Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 21:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Computer-ht? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
voldsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2010
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 14 November 2014 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Godaften

Jeg står overfor et problem, jeg vil ud og ha mig noget andet end de gamle logitech højtaler jeg har nu, problemet er bare at jeg
ikke kan finde ud af hvad jeg skal ha.

jeg har set på aktive højtaler til og jeg har ikke særlig gode erfaring erfaringer med Argon og hvis jeg vælger aktive højtaler, hvad
er godt og hvad er skidt? jeg vil ikke ha B&W MM-1 eller minipod da jeg ikke bryder mig om designet.

Eller skulle jeg gå en hel anden vej og så købe en forstærker og så et par mindre højtaler i str. med Dali Ikon 2?

det skal siges at jeg ikke vil ha alt for meget stående da pladsen er lidt lille, så derfor er en DAC lidt udelukket eller er det dumt at
udelukke den?

af Musik hører jeg Metallica, Rammstein og Slayer

Jeg håber at I kan hjælpe mig lidt på rette vej.

mvh Jens
Til top Vis voldsgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af voldsgaard

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 14 November 2014 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hej Jens!

Desværre er de fleste PC-højtalere noget skrammel, og giver langt fra den bedste lyd-oplevelse. Dog kan en PC være en ganske god lydkilde, så længe det foregår digitalt.

Jeg forstår godt dit ønske om bedre lyd fra PC'en, om end det ikke er optimalt, da du sidder meget tæt på. For at opnå et større stereo-perspektiv, så skal du have mere afstand til højtalerne. Gerne så afstanden mellem dig og højtalerne er en ligebenet trekant på et par meter. Men om ikke andet, så i hvert fald mere end en halv meter...

Mit bud er, at du skal finde dig et sæt højtalere med mulighed for USB tilslutning, da lyden her overføres digitalt. Og så er konverteringen i et nyt sæt højtalere ganske givet bedre end i PC'en. Prisen har absolut også indflydelse på den samlede lyd, og bør være mere end en tusse pr. højtaler, og jo mere jo bedre...

Lige så spiller de fysiske love ind. Små højtalere - lille lyd. Større højtalere - større lyd.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes