| Forfatter |
|
jhjorsal Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 09 November 2015 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skiftede router for en rum tid siden, efterfølgende fandt jeg ud af at min Bose SoundLink Air ikke spillede mere, ikke nogen overraskelse tænkte jeg, den skal bare omkonfigureres til det nye netværk, det havde jeg gjort før. Men den vil ikke rigtig mere, når jeg starter konfigurationsprogrammet går det fint indtil den skal lede efter et netværk, så skriver den "der er opstået en fejl, fjern USB stik, power stik, tilslut derefter power igen og start konfigurationsprogrammet". men det hjælper nada. Jeg kan heller ikke tilgå den manuelt på Bose enhedend egen netværk, wifi ikonet lyser godt nok orange når jeg holder reset knappen nede men der bliver ikke skabt et netværk. Jeg har så snakket med bose og de kunne ikke hjælpe, men tilbød at jeg kunne få lov at købe en touch 20 med 33% rabat hvis jeg sendte min gamle enhed ind, det har jeg dog ikke umiddelbart lyst til, den dækkede fint mine behov, nogen gode ideer til problemløsning ?
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 09 November 2015 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det tænkes at den nye router kun kører 5ghz (N)?, det kan din Bose vist ikke forbinde til. Hvis det er tilfældet skal du omkonfigurere den så den
både kører 5 og 2,4ghz.
|
| Til top |
|
| |
jhjorsal Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2015 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neaje det er en Asus rt-ac66u router og den skulle kunne begge dele, og jeg kan se både et krypteret wifi 2,4 og et gæstenetværk 2,4 uden kryptering, både på IPad og bærebar (det er selvfølgelig sådan jeg har sat det op, det er ikke noget routeren selv har gjort)
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2015 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan prøve at sætte den trådløse kanal manuelt istedet for til auto, jeg har selv oplevet at nyere routere kan sætte kanalen for 2.4 signalet højere
end 11, og det er ikke alle netværks enheder som er glade for det.
|
| Til top |
|
| |
jhjorsal Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2015 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beklager reaktionstiden, men nope jeg har prøvet at sætte den manuelt til både 1 og 5 det hjælper nada.
Den registrer jo fint om usb kablet er tilsluttet eller ej, for den beder mig om at tilslutte USB kablet hvis det ikke sidder i, ligeledes beder den mig tilslutte det hvis jeg fjerner det. så et eller andet derinde må jo virke.
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2015 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok så har jeg ikke flere forslag, pånær at du prøver at opdatere routerens firmware, det lader til at der kom en opdatering d. 6/11
|
| Til top |
|
| |
jhjorsal Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2015 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er okay tak for forsøget, routeren er opdateret. Ved du hvordan sådan en bose enhed virker, kan man forestille sig at den bare skal have lagt et
nyt styreprogram ind, jeg gider næsten ikke gå ned til ham B&O manden der også servicere Bose, jeg syntes det koster en formue hver gang jeg er
dernede (har lige været forbi med en Hartmann Kardon soundbar) men tænker bare, hvis det er noget vildt simpelt, kan det vel ikke gå så galt.
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2015 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen opdatering til den. Det er vel ikke sådan at den har en hard reset funktion?
|
| Til top |
|
| |
jhjorsal Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2015 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo der sidder en renset i bunden, men den ændre ikke ved noget.
|
| Til top |
|
| |