Sendt: 13 Oktober 2014 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har erfaring med både bl 3-5-9. Men lad os kun snakke bl 3 & 9.
Først hvorfor skifte? Du har et setup som du er glad for, men ønsker noget mere enkelt...... Hvad gør B&O mere enkelt end det du har forvejen?
Du kunne jo nøjes med at skifte elektronikken til en integreret og så stadigvæk bruge din computer.
Ved B&O der får du et design (udseende kan diskuteres om det er pænt BL3/9). Begge højtalere er aktive, men skal have en volumekontrol, altså
forforstærker. Og vælger du BL3 så skal du også bruge en sub, så ved ikke hvor du forventer at få et mere enkelt setup.
De nye BL3&9 er "trådløse" men de skal jo have strøm, men vælger du at købe brugt så skal der også signalkabler til.
Men men men. Skulle jeg vælge imellem mine bl3 og bl9, så valgte jeg til hver en tid bl3 og evt en sub.
Bl9 har en dybere bass, men er ikke særlig venlig i sin opsætning. Man skal sidde lavt, med ørene ud for linsen, ellers så ryger der så mande detaljer.
Den er simpelthen bygget for lavt.
Jeg har både bl5, bl9 og bl3 i hjemmet. Men også et lytterummet med HIFI. Jeg kunne ikke "nøjes" med B&O, så jeg ville beholde dit nuværende
setup og bare med mindre elektronik.
|