| Forfatter |
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine enheder på mine B&W 604 S3 trænger til at blive strammet lidt (på fronten med en umbargo nøgle). Spørgsmålet er hvor meget de skal strammes? Skal de strammes helt i bund eller?
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
giv dem et lille tryk i hver skrue..... du skal bare skrue lige meget i
dem alle.. ikke noget med 2 omgange der og ½ omgang der osv...
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZzZzleepY skrev:
giv dem et lille tryk i hver skrue..... du skal bare skrue lige meget i dem alle.. ikke noget med 2 omgange der og ½ omgang der osv...
|
|
|
Tror du mener det rigtige, men får det skrevet lidt forkert.
Alle skruerne skal strammes lige hårdt. Det betyder, at nogle af dem måske skal have en omgang mere end andre. Det afhænger af hvor løse de enkelte skruer er blevet. Men lige hårdt skal de starmmes.
Pas på ikke at skrue dem over!!
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZzZzleepY skrev:
giv dem et lille tryk i hver skrue..... du skal bare skrue lige meget i dem alle.. ikke noget med 2 omgange der og ½ omgang der osv...
|
|
|
Jeg ville spænde dem med samme "moment" i hånden. Det kan derfor sagtens tænkes at nogle skal have ½ omgang og nogle lidt mere eller mindre. Husk at spænde dem diagonalt (ligesom et bil hjul). Hvor hårdt det skal spændes er den gyldne middelvej, ikke for lidt og ikke for meget, ikke bruge vold. Pas på den ikke smutter for dig, så kan du jo beskadige enhederne.
Hilsen Christian.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det er ikke meget de skal have...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
C.Jørgensen Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan gør det sådan at du skruer med din ene finger ned til du ikke kan mere altså med et let grem og ikke voldsom....altså ind til at du kan mærke at du går membramen ikke nogen vejne hehe..........
__________________ C.Jørgensen
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke noget med at de fra fabrikken er spændt med et helt specielt moment, ligesom f.eks. Audiovector? Skal de så ikke spændes med præcis samme moment igen for at det bliver optimalt (forudsat at "fabriksspændingen" er optimal)?
|
| Til top |
|
| |
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jetz: Det tror jeg ikke. Tror da også at AudioVector mister lidt "spænding" under transport og sådan?
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
tChAd skrev:
| jetz: Det tror jeg ikke. Tror da også at AudioVector mister lidt "spænding" under transport og sådan? |
|
|
Nej, jeg hentyder til den beskrivelse Audiovector selv giver af deres fremstillingsproces. I den beskrivelse skriver de at de bruger kvali enheder og laver kabinetter der håndpoleres , yada yada yada og alt det der, i den beskrivelse nævnes det at enhederne spændes til med et bestemt moment.
Det er derfor jeg spurgte om ikke det kunne antages at hver fabrikant her et bestemt moment de spænder med, som passer til lige præcis deres enheder. Det skal jo hverken være for lidt eller for meget. Det er jo lidt som med fælge, som der var en der nævnte i en tidligere tråd.
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jetz skrev:
tChAd skrev:
| jetz: Det tror jeg ikke. Tror da også at AudioVector mister lidt "spænding" under transport og sådan? |
|
|
Nej, jeg hentyder til den beskrivelse Audiovector selv giver af deres fremstillingsproces. I den beskrivelse skriver de at de bruger kvali enheder og laver kabinetter der håndpoleres , yada yada yada og alt det der, i den beskrivelse nævnes det at enhederne spændes til med et bestemt moment.
Det er derfor jeg spurgte om ikke det kunne antages at hver fabrikant her et bestemt moment de spænder med, som passer til lige præcis deres enheder. Det skal jo hverken være for lidt eller for meget. Det er jo lidt som med fælge, som der var en der nævnte i en tidligere tråd.
|
|
|
Det er rigtigt, der skal ofte spændes til et bestemt moment. Skriv evt. til B&Ws support, de plejer at være flinke til at svare.
Mvh,
Karsten
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, virker lidt useriøst. Ikke noget jeg vil anbefale uden at konsultere producenten først.
Jeg ved at der er højttaler producenter der har brugt lang tid på at finde det optimale tilspændingsmoment af enhederne, det skal der ikke pilles ved!
Mvh,
Karsten
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiovector er monteret med maskinskruer, der ikke giver nær så meget efter som selvskærende gør (giver efter: det matr. de er skruet fast i giver efter)
__________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
men er det nogen der ret faktisk ved, om de skal skrues helt i bund? (så langt de kan komme, uden dog at udøve vold).
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag en batteridrevet boremaskine, stil momentsikringen på laveste trin, og skru dem i til den slår fra. Det virker upåklageligt.
... og hold så op med at påstå at det på et sæt almindelig konsumhøjtalere gør en forskel om de et spændt 3 eller 4 NM. De skal bare være spændt til, på en plan flade i alle huller. Hvis man er fanatisk religiøs/overtroisk kan man bare lime enhederne fast. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har skrevet til B&W og fik dette svar:
The screws on the 600 S3 are special ones designed to drive into plastic. You can over torque them too easily, even by hand so you must be careful. I would recommend that you turn them until you can feel it bite, and then gives it a little more. About a quarter turn should do it.
Best regards
B&W UK
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
I det nyeste High-Fidelity påstår Ole Klifoth at deres højttalere spændes fast med tre skruer og at de sidste tre bare trækkes til....det skulle give bedst kontakt med kabinettet....
Nok ikke lige filosofien til et bilhjul 
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |