Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 18:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Skift af dynaudio x32 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
esbenbaymler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 24 November 2014 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Kære forum, her kommer mit første indlæg, selvom jeg længe har fulgt med i diverse gode diskussioner her på sitet :)

Jeg ejer pt:
højtalere: dynaudio x32
amp: Musical Fidelity M6i
dac: Musical fidelity M1 dac

Jeg spiller meget forskellige musik, men også en del elektronisk (deadmau5, royksopp m.m) og synes jeg med mit nuværende setup mangler
bund/fylde/bass. Rummet anlæget står I er relativt stort, men kun ca. 6m til bagvæg. Rummet er nok ca 60m2.

Går nu og overvejer at skifte/opgradere højtalere, og har hørt de nye Dali Rubicon 6, hvilket jeg synes er fede, men tænker lidt om jeg måske
laver for lille en upgradering nu hvor jeg er i gang.
Budget mæssigt, kan jeg også strække den til dali epicon 2, men så går jeg tilgengæld ned i en standerhøjtaller.

Hvad er jeres tanker om ovenstående, og passer evt. dali epicon 2 el. dali Rubicon 6 overhovedet til mit setup?
Til top Vis esbenbaymler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af esbenbaymler

kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 24 November 2014 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

hej... for at forstå dig rigtigt. højtalerne står 6m fra bagvæg.?
Til top Vis kenneth74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth74

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 November 2014 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Jeg ved du intet kan finde om dem...

Jeg har lige fået et par Scansonic MB 2.5 med hjem i weekenden, de kræver god plads til bagvæg, men hold fast der er gang i dem, jeg lytter bl.a. også til Royksopp...

Du vil virkelig få fed bas, til en overkommelig pris...

Er 2.5 modellen ikke nok for dig, laver de også 3.5 modellen som er endnu mere potent...

Jeg kommer altså fra Audiovector Mi3 Avantgarde Arrete, og jeg har fået langt mere fylde... På en fed måde... Så kan de desuden bare spille højt uden på nogen måde at stresse lydbilledet!

Gør dig selv en tjeneste, lyt til dem... :)

Det er Raidho der står bag...
Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

esbenbaymler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2014 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

kenneth74 skrev:
hej... for at forstå dig rigtigt. højtalerne står 6m fra bagvæg.?

ok undskylde den dårlige formulering.
NEJ fra væg til højtaler, 30cm, og herfra spiller højtalerne ned mod bagvæggen der befinder sig 6m derfra :)
Til top Vis esbenbaymler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af esbenbaymler

kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2014 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

ok... så er jeg med..     har du spillet med de højtalere i andre rum hvor det var ok med lyden..? har desværre selv oplevet at et sæt højtalere ikke kunne spille optimalt i et rum. men spillede super i et andet rum..

esbenbaymler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2014 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Da jeg købte dem sidste år, boede vi anderledes og rummet de stod i var meget mindre (ca. 20m2). Her var de næsten for store til rummet, og buldrede lidt. Tilgengæld havde jeg ikke dengang de tanker jeg har nu.

Dynaudio X32 spiller tæskegodt, men tror mit hifi-niveau er steget lidt ( og indkomsten :)). De kan sagtens spille rummet op, men synes hurtig lyden bliver anstrengt. Synes måske også at lyden er lidt tam når de ikke spiller ved høj volumen, og meget ofte hører man jo ikke musik så højt.

Wamba: Jeg har ikke rigtig noget forhold til Scansonic, og ved ik rigtig hvor jeg skulle demo dem henne? Jeg er nok lidt tryghedsnarkoman der gerne går efter de store, og for danskerne, kendte mærker.

kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2014 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

ja.. det er jo ikke fordi du mangler watt.. så er det nok højtalerene der kommer på overarbejde der.. det er jo også "kun" 4.stk 5 tommer og det er jo ikke så meget til 60m2 med ungabunga..    måske lige meget hvis du vælger. kunne en sub måske være et godt tilvalg som kunne bruges når den skulle have gas.. 60m2 er en pæn stor stue..

esbenbaymler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2014 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

kenneth74 skrev:
ja.. det er jo ikke fordi du mangler watt.. så er det nok højtalerene der kommer på overarbejde der.. det er jo også "kun"
4.stk 5 tommer og det er jo ikke så meget til 60m2 med ungabunga..    måske lige meget hvis du vælger. kunne en sub måske være et godt
tilvalg som kunne bruges når den skulle have gas.. 60m2 er en pæn stor stue..

Jeg har tit overvejet Subwoofer, men come-on!. Det dur jo ikke til musik!
Det bedste af det hele er jo den kontrollerede bas med et godt attack. Subwoofere er til film, right?

kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2014 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

.. det er der vel rigtigt mange meninger om..    jeg vil mene til din musik smag vil en sub godt kunne følge op på et par gulvhøjtalere.. enig har selv prøvet at få en sub til at funger på standerhøjtalere.. det er ikke altid helt nemt.
men på et par gulvhøjtalere fungere det ok for mig.. den kommer lige med de sidste Hz.. husk på suben skal jo tage over når de andre højtalere ikke går dybere.. tror mange skruer for meget op på suben så er det rigtig noget muder.. en sub i lukket kabinet er ikke så ringe.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes