Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 22:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audio Pro Bravo sub (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mcfly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der kender noget til denne sub?
Den er på tilbud flere steder til 5000,- mod en normal pris på 9000,-

Jeg regner med at høre den en af den nærmeste dage. Men en demo i en butik er svær at vurdere en sub på, så alle erfaringer modtages meget gerne.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Hvis ikke pianolakken er viktig for deg ville jeg nok vente på denne

http://www.audiopro.se/products/subwoofers/sub_ace-bass2.asp

som nok vil komme til å koste rundt de 5000

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Mcfly
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2004 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Ja, den ser imponerende ud. 18 - 100 Hz 500 W indbygget forstærker. Hvis den virkelig kommer til at  koste 5000, er den helt sikkert interessant.
Bravo subben må dog også være super, siden normal prisen er 9000,-

Piano lakken er ikke vigtig for mig. Ville egentlig helst have en sub i træ. Helst kirsebær. Men det er sekundært...

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Angående prisen vil jeg ikke gi noen garantier, men Audio Pro selv har sagt at den skal komme til å koste 6-7000 skr. Det burde tilsi en pris på 4800-5600 her i danmark

Bravo har jeg aldri hørt, men den er svært lik Focus hva spesifikasjoner angår. Den finner du her :

http://www.audiopro.se/products/subwoofers/sub_ace-bass2.asp

Men det kan være at Bravo består av noen bedre komponenter?

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Mcfly
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Ja, det må bl.a. være en bedre forstærker og enhed i Bravo. Jeg håber ihvertfald ikke det er pianolakken alene der koster 4000 ekstra.

Lytteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har kørt med et sæt (!!!!!!!!) Audio Pro Bravo subwoofer i 12 uger nu, og kan kun sige de er særdeles vel lydende, da jeg i sin tid, begyndte at søge efter et subwoofer system, var det ikke lige Audio Pro der først kom på tale…!

Jeg ville på en eller anden måde havde finger i en JBL TI K Sub eller en B&W ASW 3000 eller et sæt B&W ASV 2000 også Avance Signature Sub 10 MK II indgik i mine overvejelse, men alle havde dog en ting til fælles, størrelsen spec. TI K Stub fra JBL og ASV 3000 fra B&W er kolossale og kan ikke plaseres i det lytte rum jeg pt. har, disse, måtte jeg derfor opgive pt. (!!)

En byg selv konstruktion, indgik også i mine overvejelser, og det er ikke lagt på hylden endnu, men indtil videre er jeg særdeles tilfreds med mit sæt Audio Pro Bravo…! Der er flere aspekter som gør disse subwoofer til en meget seriøs konstruktion.

Punkt. 1. ekstrem kompakt, og dermed meget plads venlig.

Punkt. 2. går linier ned til 20Hz. (!!)

Punkt. 3. meget præcis og uden buller eller rummel…!

Punkt. 4. kraftig forstærker Audio Pro siger 400 Watt.

Punkt. 5. 24 DB delefilter som kan reguleres helt nede ved 45Hz.

Punkt. 6. 180° fase venner.

Og ja, nu er de også til at betalt…!

Spec. Punkt 5 er ekstrem vigtig, idet, alt for mange subwoofer bliver total ødelagt af et uduelig 12 DB delefilter, hør f.eks. System Audio SA 50 den spiller op i 300 Hz….! Og kan derfor kun bruges sammen med et surround anlæg,

Jeg bruger mine Bravo i et to kanal anlæg, jeg høre primært klassisk musik, men også en del jazz både LP og CD. Men også en musik DVD, opera eller tilsvarende. I ny og næ.

Man skal undgå at købe disse i højglans sort lak, som jeg desværre gjorde, de er meget sarte og næsten suger støv til sig, i dag ville jeg havde købt den i lys lak.

Spec. Et forhold skal man være meget opmærksom på, de må ikke stå på et gulvtæppe, idet, det ødelægger luft trykket fra den relative store baserefleks port, som befinder sig i bunden, jeg måtte havde mine op på nogle 16mm bøge plader, udskåret sådan, mine Snell  type D står ved siden af, da jeg har beton gulv, var det en stor fordel, idet alle spikes nu bliver afkoblet korket…! det ser samtidig rigtig godt ud, idet disse bøge plader er lakeret over flere gange.

Mvh.

”Lytteren”

Til top Vis Lytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lytteren

Mcfly
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Tak for det fine indlæg.
Hvordan har du dem placeret? Her tænker jeg især på, hvor kritiske du synes de er med placering f.eks. i et hjørne, eller helt gemt væk.

Du må have et stort behov for at spille højt med 2 stk. Vil du ikke mene, at én er rigeligt til de flestes behov?

Tak for rådet ang. piano lakken.

Lytteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2004 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Jeg mener ikke, mit lydtryk er spec. Nå jeg vil høre en stor symfoni eller en orgel koncert, ja så skal det da ikke være som baggrunds musik, men derimod, så man får en følelse af det mægtige orkester eller det store orgel, da jeg har været til mange kirke koncerter samt ofte i div. Koncertsale, ja så har jeg ide om hvordan det er og  bør være, men enligt højt er det ikke, derimod særdeles dynamisk, nogle gange så svagt, at man kan høre en nål falde på gulvet , for i næste øjeblik at…!

Når jeg køre med to styk af disse ”Bravo” subwoofer, ja så siger det vel sig selv, hvordan disse er installeret, de står 30mm fra hver Snell type D system, på samme 16mm bøge plade, naturligvis sådan, Snell type D, står yderst. Til højere og venstre.

Ved 2 styk ”Bravo” subwoofer for jeg næsten samme membran Arial som en 15”, dog med mulighed for stereo i bassen, samt en meget mere lineære belastning af ”lytte rummet” der er jo også, to forstærker etc.

Alle så kaldte (!!) teorier, siger en subwoofer skulle være nok, men alle mine test viser dette er noget vrøvl..! jeg brugte to weekender på lytning af div. Subwoofer samt en mase, massen frem og tilbage med disse, jeg kunne tydelig høre hvor denne stod, på et tidspunkt, var jeg faktisk ved at opgive denne udbygning af mit anlæg, idet jeg kunne se en udgift på 20-25000,- Kr. dette kunne der ikke blive tale om.

Den Audio Pro model Focus. (Bravo er 100% identisk med denne…!) jeg bl.a. havde hjemme, kunne jeg købe til meget lav demo pris, jeg ville dog havde en mere i samme finish, dette kunne ikke lade sig gøre, så kom dette spec. tilbud på model ”Bravo”  og nu, har jeg som sagt, haft disse i 12 uger

Et forhold som er meget tankevækkende, er den måde ”rummet” åbner sig på, i højde, brede, dybde, bliver lydbillede næsten 50% større…! Man får et helt andet indtryk, af f. eks et operahus, når man næsten ”ser” sangerne går rundt på senen, en kirke giver kule gysninger af fryd, pga. det store rum…! Osv.

Mvh.

”Lytteren”

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

Jeg kan også anbefale Audio Pro Bravo. Jeg købte en for et par måneder siden da prisen faldt til Kr. 5000,- og det har jeg bestemt ikke fortrudt.

Den egner sig fint til musik, da den er meget præcis og hurtig. Den supplerer mine Triangle Titus 202 standerhøjttalere perfekt.

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 25 Maj 2004 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Forskellen mellem og Bravo og Focus sub skulle udelukkende være den flotte finish på Bravo.
Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Mcfly
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2004 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Man skal godt nok gå alvorlig højt op i finish, hvis man vil betale 4000 (ved vejledende pris) ekstra for et flottere kabinet.

Jeg prøver en Focus, eller også venter jeg lidt endnu på ACE-BASS 2.

Lytteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2004 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Se nu er jeg naturligvis ikke født i går, og kunne derfor ikke, ikke engang i min vildeste fantasi, drømme om, at give 18000,-  for et  ”sæt” Audio Pro Bravo subwoofer…! Absolut ikke, sådan ”spiller klaveret” selvfølgelig ikke (!!)

Efter jeg havde haft Focus hjemme på prøve, var det et ”sæt” af disse jeg vil købe, ved den forhandler, der venligst havde udlånt  Focus, fik jeg at vide, denne ikke kunne fås mere…! En Focus og en Bravo med forskellig finnes kunne af gode grunde, ikke komme på tale, derfor fik jeg et super tilbud, på et ”sæt” Bravo halv pris 9000,- sådan…! Jeg finder jo ikke mine penge på gaden...!

Pt. Har KT. Radio i København åbenbart et rast parti af Focus stående til en ”røver” pris se kopi.

Mvh.

”Lytteren”

Kopi.

Produkt: AudioPro
Model:.. Focus SUB
Pris:........ 4.995,00 Kr.
Euro pris: 670 €

Tilbuds Pris:
Nu 3.900,00 Kr.
Euro pris:....Nu 523 €

AudioPro Focus subwoofer med 400 watt´s indbygget forstærker. Focus´s subwooferen er bestykket med 10" special designet enhed til løsningen her. Kraftiger subwoofer til prisen er ikke lige på market i dag.

Fås i sort & Mapel.
Tekniske specifikationer:
Udgangseffekt 400 Watt
Frekvensområde 30-200Hz +/- 1,5dB
Antal enheder 1 stk. 10"
Mål. WxDxH 350x380x350
Vægt kg 14 kg
Farver Ahorn.

Mcfly
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Så har jeg hørt focus mod bravo i direkte a/b sammenligning. Jeg kan ærligt sige, at jeg ikke kan høre nogen forskel, og kan dermed konkludere, at det må være samme sub i forskellige kabinetter.
Jeg købte en Focus til 3500,- og er meget tilfreds med lyden. Den har en god evne til at være diskret, med meget præcis og dyb bas. Den kan yderligere sagtens spille min stue på 35 m2 op til ekstremt niveau.
Kanonerne i Master and commander ( noget af det mest krævende LFE materiale jeg kender til ) klarer den imponerende...!

Alligevel har jeg dog lige tænkt mig, at høre den nye ACE BASS 2 herhjemme, når den kommer.

Lytteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2004 kl. 05:37 | IP-adresse registreret  

Jamen det kan jeg vel, kun sige tillykke med (!) nej selvfølgelige, kan du ikke høre nogen forskel på Bravo og Focus, idet disse er 100% identiske…!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! det har jeg, i øvrigt også skrevet i et tidligere indlæg…!

Audio Pro er jo et dygtig firma, de bruger ”den gode gamle taktik” som lyder, ”den kloge narre den mindre kloge” det er virkelig smart ikke…!

Jeg kan ikke forstå, hvorfor du tænker på en anden subwoofer, hvis du er tilfreds med den du lige har købt (!!!!!!) du fik jo også Focus til en virkelig ”røver pris”

Mvh.

”Lytteren”

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes