| Forfatter |
|
sympotonic Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Jeg står og skal finde en fjernbetjening der kan styre mit tv, dvd, forstærker, playstation3 og xbox 360 og wii. Kan dette lade sig gøre? Ved selvfølgelig godt det ikke er i spil den skal bruges, men bare i menuen og når man smækker en blueray over sin ps3 eller anden form. Nogen der kender til et produkt som kan det?
Har kigget lidt på denne logitech:
http://www.pixmania.com/dk/dk/758025/art/logitech/universal- fjernbetjening.html
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kan du vist roligt købe, har selv en Logitech Harmony 885 og er rigtig tilfreds. Skulle jeg have ny ville jeg dog nok kigge på en Harmony One også...
__________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Prøv at checke hifipriser, hvor du kan læse om brugeres erfaringer med remotes. Tror at harmony one får bedre anm. end 1000'eren gør, svjh.
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
tobo Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kommer aldrig til at kunne styre din PS3 da den arbejder med Bluetooth og ikke infrarød
__________________ Classic no. 6.6
Classic nr.18
Squeezebox 3
Martin Logan Sequell ll
Vincent silver rca
Van d Hul revelator højt. kabel
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men Pixmania har ikke det bedste ry mht til at levere de ting de har på hjemmesiden. De var vidst i TV sidste år pga af det.
Så hvis muligt vil jeg anbefale dig at bestille fra et andet sted.
mvh Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
mht. til ps3 findes der nogle bluetooth > ir sticks som bare sættes i usbporten, bruger det selv med succes. Google er din ven.
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
| Tror at harmony one får bedre anm. end 1000'eren gør, svjh. |
|
|
Vedr. Harmony One, så købte jeg en i forventning om at kunne lægge de andre fjernbetjeninger væk. Den er pæn, nem at sætte op, kan det den skal kunne, men...
Den er så hamrende langsom at jeg faktisk ikke gider bruge den! Når jeg trykker på en tast går der 1 sekund inden der sker noget - jeg tror ofte at jeg ikke har fået trykket korrekt og trykker igen, og så går der ged i den. Bortset fra det er det en udmærket fjernbetjening 
|
| Til top |
|
| |
sympotonic Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens. Har bestilt Harmony 1000, så må vi se om det kan bruges til noget ellers ryger skidtet ud.
Phn hvor har du købt den stik henaf? skal jeg da ha skal jeg :D
Dog viser logitech på deres demo hjemmeside at den har playstation 3 funktion? __________________ Nuværende System:
Er igang med nyopbygning.
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det naivt, hvis man går og håber, at der kommer en Harmony TWO el.lign., som også har Bluetooth?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hm, til den ultimative fjernbetjening ville jeg nok have nævnt philips pronto tsu 9600, men den er nok rimelig meget overkill med den relativt få mængde enheder der nævnes. Eneste anke ved den er at det tager en mindre uendelighed at programmere den.
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger


Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
PHN2 skrev:
| Tror at harmony one får bedre anm. end 1000'eren gør, svjh. |
|
|
Vedr. Harmony One, så købte jeg en i forventning om at kunne lægge de andre fjernbetjeninger væk. Den er pæn, nem at sætte op, kan det den skal kunne, men...
Den er så hamrende langsom at jeg faktisk ikke gider bruge den! Når jeg trykker på en tast går der 1 sekund inden der sker noget - jeg tror ofte at jeg ikke har fået trykket korrekt og trykker igen, og så går der ged i den. Bortset fra det er det en udmærket fjernbetjening 
|
|
|
Er det ikke noget man kan tweake sig ud af? Jeg har aldrig selv haft en Harmony remote, men har set flere nævne at de er langsomme.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
Wymax skrev:
Den er så hamrende langsom at jeg faktisk ikke gider bruge den! Når jeg trykker på en tast går der 1 sekund inden der sker noget - jeg tror ofte at jeg ikke har fået trykket korrekt og trykker igen, og så går der ged i den. Bortset fra det er det en udmærket fjernbetjening  |
|
|
Er det ikke noget man kan tweake sig ud af? Jeg har aldrig selv haft en Harmony remote, men har set flere nævne at de er langsomme. |
|
|
Jeg har ikke bemærket at der skulle være en slide-justering til "fast/slow response time" Umiddelbart kan jeg ikke se hvordan man skulle kunne tweak'e det?
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger


Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skulle være settings til "inter-key delay" og antallet af repeats.
|
| Til top |
|
| |
tobywan Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
|
Vedr. Harmony One, så købte jeg en i forventning om at kunne lægge de andre fjernbetjeninger væk. Den er pæn, nem at sætte op, kan det den skal kunne, men...
Den er så hamrende langsom at jeg faktisk ikke gider bruge den! Når jeg trykker på en tast går der 1 sekund inden der sker noget - jeg tror ofte at jeg ikke har fået trykket korrekt og trykker igen, og så går der ged i den. Bortset fra det er det en udmærket fjernbetjening  |
|
|
Min reagerer promte - eneste der tager lidt "tid" er ved aktiveteter, hvor flere enheder skal tændes/slukkes - men daglig betjening er upåklageligt. Jeg har endda oplevet en væsentlig forbedring i forhold til andre betjeninger, specielt min Samsung HD boks reagerede meget sløvt med den originale betjening. Efter Harmony kom på i stedet reagerer boksen med det samme, og rækkevidde mv. er forøget væsentligt. Må sige at Harmony til fulde dækker mit behov - lige med undtagelse af PS3 problematikken. __________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
tobywan skrev:
Wymax skrev:
|
Vedr. Harmony One, så købte jeg en i forventning om at kunne lægge de andre fjernbetjeninger væk. Den er pæn, nem at sætte op, kan det den skal kunne, men...
Den er så hamrende langsom at jeg faktisk ikke gider bruge den! Når jeg trykker på en tast går der 1 sekund inden der sker noget - jeg tror ofte at jeg ikke har fået trykket korrekt og trykker igen, og så går der ged i den. Bortset fra det er det en udmærket fjernbetjening 
|
|
|
Min reagerer promte - eneste der tager lidt "tid" er ved aktiveteter, hvor flere enheder skal tændes/slukkes - men daglig betjening er upåklageligt.
Jeg har endda oplevet en væsentlig forbedring i forhold til andre betjeninger, specielt min Samsung HD boks reagerede meget sløvt med den originale betjening. Efter Harmony kom på i stedet reagerer boksen med det samme, og rækkevidde mv. er forøget væsentligt.
Må sige at Harmony til fulde dækker mit behov - lige med undtagelse af PS3 problematikken.
|
|
|
jeg tror egentlig ikke at PS3 i virkeligheden er problemet, det er alle de andre. Jeg synes måske at flere producenter burde have implemeneteret bluetooth remotes. De er jo overhovedet ikke afhængige at hvilken vej man peger. Men jo, det er da det største irritationmoment jeg kan finde ved PS3 __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
| Der skulle være settings til "inter-key delay" og antallet af repeats. |
|
|
"Repeat" er ikke noget jeg umiddelbart ville knytte sammen med response time, men jeg må da hellere lige få det kigget efter, specielt når tobywan ikke har problemet.
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger


Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Brian321 skrev:
| Der skulle være settings til "inter-key delay" og antallet af repeats. |
|
|
"Repeat" er ikke noget jeg umiddelbart ville knytte sammen med response time, men jeg må da hellere lige få det kigget efter, specielt når tobywan ikke har problemet.
|
|
|
Justering af Repeat er noget der bliver nævnt i stort set alle tråde vedr. delays på Harmony remotes, så jo - det hænger sammen.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
|
Justering af Repeat er noget der bliver nævnt i stort set alle tråde vedr. delays på Harmony remotes, så jo - det hænger sammen. |
|
|
Min umiddelbare indskydelse er at det ikke skulle være nødvendigt at følge med i "stort set alle tråde" for at kunne anvende en Harmony remote, men jeg tager måske fejl... Plus at standard-indstillingen ikke burde være "slow", men derimod "as-fast-as-humanly-possible!".
Normalt plejer jeg også at læse manualen, men så vidt jeg husker er den vist kun på elektronisk, og det er jeg bare dårlig til at bruge tid på 
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger


Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Logitech ved nok godt at de har mange kunder som dig , så default værdierne er "better safe than sorry" - altså med diverse delays sat meget konservativt (så l**tet trods alt VIRKER).
|
| Til top |
|
| |