Forfatter |
|
hasselstream Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
Sendt: 26 Juni 2014 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flytter snart i en ny lejlighed på 1etage og vil gerne skåne underboen for mit anlæg.
Har pt en lille onkyo 7.1 forstærker, et sæt dali 850, 202 og rn swa15 sub.
Jeg er ikke helt tilfreds med lyden fra den lille onkyo, efter jeg prøvede at sætte en crown macrotech 5000 til dali 850.
De lød p....e godt med den som forstærker, men den passer ikke ind i stuen.
Jeg bruger primært anlægget til film 80/20
Når vi ser film nu har vi svært ved at finde et nivue hvor vol står fast under hele filmen, når der er almindelig tale/stile scener skruer jeg op og når så
kampscenen går igang skruer jeg ned.
Overvejede at gå over til sonos playbar +play3 og sub. Men er bange for at jeg mister den gode lyd som de dali 850, har mulighed for at gengive.
Men de fylder også en del i rummet, og de dali 202 er ikke så pæne at have hængene? Så måske et stereo setup ville være vejen frem? Altså kan 850
og en stereoforstærker? Men hvilken kan levere varen til en pris under 5000kr?
Er frustreret og i tvivl så lidt guiden/hjælp ønskes.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 26 Juni 2014 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er synd, du ændrer på styrken på den måde, da der jo er tale dynamik pga den forskel du oplever mellem tale og effekterne. Burde du ikke så i stedet gå ind i menuen på receiveren og skrue lidt højere op på center kanalen, hvis dette er muligt. Det er vel ligesom meningen, at der skal være store dynamik forskelle i musik og film.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 26 Juni 2014 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg læser det bruger du mest tid på film, og så ønsker du dig en stereoforstærker? Hmm..! Hvad med måske at kigge efter en Pioneer SC-LX XX,
der kommer snart nye snurrerundt maskiner, så nogle forhandlere er klar til en frisk handel, hvis de har mere?
Tager lige en tur rundt
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juni 2014 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV-Connection
Pioneer SC-2023 AV Surround receiver
SLUT UDSALG - SPAR 3.000 KR
Pioneer SC-2023 er en 9.2 netværks receiver med kraftig indbygget forstærker.
Priser fra 5.989,00 DKK pr. stk
Ellers har de en SC-LX 57 til knap 8000,-
Du kan også prøve KT-Radio, de plejer at "matche"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Juni 2014 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil den pioneer give et stort løft i lyden i forhold til min onkyo 626?
Vil imorgen prøve at lege med nivuet på centeren, som i øvrigt er en dali evidence c70. Så højttalerne er jo i den bedre ende efter min mening. Men
de dali 202 skal skiftes til noget mindre og til noget der kan justeres i vinkler ved hjælp af vægbeslag.
Hvad kan i anbefale her? Focal sib har jeg selv kigget lidt på.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juni 2014 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Justeres i vinkler? Det behøver du ikke nødvendigvis som baghøjttaler. Absolut et løft, og får du en god pris hjem på SC-LX 57 så er du godt kørende.
Til den pris de sælges til nu gør du en god handel, ikke alle mener at receivere kan spille stereo, men der er jeg ikke helt enig.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Juni 2014 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke det er forstærker vejen jeg skal gå, vil jo gerne tage mere hensyn til de underboer jeg får!
Har tænkt på en sonos playbar, men er i tvivl om den virker fint nok til mit forbrug?
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2014 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk nu, at størrelsen på forstærker behøver nødvendigvis ikke at man skal spille højere, men at der netop er et mere fast greb om den lyd og styrke
man afspiller ved, en mere "ren" lyd.
Men prøv og høre om du så ikke må låne den Sonos med hjem?
|
Til top |
|
|
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
Sendt: 28 Juni 2014 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej du skal ihvertfald sørge for at dine 850ér får power nok, ellers spiller de ikke særlig godt, heller ikke hvis du
spiller særlig højt. De højttalere er nogle tunge drenge at slæbe afsted med for forstærkeren, og en "bette"
snurrerundt receiver er slet ikke nok til dem, næsten uanset hvad den hedder. Jeg har selv haft nogle engang for
nogle år siden, og jeg havde en NAD 218 effektforstærker og den kunne styre dem. Jeg havde også en Denon
snurrerundt receiver og den kunne slet ikke følge med.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Juni 2014 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal være en stereo forstærker, uden effektforstærker, har nemlig ikke plads til den.
Så en ren forstærker/reciever er jeg på jagt efter. Det Skal være brugt.
Men kender kun til nad, onkyo personlig erfaring.
Men har læst om xindak, h/k og marantz, men hvilke modeller og hvad der passer til de dali 850, ved jeg ikke.
Min swa15, bliver sikkert solgt imorgen.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2014 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. En brugt forstærker med masser af saft og kraft til dine højttalere så lyden står klar uden man behøver vride volumenkontrollen, maks 5000,- og
du bor i østjylland...!
Så spænd cykelhjemlen på hovedet, og smut ned omkring Odder, smut dog lige ind på Madam Blå og søg på Xindak, ring til sælgeren, aftal pris og tid,
og så afsted. Xindak 6950 for under 5000,- Så burde du være godt kørende
Gider du ikke have den senere, så send mig en PB, så kunne det være jeg har sparet sammen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Juni 2014 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er den pengene værd? Eller hvor meget kan man mon presse prisen?
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2014 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at google den lidt, læs de anmeldelser og tråde der omhandler den. Snak med sælgeren om hvor gammel den er? Hvorfor han sælger? Og så
videre. Det kunne tænkes at han også læser med herinde
Men til den pris, de omtaler, så er jeg ikke så nervøs, men hvad mener du selv
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Juni 2014 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså jeg er bare i tvivl om funktionaliteten er god.
Er bange for jeg kommer til at savne sammensætningen imellem tv, appletv, xbox, bluray og forstærker?
Har desværre ikke helt så stor kendskab til stereoforstærkere sammen med tv og bluray🔉
Men det et vel bare at tilslutte det til tvet og så et enkelt kabel fra tv til xindak. Men den har kun xlr og phono indgang og tvet optisk udgang. Så skal
jeg have en bette dac imellem for at det fungere hvis jeg har forstået det rigtigt.
Har læst lidt om den, og det der lige sprang mig i øjnene var varmeudviklingen?
Den skal stå i et lukket møbel. Der er stort hul bagpå og glaslåger foran. Og hullet er ca 19cm højt.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2014 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Forstår godt din bekymring, men hvorfor så ikke hugge til den Pioneer 2023? Du har her mulighed for at biwire dine højttaler, og dermed rigtig god
styr på det hele her også. Optisk indgang er der også + rigtig mange muligheder og så har du garantien
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Juni 2014 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja har garantien, men også et værditab syntes jeg, også selvom den er på tilbud.
Jeg syntes det er svært for den onkyo jeg har spiller jo, men slet slet slet ikke optimalt til de dali 850, og kunne godt tænke mig at hører deres
kunnen, på en rigtig amp, har jo orøvet den på en crown ma5000 pa amp. Hvor de ihvertfald har fået rigeligt med effekt, og syntes det kom meget
mere klar mellemtone ud hvilket jeg nød.
Har også læst lidt om cyain 252, den kunnr også være en mulighed?
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2014 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du vil også gerne have tv lyden over osv. Man kan blive nødt til kompromisser, men hvorfor ikke tage kontakt til f.eks. Av connection og måske prøve
denne Pioneer hjemme ved dig selv? Bevares værditab er der på alt, men det skal man da kun være bekymret for hvis planen er at sælge det igen om
kort tid?
|
Til top |
|
|
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
Sendt: 29 Juni 2014 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen for mig at se er der ingen andre udveje end at få en effektforstærker på dine 850ér. Jeg har forgængeren af
den nævnte Pioneer nemlig SC-2022, og har så efterfølgeren til Dali 850, nemlig Dali 870. Jeg har prøvet at spille
med Pioneeren på 870érne, jo det lyder godt nok omend lidt køligt i lyden, men den har altså ikke kræfter til at
trække dem ordentlig, kan man tydeligt høre, og 850érne er altså mere sultne end mine er. Jeg har givet 2500 for
min Acurus A250 og den kan trække dem og helt sikkert også 850, den er umulig at køre tør for strøm
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 29 Juni 2014 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrik141 skrev:
Hej igen for mig at se er der ingen andre udveje end at få en effektforstærker på dine 850ér. Jeg har forgængeren af den nævnte Pioneer nemlig SC-2022, og har så efterfølgeren til Dali 850, nemlig Dali 870. Jeg har prøvet at spille med Pioneeren på 870érne, jo det lyder godt nok omend lidt køligt i lyden, men den har altså ikke kræfter til at trække dem ordentlig, kan man tydeligt høre, og 850érne er altså mere sultne end mine er. Jeg har givet 2500 for min Acurus A250 og den kan trække dem og helt sikkert også 850, den er umulig at køre tør for strøm  |
|
|
Ja, den Acurus er bom stærk.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Juni 2014 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet en nad 218 på dem med en nad747 som forforstærker, syntes ikke jeg kunne hører den forskel imellem de to. Så solgte nad218 igen,
og nu har jeg så onkyo 626, den lyder bedre men stadig ikke godt nok.
Jeg vil helst ikke ud i et kombisæt igen altså for og effekt.
Har overvejet om det ikke var på tide at prøve noget andet end dali nu hvor der slligevel akal ske noget nyt på forstærker fronten.
|
Til top |
|
|