| Forfatter |
|
outofsync Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 14 November 2016 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey alle
Mine B&W 684'ere overlevede ikke min datter
Er det mon muligt at købe nye diskantenheder, og er det pris-mæssigt forsvarligt?
Mange tak!
 __________________ Læst i forummet:
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"
|
| Til top |
|
| |
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 757
|
| Sendt: 14 November 2016 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan købe nye diskanter her:
http://speakerrepairshop.nl/index.php?item=b_w-tweeter-for-6 83_-684-_amp_-685-
series&action=article&group_id=10000076&aid=4068&lang=en#.WC m987LhCHs
(fjern evt mellemrum i linket)
- hvis ikke HiFi Klubben kan skaffe dem.
Men de er ikke billige!
I nogen tilfælde vil det være muligt og billigere at købe en mindre model med samme diskant i den blå og så flytte diskanterne.
__________________ mvh
Ningbo
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 14 November 2016 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke om Mikkel tillader, at jeg skriver det her, men vi (Hi-Fi Klubben) tager 456,18 kroner for en ny.
|
| Til top |
|
| |
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
| Sendt: 14 November 2016 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne måske rede den, ved forsigtigt at sætte støvsugeren på med lav styrke? Det ser ikke ud til der er hul på enheden
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4921
|
| Sendt: 14 November 2016 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
| Ved ikke om Mikkel tillader, at jeg skriver det her, men vi (Hi-Fi Klubben) tager 456,18 kroner for en ny. |
|
|
Jo, det tillader retningslinjerne, da er spørges ind til et produkt, du forhandler 
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4921
|
| Sendt: 14 November 2016 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrik141 skrev:
Du kunne måske rede den, ved forsigtigt at sætte støvsugeren på med lav styrke? Det ser ikke ud til der er hul på enheden  |
|
|
Eller prøv med et stykke pakketape (ikke gaffa!!!), at trække domen ud igen. Det bliver ikke som nyt, men det kan spille.
|
| Til top |
|
| |
Gekkofinger Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1138
|
| Sendt: 14 November 2016 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep...tape tricket virker, selvom den nok er lidt bulet bagefter. Har været det med en 805 et par gange!Der kan ofte købes
diaframmet (,Diaphragm)altså selve domen seperat. Men...hvis du kan slippe med 900 og pille de gamle ud så......
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2016 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Tak for feedback, specielt tak til Hifiklubben for at give en pris. Er det rimelig ligetil at åbne de højttalere? Så, 1000kr
for at få nye diskanter, det lyder fint nok! Er vi enige om at det samtidig er tidssvarende, i forhold til højttalernes
kvalitet? Det er jo ikke superdyre højttalere.
Tak igen,
Nicholas
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"
|
| Til top |
|
| |
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
| Sendt: 14 November 2016 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes du skulle prøve en af de nævnte muligheder først, det er gratis. Og hvis det lykkedes, har du flere penge til julegaver
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2016 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet de gængse tricks, de sidder fast :)
|
| Til top |
|
| |
Weezer Udelukket fra forum

Tager en pause!
Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 14 November 2016 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
outofsync skrev:
Jeg har prøvet de gængse tricks, de sidder fast :)
|
|
|
Hvis alternativet er, at du aligevæld skal ud og købe nye diskanter - så kan du evt prøve og skille dem af - og så forsigtigt tager din
pegefinger og trykker membranen ud igen. I best case - slipper du for at skulle købe nye diskanter - og i worst case - så skal du have nye
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 14 November 2016 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er nemme at skifte selv.
Du skal have den øverste basenhed ud. Skruerne sidder bag pyntekransen på enheden. Kransen kan fjernes forsigtig med fingrene. Skru så bassen ud og afmonter kablerne (husk at notere hvad der skal sidde hvor på enheden).
Nu kan du få hånden op på bagsiden af diskanten inde i kabinettet. Der sidder en plastik flange der kan drejes rundt. Når du løsner den helt, kan du tage diskanten ud af forsiden på kabinettet. En ny enhed sættes så i modsat. Er man lidt fiks på fingre e, så tager det ti minutter for begge højttalere.
|
| Til top |
|
| |
Highmass Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 291
|
| Sendt: 14 November 2016 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Outofsync.
Jeg må erkende at jeg har lidt svært ved at forstå de fleste af de "gode" forslag du har fået her i tråden. Når en enhed har fået en bule, som rettes ud, så vil opbrydningsmønstret i membranen være anderledes, end det oprindeligt var. Selv hvis det skulle lykkes at rette dem ud, så vil de IKKE lyde som de gjorde før de blev trykket. Det ville være slemt på en tekstildome, men på en metaldome er det absolut no go. Hvis du måler frekvensgangen på en ubeskadiget enhed, og en trykket som er blevet rettet ud, så vil de IKKE være ens. Derudover så har jeg temmelig svært ved at tro, at en enhed som er blevet så voldsomt trykket, kan rettes ud.
Når du så tilmed kan få helt nye diskanter for en ganske rimelig pris, så kan jeg ikke se at det er noget at betænke sig på. Nye diskanter vil også gøre dem væsentligt mere attraktive for en køber, hvis du skulle finde på at sælge dem.
For mig at se, er dine højttalere lige nu værdiløse, og jeg er helt sikker på, at de vil være mere værd diskanternes pris, hvis de er i orden. Så mit råd er, nye diskanter.
Mvh. Lars.
|
| Til top |
|
| |
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 757
|
| Sendt: 15 November 2016 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er din model: __________________ mvh
Ningbo
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2016 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz og Ningbo, tusind tak for forklaring og billede! Above and beyond!
Highmass, ja, de er trykket voldsomt og over mange gange. Der er intet at gøre for dem - jeg er enig i din post!
/Nicholas
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2016 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
De er nemme at skifte selv. Du skal have den øverste basenhed ud. Skruerne sidder bag pyntekransen på enheden. Kransen kan
fjernes forsigtig med fingrene. Skru så bassen ud og afmonter kablerne (husk at notere hvad der skal sidde hvor på enheden). Nu kan du få hånden
op på bagsiden af diskanten inde i kabinettet. Der sidder en plastik flange der kan drejes rundt. Når du løsner den helt, kan du tage diskanten ud af
forsiden på kabinettet. En ny enhed sættes så i modsat. Er man lidt fiks på fingre e, så tager det ti minutter for begge højttalere. |
|
|
Alle tiders, så jeg bestiller dem bare på hifiklubbens hjemmeside, eller?
Jeg skal også lige have lavet en diskantenhed ikke-aggressionspagt med min datter (som er tre år nu) __________________ Læst i forummet:
|
| Til top |
|
| |