Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Detaljer der måske ikke gør nogen forskel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Forvirret af overskriften?...

En bekendt af mig har lige investeret i et sæt splinter nye B&W 604 højttalere, som skal matche hans Yamaha (kan ikke huske mærke, men kostede lidt over 20000kr for ca. 3år siden) og alle hans dyrt indkøbte HT kabler + scart kabel.

Jeg skulle selvfølgelig lige nyde lyden af dem og jeg kan ligeså godt sige det med det samme....de lød fantastisk og man fik helt gåsehud af at virkelig lytte til Eric Clapton Unplugged CD.

Så ingen tvivl om at det var et godt køb!

Det ærgerlige var at jeg ikke kunne høre så megen forskel på dem og så mine Cerwin-Vega Classic 12" fronthøjttalere der er styret af min Yamaha RX-V440RDS receiver.

Det eneste sted hvor man kunne høre forskellen var i nogle meget små detaljer...... nærmest ubetydelige.

Spørgsmålet er så egentlig.... er det virkelig det "vi" som HIFI entusiaster stræber efter....små ubetydelige detaljer?

PS: Vi benytter den samme DVD-afspiller, samme scart kabel - men mine HT kabler er meget billigere end hans... tror han gave over 400kr meteren og mine koster 45kr pr meter. 

Til top Vis Sezuan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sezuan

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Nej !!! så ville det da være en latterlig hobby..

For mig går det ik så meget ud på detaljer (de er velkomne) men på at nyde musikken mest muligt.. det jeg oplever med mit anlæg fremfor tidligere jeg har haft og andres jeg har hørt, er at jeg har fået et meget bredere lydbillede, mere drive og dynamik.. Ens anlæg skal formidle den stemning der er i musikken, og det er der min interesse ligger, jeg synes 150 kr for en cd er billigt, det gør dem der ik har et ordentligt anlæg ikke !!

Følelsen man får af at lytte musik på ens anlæg er en god indikation af hvor langt man er kommet 

Men en rigtig god tråd at oprette, glæder mig til andres bevæggrunde for at bruge de nogengange lidt vilde summer på et anlæg

PS: vil give dig ret, med Yamaha og B&W synes jeg heller ik han har ramt en heldig kombination 

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes