Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 11:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør til hjemmebiografen
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør til hjemmebiografen
Emne Emne: HJÆLP til Onkyo surround forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jdjd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 09 November 2009 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har lidt udfordringer med min onkyo - tx-sr803 forstærker. problemerne er startet efter jeg har koblet en af disse setup boxe (yousee samsung) til forstærkeren som så leverer det ud til min projektor. Problemet er at forstærkeren har fået svær ved at "fange signalet" i hdmi indgangen - jeg skal aktivere porten flere gange før der sker noget - og der er ingen garanti for at det kommer til at fungere...? Kan den blive "træt" i relæerne?..

Til top Vis jdjd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdjd

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 December 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Altså.. Yousee-boks --->hdmi---> Onkyo receiver --->hdmi---> Projektor
Er det rigtigt forstået?

Nogle gange kan der være "sjov" med den forhandling (handshaking) der foregår mellem de forskellige apparater - særligt hvis de opererer med forskellige versioner af HDMI, såsom 1.1 i receiveren og 1.3 i yousee-boks, og måske 1.1 i projektoren.

Det kan have meget at sige, hvilken rækkkefølge tingene tændes i - er der forskel på, om du tænder projektoren før eller efter receiveren?

Det kan have noget at sige, om yousee-boks er tændt før receiver..

Er yousee-boksen tændt hele tiden?
Er youseeboksne også tilsluttet fx.  tv via scart eller lign?
Er receiveren tilkoblet andet end projektoren ifht. udgange?

Alt sammen noget der kan komplicere den forhandling der foregår ifht. bos og receivers muligheder for at sende signaler.
Det er den indbyggede "plug and play" teknologi der er designet til at mærke hvad modtager-apparatet er i stand til at håndtere (fx. opløsning, farvedybde, lydformater etc.) som kan spille apparaterne et puds - hvis de tror de har fat i noget andet, og så ikke alligevel..

Så - hvis receiveren også er tilkoblet tv.. tror det måske det skal sende ud i enden opløsning end den skal til projektoren.
Hvis yousee-boksen tror den skal sende til et tv, men så skal igennem receiver til en projektor, kan den også nogle gange kokse,,

Bedste bud er at pøve dig frem, og finde den rækkefølge der mest sikkert giver kontakt hurtigst muligt.

Det er træls der ikke er bedre svar med sådan en tilsyneladende brugervenlig teknologi som HDMI.. men det er bare ikke heeelt altid det virker 100% alligevel.

Mvh og held og lykke

Offcourse

jdjd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 December 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Hej Offcourse - super! Tak for hjælpen! Jeg tumler forsat med dette problem - og har forsøgt mig med at tænde i forskellig rækkefølge - uden at det har givet mig et svar... Men jeg har noteret mig at når jeg på en eller anden måde for yousee boxen til at boote så mange gange så den til sidst skriver CODN i displayet - så er det næsten 100% sikkert at receiveren fanger signalet når den derefter genstarter. Jeg får yousee på besøg idag og håber at det til sidst kommer til at fungere. Endnu en gang tak for dit skriv!
Til top Vis jdjd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdjd

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 December 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Håber du får et fungerende setup.

God julemåned herfra - håber du kan slappe af med lidt velfungerende YouSee signal etc.

Off Course it´s Christmas soon..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes