| Sendt: 26 Juni 2015 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer,
min kæreste og jeg er netop flyttet i hus og bedst som jeg troede at min anlæg skulle komme til sin ret i ny, stor stue erfarer jeg, at diskanterne i begge min SA 7K master ikke spiller. Jeg kører bi-amping fra et setup bestående af Densen B-340 og Primare SP32 processor.
Jeg har prøvet at bytte kablerne rundt fra bass og treble på højttaleren og der kommer kun lyd i bas/slavebas og mellemtone
Jeg har svært ved at se hvordan diskanterne i det hele taget kan ryge på et sæt højttalere uden en overbelastning, men at det er begge diskanter der ikke vil lege med, forstår jeg egentligt slet ikke.
Er der nogen herinde der har forslag til yderligere fejlsøgning eller forslag til ændring af tilslutning med mulighed for at teste yderligere? Jeg ville blive ovenud glad for at løsning der ikke involverer to stk. nye diskanter og betaling for udskiftning af disse.
I tilfælde af, at jeg sammen med jeres hjælp kan konstatere, at diskanterne skal skiftes, så hører jeg gerne fra nogen der mener der kan klare den opgave mod betaling eventuelt - jeg har prøvet at skrue de fem skruer af både diskantenhed, bas og slavebas, de sidder alle sammen fast, selvom skruerne er taget ud. Skal jeg have skruerne ud af alle enheder for eventuelt at tage frontpanelet af?
Jeg har ikke den store forstand på sammensætningen af komponenterne, men kan delefiltrene spille en rolle, i så fald, hvordan? Altså, kan de gå i stykker på denne måde?
Jeg håber på svar - på forhånd tak for hjælpen.
De bedste hilsener Mads
|