Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dynaudio 140/160? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vandmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2015 kl. 03:36 | IP-adresse registreret  

Hej derude, jeg skal have købe nye/brugte højtalere,
vil smide omkring 8000.kr har så set på et par Dynaudio,
model 140 og model 160, så er mit spørgsmål, om min forstærker (med DAC)
er fin nok til de højtalere, har læst lidt at de kræver noget, håber en kan hjælpe 80)

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Januar 2015 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Hvad har du ?
Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax

grønlænder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2013
Sendt: 09 Januar 2015 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Før trådens navn blev ændret hed den noget med Nad c356 så jeg
går ud fra at vandmanden har den med et indbygget DAC modul
Til top Vis grønlænder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af grønlænder

malkris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Sendt: 09 Januar 2015 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft Dynaudio 140. Den bedste højttaler jeg har haft. Den bliver du glad for. Men du får nok også lyst til at skifte forstærkeren ud på
et tidspunkt. Jeg kender den ikke, men ud fra anmeldelser, så kunne kombinationen godt blive lidt meget bum bum bum og slet ikke hul
igennem på det niveau højttalerne har potentiale til. Jeg har haft rigtigt gode resultater med Dynaudio og digitale forstærkere. Nuforce og
Lyngdorf.

Mvh
Kristian
Til top Vis malkris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkris

Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Januar 2015 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Overvejer selv Dynaudio 140 eller 160 - da jeg ikke har råd til Confidence C1. Indtil videre er jeg dog godt tilfreds med det sæt Audience 10 jeg reddede fra storskrald.

Jeg har en NAD M3 forstærker og kunne da sagtens trække et sæt Confidence - men den kan så sandelig også sparke liv i de gamle Audience!

Ja - vandmanden - du får nok lyst til en bedre forstærker på et tidspunkt - og så en bedre højttaler - men sådan er det jo med HIFI-bacillen
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Sendt: 09 Januar 2015 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper,

Din NAD C356 vil helt sikkert kunne få dem til at spille, men der vil ligge masser af uløst potentiale i højtalerne. Det betyder ikke at
det ikke vil fungere, men du vil helt sikkert få meget ud af at opgradere forstærkeren på et senere tidspunkt.

Jeg har som du ved selv et sæt Dynaudio Focus 140 til salg, og jeg har haft dem i 4 år og prøvet dem på et utal af forstærkere inkl
setup til over 100k. Læs mine erfaringer her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?
TID=50289&KW=Rune%7CWildChild&PN=0&TPN=7

Det ultimative match so far er faktisk den forstærker jeg har nu Bladelius Tyr MKII, den har masser af muskler og kontrol og er
mere musikalsk end Thor, som ellers også er et fantastisk match.

Derudover er de bedste match jeg kan komme på med Rega Mira3 eller Maia3, relativt "billige" forstærkere, men de får virkelig
højtalerne til at spille musik, dog uden det hårde greb som Tyr'en har. Derudover er det nok Electrocompaniet AW180 der har været
bedste match, og de eneste forstærkere der kunne få højtalerne i knæ. Men her er vi ude i noget dyrt stads.

Læs selv igennem min tråd, hvis du magter det, der er masser af gode erfaringer. Og du er mere end velkommen til at komme og
få et lyt, samt en kop øl/kaffe og en snak om højtaler/forstærker, evt. tag din egen forstærker med, så du kan høre den på
højtalerne - du kender mit nummer

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Sendt: 09 Januar 2015 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Kan se det faktisk er 6 år jeg har haft dem Tiden går stærkt.

Rene.j
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 September 2014
Sendt: 09 Januar 2015 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Dalgas skrev:
Overvejer selv Dynaudio 140 eller 160 - da jeg ikke har råd til Confidence C1. Indtil videre er jeg dog godt tilfreds med det sæt Audience 10 jeg reddede fra storskrald.

Jeg har en NAD M3 forstærker og kunne da sagtens trække et sæt Confidence - men den kan så sandelig også sparke liv i de gamle Audience!

Ja - vandmanden - du får nok lyst til en bedre forstærker på et tidspunkt - og så en bedre højttaler - men sådan er det jo med HIFI-bacillen

En Nad M3 kan ikke sagtens trække et sæt Confidence C1, den smider jo ikke meget mere end 200 watt i 4 ohm. Se evt hvad andre spænder for deres C1.

Jeg snakkede med Dynaudio for et par dage siden omkring forstærker til mine Dynaudio Focus 340. Han sagde jeg skulle holde mig fra klasse D forstærkere. Men 340 dykker måske længere ned i ohm end 160 gør?

Umiddelbart kan jeg selv se der er mange der bruger/ og anbefaler klasse D til Dynaudio så det deres svar undrer mig lidt.

Til top Vis Rene.j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rene.j

malkris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Sendt: 09 Januar 2015 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Dynaudio har selv lagt digitale forstærkere i deres nye xd serie
Til top Vis malkris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkris

Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2014
Sendt: 09 Januar 2015 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ik hvad forstærker du skal trække de focus med....men en hegel h80 kan gøre det og det er lige det mindste nok....men hegel og dynaudio er som skabt til hinanden.....her på matriklen køre man med en h300 og et par focus 160 og det spiller godt"rigtigt godt endda"....nogle vil sige det var da som at skyde gråspurve med kanoner, med en h300 spændt foran jo jo det ved jeg godt men focuserne er kun midlertidige....
Til top Vis Newbiee2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Newbiee2

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Sendt: 09 Januar 2015 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

hej

det ved valget af højtaler, komme vil også lidt an på hvilke musik du lytter til,  det er ikke sikkert at  højtaler er det bedste valg, du kan gøre med dine 8k..

fortæl lidt om hvad du lytter til og hvilke rum du har at spille i.. skal det være sådan nogle små spille dåser .. eller kan der være plads et en højtaler ..  ???

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Januar 2015 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke et sæt Dynaudio DM 2/7
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Rene.j
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Januar 2015 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

malkris skrev:
Dynaudio har selv lagt digitale forstærkere i deres nye xd serie

Ja, forstår heller ikke deres svar. Men nu de siger det må man jo tro på det, hvem skulle ellers vide det:)

Heldig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2008
Sendt: 09 Januar 2015 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Rene.j skrev:

Dalgas skrev:
Overvejer selv Dynaudio 140 eller 160 - da jeg ikke har råd til Confidence C1. Indtil videre er jeg dog godt
tilfreds med det sæt Audience 10 jeg reddede fra storskrald.

Jeg har en NAD M3 forstærker og kunne da sagtens trække et sæt Confidence - men den kan så sandelig også sparke liv i de
gamle Audience!

Ja - vandmanden - du får nok lyst til en bedre forstærker på et tidspunkt - og så en bedre højttaler - men sådan er det jo med
HIFI-bacillen
En Nad M3 kan ikke sagtens trække et sæt Confidence C1, den smider jo ikke meget mere end 200
watt i 4 ohm. Se evt hvad andre spænder for deres C1.Jeg snakkede med Dynaudio for et par dage siden omkring forstærker
til mine Dynaudio Focus 340. Han sagde jeg skulle holde mig fra klasse D forstærkere. Men 340 dykker måske længere ned i
ohm end 160 gør? Umiddelbart kan jeg selv se der er mange der bruger/ og anbefaler klasse D til Dynaudio så det deres svar
undrer mig lidt. 

Hvem sagde det? Dynaudio er ikke en person.

Hos mig spiller Virtue Audio M5001 maks med focus 360.
Til top Vis Heldig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Heldig

Rene.j
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Januar 2015 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Heldig skrev:
Rene.j skrev:

Dalgas skrev:
Overvejer selv Dynaudio 140 eller 160 - da jeg ikke har råd til Confidence C1. Indtil videre er jeg dog godt
tilfreds med det sæt Audience 10 jeg reddede fra storskrald.

Jeg har en NAD M3 forstærker og kunne da sagtens trække et sæt Confidence - men den kan så sandelig også sparke liv i de
gamle Audience!

Ja - vandmanden - du får nok lyst til en bedre forstærker på et tidspunkt - og så en bedre højttaler - men sådan er det jo med
HIFI-bacillen
En Nad M3 kan ikke sagtens trække et sæt Confidence C1, den smider jo ikke meget mere end 200
watt i 4 ohm. Se evt hvad andre spænder for deres C1.Jeg snakkede med Dynaudio for et par dage siden omkring forstærker
til mine Dynaudio Focus 340. Han sagde jeg skulle holde mig fra klasse D forstærkere. Men 340 dykker måske længere ned i
ohm end 160 gør? Umiddelbart kan jeg selv se der er mange der bruger/ og anbefaler klasse D til Dynaudio så det deres svar
undrer mig lidt. 

Hvem sagde det? Dynaudio er ikke en person.

Hos mig spiller Virtue Audio M5001 maks med focus 360.

Vores højttalere er ikke specielt glad for klasse D. Det må være en myte, som jeg dog aldrig har hørt før. Men vore højttalere kan da godt lide effekt. Men ikke specielt klasse D.

Med venlig hilsen / Best regards/ Mit freundlichen Grüssen

Dynaudio International GmbH 

Morten Kim Nielsen
Sales Manager Northern Europe

Rene.j
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Januar 2015 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Ved du om dine Focus 360 dykker under 4 ohm?

Men som sagt kan jeg se på nettet mange er glade for klasse D og dynaudio så forstår det ikke helt.

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Januar 2015 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Mon ikke det bare er fordi det er nemt og relativt billigt at få mange watt til de strømhungrende Dynaudio med klasse D?

Når det er sagt, er jeg selv glad for mine LC Audio 800XE, der også er klasse D. Men de trækker dog ikke Dynaudio højttalere.

Mvh

Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

vandmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2010
Sendt: 09 Januar 2015 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Hej derude, takker mange gange for jeres tid og jeres svar herinde på min tråd

Pt har jeg en NAD C356BEE, og som Grønlænder skriver er der et DAC modul i, sat i fra hifi klubben.
Den vil jeg beholde ind til videre, men er åben for nyt køb en anden forstærker, på et lidt senere tidspunkt.

Jeg høre kun musik for min computer (FLAC), og bruger Digitalt signal, (kunne bruge usb, ved ikke om det er bedre)
Men på min forstærker (DAC) kan jeg skifte fra usb/digital, dog kun 1 af gangen(1 signal)

Min musik smag er meget bred, men er nu mest til elektronisk, Ambient musik, så det ligger i den bløde ende af elektronisk musik,
kunne også være Trentemøller. så behøver ikke en 10 tommer bas 80) men en god dyb fast bas, hvis man kan sige det, så musik med mange
drejninger, og med mange detaljer. men siger dog ikke nej til gammel syre rock 80)

Er nu mest til Kompakthøjttaler, da jeg synes deres lyd lige er mig 80) mine sidste højtaler var et par Dali mentor 2, men vil nu prøve noget
andet end DALI 80) men synes bestemt om mentors lyd, super bas og dybde, ved ikke hvordan Dynaudio 140/160, men skal nok høre dem.
Og kan høre at det ville være et godt valg.

Min stue er 5 m x 5 m, så ok plads.

Rune Takker 80)

Morten-Dynaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 18 December 2014
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 Januar 2015 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen,

Jeg vil gerne lige have lov til at præcisere mit svar, angående Klasse D forstærkere til Dynaudio højttalere.

Ordret "specielt" kan måske i denne sammenhæng, misforstås. Jeg burde nok have skrevet "foretrækker".

Altså vores højttalere foretrækker ikke Klasse D fremfor A/B, eller omvendt!
De vil gerne have en god kvalitets forstærker. Selve teknologien er underordnet.

Beklager mit lidt upræcise svar.

Mvh
Morten

Dynaudio
Til top Vis Morten-Dynaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten-Dynaudio

Rene.j
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Januar 2015 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Morten-Dynaudio skrev:
Hej alle sammen,

Jeg vil gerne lige have lov til at præcisere mit svar, angående Klasse D forstærkere til Dynaudio højttalere.

Ordret "specielt" kan måske i denne sammenhæng, misforstås. Jeg burde nok have skrevet "foretrækker".

Altså vores højttalere foretrækker ikke Klasse D fremfor A/B, eller omvendt!
De vil gerne have en god kvalitets forstærker. Selve teknologien er underordnet.

Beklager mit lidt upræcise svar.

Mvh
Morten

Dynaudio

Hej Morten,

Så det vil ikke være noget problem og smide en klasse D forstærker på et sæt focus 340?

Kan se de dykker ned til 3.5 ohm men det burde vel heller ikke være noget problem for en klasse D forstærker.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes