Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 14:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Erfaring med Linn Espek (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
naim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Nogen som har hørt/ejer Linn Espek?  Hvis, hvad er så jeres indtryk?

hilsen naim

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Hejsa Naim!

Det er da helt utroligt at nogen spørger.
Ja! jeg har hørt Espek hos selveste Mr. Espek (han har initialerne JB, men ellers er det ret hemmeligt hvem han er).
Hjemme hos mig selv, har jeg kun prøvet Ninka, men dem er Mr. Espek iøvrigt også ret vild med.

Det er vist ikke særligt hemmeligt, at jeg finder den speaker dynamikforladt, sølle og fejlkonstrueret. Desuden er der totalt forvirring i perspektivet, og for at det ikke skal være løgn, så forvrænger den så det er en lyst. Effekt kan den heller ikke tåle. Hvis den så gjorde det Linn folket siger den gør - men nix.
Beklager, men jeg kan ikke sige ét eneste positivt ord om den - selv om jeg andda prøver at finde noget - ,andet end at de da brænder fint med hjælp fra lidt petrokemi.
Jeg mener heller aldrig det er sket, at nogen er blevet slået ihjel af en flyvende Espek endnu da.
Så det kunne måske være anledning til anskaffelsen.

Synd Mr. Espek er amputeret for tiden, det kunne være blevet høj underholdning.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg spændt på om nogle at de omvendte jante-folk der har jamret under Kurts Båtten af Eben også har en kommentar her?

Eller er vi fælles om at sk*de på skotterne?

Til Kurt: Tak for dine indlæg, du er efter min mening i top 3 her på dette forum. Din værste konkurrent er forøvrigt både gammel og sur...

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Hej,

jeg har lyttet til Espek og den er en vanskelig fætter at blive klog på.
Den gjorde ikke det store for mig - dog var det en butiksdemo. Man
bliver ihvertfald ikke strøget med hårene som f.eks. med Dali Helicon
400 som omfavner en med sin flotte lyd. Der er Espekken mere en
enspænder der skal tvinges til at komme frem på scenen. Men dem
der har fået den til at optræde påstår hårdnakket den har store
kvaliteter.

Mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Juni 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Nu er jeg spændt på om nogle at de omvendte jante-folk der har jamret under Kurts Båtten af Eben også har en kommentar her?

Eller er vi fælles om at sk*de på skotterne?  Yepper - gi dem et "tyndt" lag

Til Kurt: Tak for dine indlæg, du er efter min mening i top 3 her på dette forum. Din værste konkurrent er forøvrigt både gammel og sur... Takker for roserne

G&S er helt klart i den bedste ende af brokkehovederne herinde .
Han er næsten ligeså "træls" som mig.
Jeg mener dog på et enkelt punkt at have et forspring, nemlig at det er mig der er indehaver af rekorden i antallet af forhandlere/distributører, der gerne vil betale for en aflivning .

Jeg vile blive skudt bag den nærmeste lade, om jeg gav mig til kende.

I øvrigt påtænkes der at fremstille T-Shirts med vaskeægte (60 gr.) KvdVuAzdZK monogram og logo. Prisen ryger desværre nok op i 20-30.000 kr. (Man forærer vel ikke sagerne bort vel ) og det dobbelte på det sorte marked (selvtillid er sørme godt hva´? - i hvert tilfælde når der er gysser idet).
Just for friends prisen, bliver nok lidt mere rimelig, måske en hund eller halvanden - køb nogle stykker og sælg dem til fuld pris .

Jeg mangler bare lige at finde nogen der vil påtage sig opgaven, hvilket ikke er helt nemt (terrortruslen er jo overhængende), ligesom formen og vægten af en nørd er en hel del smukkere end resten af befolkningen .
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Ærede mester Prof. dr. benz. Kurt von der Vergaser und Auspuff zu der zündkerze Kubik

Et sæt til wifi og mig!!!! Kan godt bruge en kasket også!

Naim - hvad tænker du på?????? Du har Shahinian og nu Respekt. Er NAIM folk altid forvirrede

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Jeg brugte sidste år 2 dage til at lytte til Espekker sammen med en SA2K. Espekken var i denne sammenligning:

Råbende, metallisk, buldrende og udøvede et særligt "tryk" på ørerne. Vanskeligt at forklare, men den føltes antsrengende at høre på, som om luften trykkede når den spillede. Den kunne spille meget højt.

Den havde rigtig god bas, men jeg kunne ikke leve med kvaliteten af alt andet den sagde over 300 hz. De var ellers billige nok; jeg kunne købe dem for 6.500,- kr. og de var som nye. På Linns hjemmeside kan jeg ligesom forstå de er ment som en AVSpeaker og det begrunder evnen og dens fokus på bas og bulder. Jeg giver Kurt ret mht. mangel på perspektiv og så videre - det har aldrig været Linns stærke side. Men det har de jo til fælles med Naimgrej, som jeg kan forstå du har en del af, så det kan være du er ligeglad med denne mangel.

Jeg hørte den på Linn Kollektor, Mimik II, Klout og LK20 kabel, så den side var iorden - for højttalerens skyld.

Mvh

Dige

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juni 2004 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

Ærede mester Prof. dr. benz. Kurt von der Vergaser und Auspuff zu der zündkerze Kubik

Et sæt til wifi og mig!!!! Kan godt bruge en kasket også!

Naim - hvad tænker du på?????? Du har Shahinian og nu Respekt. Er NAIM   folk altid forvirrede

Hej SES!

Vi må se hvad der kan gøres.
Kan lige se smækre fru Lis og SES i det originale, elegante og fulde outfit.Brows
Tænk om man mødte en på Grand Canaria med komplet KvdVuAzdZK outfit .
Det ville være vildt ikke? .
Jeg vil se om der i øvrigt kan indbygges en kopholder .
Jeg håber du er klar over den betragteligt forøgede aflivningsfare. 
Lad dig derfor aldrig lokke om bag en lade af nogen der er bevæbnet, når du har trøjen på Frown

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juni 2004 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

dige skrev:

Jeg brugte sidste år 2 dage til at lytte til Espekker sammen med en SA2K. Espekken var i denne sammenligning:

Råbende, metallisk, buldrende og udøvede et særligt "tryk" på ørerne. Vanskeligt at forklare, men den føltes antsrengende at høre på, som om luften trykkede når den spillede. Den kunne spille meget højt. Velkommen  blandt polypropylenmembranhaderne i denne verden.

Den havde rigtig god bas, men jeg kunne ikke leve med kvaliteten af alt andet den sagde over 300 hz. De var ellers billige nok; jeg kunne købe dem for 6.500,- kr. og de var som nye. På Linns hjemmeside kan jeg ligesom forstå de er ment som en AVSpeaker og det begrunder evnen og dens fokus på bas og bulder. Jeg giver Kurt ret mht. mangel på perspektiv og så videre - det har aldrig været Linns stærke side. Men det har de jo til fælles med Naimgrej, som jeg kan forstå du har en del af, så det kan være du er ligeglad med denne mangel. Det burde så sige lidt om deres øvrige udstyr, når de ikke engang laver en HT, der kan finde perspektiv på en ærlig 2 mikrofonoptagelse.

Jeg hørte den på Linn Kollektor, Mimik II, Klout og LK20 kabel, så den side var iorden - for højttalerens skyld. Prøv at lytte på LK20 kablet i en anden sammenhæng, du vil blive meget overrasket over, hvor Linns såkaldte fodstamp kommer fra

Mvh

Dige

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet espek der hjemme endda opstillet af forhandleren. Først blev de forspændt med mit anlæg og senere med komplet Linn anlæg. Jeg har heller ikke noget positivt at sige om dem. Hvis de havde kostet 4000 Kr. sættet havde det måske været godt nok, men slet ikke til den pris de bliver solgt for .

Lyden er anstrængt, klemt og usammenhængende. Det er tydeligt på næsten alt musik at høre opdelingen af enhederne. Det går meget ud over rum og perspektiv fornemmelsen. Den virker oppustet i bunden samtidig med at der mangler "hug". Det værste er nu næsten at mellemtonen er designet til at spille ned i basområdet, hvilket den tydeligvis ikke magter. Efter 2 min. med et techno nummer ved et forholdvis højt niveau, er støvkapperne på mellemtone enhederne tydeligvis varme. Jeg tør ikke at tænke på hvad der ville være sket hvis vi havde prøvet at spillet højt i en time .

Med et Linn anlæg på højttalerene bliver det hele knap så anstangende at høre på, da det hele er lidt mere tilbagelænet. Til gengæld blir lydbilledet mere sammenmudret og mister endnu mere kontrol.

Til top Vis Jørgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgen

Jacob V
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Som ellers glad Linn-mand må jeg gå til bekendelse og give både Jørgen og herr von kubik ret i deres antagelser, i hvert fald meget langt hen ad vejen. Selv den model som Espek er bygget fra, nemlig AV5140, lyder betydeligt bedre, hvilket i mine ører er en katastrofe for udviklingen af højtalere fra Linn´s side.

Det værste er at deres gamle og ellers fine filosofi "If It Sounds Better, It IS better" er gået helt ud af drift, nu bruger sælgeren en hel masse tid på at forklare en, HVORFOR det lyder godt, og jeg kan kun konstatere, at hvis man har sine ører med sig, så kan man ikke give manden ret, de lyder alt mulig andet end godt, mine egne ord var flad, udynamisk, umusikalsk og kedelig. Jeg ved ikke med alle jer andre, men jeg er ikke interesseret i at få forklaret hvorfor noget lyder godt hvis jeg ikke selv kan høre det i forvejen.

Vil man have noget ordentligt Linn, så skal man nogen år tilbage i tiden til de forrige serier, Keltik, Kaber, Keilidh og selvfølgelig den efterhånden over 20 år gamle Isobarik, som min eks kaldte den grimmeste, men absolut bedst lydende højtaler hun havde hørt.

MVH

Jacob V.

Til top Vis Jacob V's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob V

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Jacob V skrev:
nu bruger sælgeren en hel masse tid på at
forklare en, HVORFOR det lyder godt, og jeg kan kun konstatere, at
hvis man har sine ører med sig, så kan man ikke give manden ret,
de lyder alt mulig andet end godt, mine egne ord var flad,
udynamisk, umusikalsk og kedelig. Jeg ved ikke med alle jer andre,
men jeg er ikke interesseret i at få forklaret hvorfor noget lyder godt
hvis jeg ikke selv kan høre det i forvejen.

Helt enig her. For mig ser det ud som om Linn nu kaster sig over
Surround og AV. Jeg ville gerne nå at snuse til de gamle flasker, de
har et både godt og omdiskuteret ry på nettet, og har derfor nu en
Keilidh stående, men jeg har på fornemmeren jeg ikke når til de nye
flasker.

Iøvrigt, da jeg læste op på Linn ht bemærkede jeg hvor få
anmeldelser af Espek der ligger fremme. Det finder jeg da egentligt
lidt mærkeligt. Om der eksisterer flere ved jeg ikke.

Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes