere og flere digital fremvisninge, håber at de følger med tid og få skifet deres digital 2K fremviser ud med en 4K, for at se
film i 2K er ikke god ud nok.
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bliv endelig ved med at komme med indtryk, rart at have alternativer til de bio´er man normalt besøger.
Er selv lidt konservativ på det område, satser som regel altid på det sikre og vælger defor Imperial, fordi jeg ved den er god. Men det er jo ikke altid til at få gode pladser derinde, så vil gerne have nogle gode alternativer på hånden.
__________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mit vedkommende er ét af basis-kravene til en god oplevelse i biografen at salen man sidder i ikke er alt for stor.
Når salen bevæger sig over de 350/450 pladser begynde intimiteten virkelig at gå fløjten og samtidigt øger det risikoen for at den sædvanlige idiot med mobil tændt og ævlende kæreste/kammerater sidder i ens syns- og hørefelt __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
For mit vedkommende er ét af basis-kravene til en god oplevelse i biografen at salen man sidder i ikke er alt for stor.
Når salen bevæger sig over de 300/400 pladser ryger intimiteten virkelig for mit vedkommende og samtidigt øger det risikoen for at den sædvanlige idiot med mobil tændt og ævlende kæreste/kammerater sidder i ens syns- og hørefelt  |
|
|
Giver dig delvis ret i det med at salen ikke skal være for stor, en af de små kritikpunkter jeg har overfor Imperial, er at salen er for stor til at skabe klaustrofobiske fornemmelser. Her er mit anlæg næsten, absolut også kun næsten , bedre.
Ang. folk der ikke kan slukke deres mobiler eller holde kæft, kan jeg kun sige at jeg får lyst til at give dem noget af min cola og popcorn... I HÅRET ... __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Malling Bio
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ingen tvivl!...Imperial
Efter at have hørt udtalelserne (gennem en årrække) fra jyderne, og personlig erfaring!..Vil jeg bestemt konkludere at Imperial er den bedste!...
Bassen er for sindsyg gennemtrængende, og man fornemmer virkelig surrounden når man ser film!..Var inde og se Harry Potter 5, jeg var seriøst så glad at jeg bare lukkede øjnene for at nyde lyden!..Det var et par pragtfulde timer ...Men det var selvfølgelig også fordi kæresten var med! ...Men kan godt være der er kommet nogle nye i Jylland, men er stadig overbevist om at Imperial er den bedst!..Det er kun at sige / gøre til biografen ..
mvh Zirio
Gymnasiekælderen 2 - Opdateret 5. Jan
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal der nok være nogen der hyler af grin, men den ligger faktisk i Klovborg.
" Foreningen af Filmudlejere i Danmark (FAFID) har ved det årlige filmtræf i Horsens netop kåret årets biograf, og det blev Klovborg Kino, som løb med hæderen."
http://filmz.dk/forum/item/24175/
Forsøger altid at se mine film der. Rigtig nice bif. __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
jold Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Keler skrev:
Jeg har ikke været i så mange igen, men Skives nye biograf er faktisk ret fed. Mener de har nordens største sal med over 1000 sæder.  |
|
|
syntes på ingen måde skives nye biograf er fed. der er sparet på alle de forkerte steder.
Og inden den blev færdig bygget. var den 10 år forældet.
der blev ikke monteret det nyeste lydsystem, samt højtalere. der blev heller ikke mont. det nye digital fremviser, som de nu skal til at indvistere i inden alt for længe.
men hva. Typisk skive.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sal 1 - Cinecity århus.
Selvom den er ved at være gammel, 10år eller deromkring, så er der virkelig skudt nogle formuer i den i tidens morgen og de har fuldt udbygget digital fremvisning nu. Foretrækker den klart over Cinemaxx, som dog har nogle bedre sæder...
Alt er bygget efter specifikationerne fra THX, som nordens første af slagsen. Hifiklubben lavede engang en rigtig god annonce omkring hele opbygningen og indtrykket af den, og den optog op til flere sider i deres audiovis. (Håber nogen har de gamle blade, for mine er desværre nok bortkomne )
|
| Til top |
|
| |
Ellebaek Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Besøg Fakse Cafe biograf...
Hvis filmens lydspor er OK, som f.eks på Master and Commander med Russel Crowe. Er det en helt sublim oplevelse.
I starten af filmen hvor skibet alarmeres og scenen udspiller sig under det lave dæk. Her høre du lyden af skridt på dækket lige ovenover din siddeplads.
Sådan skal det gøres.
Men er lydsporet er dårligt, som f.eks på Star Wars 3 i den analoge udgave (har Georg Lucas udført dette med vilje, for at hans Digitale udgaver lyder så meget bedre?). Ja, så lyder det selvfølgelig skuffende
Biografen er ikke specielt stor, men der er virkelig kælet for billede, lyden og indretningen.
Med lydhør hilsen
|
| Til top |
|
| |