Forfatter |
|
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen
Jeg troede her i dag at jeg havde købt et par brugte Evox Ev-1 til 1600,- men det viste sig at de blev solgt for næsen af mig, da jeg blev overbudt uden at vide det. 
Evox'erne koster 4000,- fra nye af, og jeg må indrømme at jeg er glad for lyden. Spørgsmålet er dog om der er nogen af jer der kan anbefale noget andet? Jeg er ikke interesseret i at gå over 4000, og det skal af pladsmæssige årsager være en reolhøjtaler; der er faktisk ikke engang plads til standere, så det skal være ægte reolhøjtalere, hvis man kan sige det sådan.
Håber i kan pege mig i nye retninger for det ægrer mig med de Evox'er.
P.s.
Forstærkeren er en Pioneer AX-3
|
Til top |
|
|
LarsLP Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej lpm76,
Hvorfor dog pege dig i nye retninger, når du nu er såååå tæt på at blive frelst og komme i lyd-himmelen med en af de bedste, men efterhånden ikke længere særligt velbevarede, "hemmeligheder" på HT-markedet.
Seriøst, hjemme hos mig vippede de let et sæt Avance Signature 8mkII til 4-5 gange prisen af pinden, med flere længder. Og jeg var ikke engang på jagt efter nye HT'er, hørte dem bare mere eller mindre tilfældigt, og dagen efter var skiftet sket.
Giv du roligt 4k for dem, og hvis din opfattelse af hvordan musik skal lyde, bare minder tilnærmelsesvis om min, kan du sove roligt i den viden, at du får meget svært ved at finde noget til under 20k/sættet der spiller bedre.
Men det er så bare mig , mange vil sikkert være uenige. __________________ mvh Lars.
Nottingham Interspace, Sony CDP X77ES, Croft Epoch, Croft Vc, Audio Note AN-E/D
|
Til top |
|
|
lpm76 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm næste gang jeg finder nogen der vil sælge noget brugt så slår jeg sgu lejr uden foran hans dør. 
Yes, men jeg håber der er andre der har et par bud, men de er nu besnærende de Evox.
|
Til top |
|
|
Jakobf Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 277
|
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv, det var et urimeligt godt tilbud med de Evox. Jeg havde overvejet
at købe dem bare fordi det var så godt et tilbud. Men jeg er nu enig
med LarsLP, når nu du havde overvejet at købe dem, så må du vel have
plads til dem? Og 4000 er ikke dyrt....
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med 'ægte' reolhøjttalere, der kan
give samme lyd til prisen. Måske kan andre, der har hørt mere?
|
Til top |
|
|
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lav evt en købsannanoce her på sitet eller dba, samt div internet auktioner. det er ern fremgangsmådejeg selv har haft held med et par gange
|
Til top |
|
|
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par godt brugte Snell før de kom med diskant bagpå?
Royd har også nogle år på bagen og lyder godt nok mere åbne og friske en Evox, men det er klart engelsk lyd. Ikke ment klart, som klarhed, men som engelsk lyd - klart ikke?
Linn Kan, også gerne nye.
Det er hvad jeg lige kan komme på her og nu.
|
Til top |
|
|
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo Royd er ikke noget dumt bud. De er konstrueret til at stå tæt på en væg. I nedenstående tråd blev jeg også vejledt i noget lignende, og endte op med Royd. _Ham jeg købte dem af, har et sæt mere til salg her på Hifi4all til 1850,- incl stands. så måske du kan få lov til at købe em uden stands, eller også med stands, og så forære mig dem, da du jo ikke skal bruge dem
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11070&P N=1
Royd sætter gang i musikken, det er nogle friske små fyre, og jeg har ikke fortrudt mit køb, men det er heller ikke mere end 5 dage siden jeg fik dem.
Og TopSound har et sæt demo Royd Seven til 800,- stk tror jeg det var, men de Sapphire er en bedre model. __________________ hilsen sjorslev
|
Til top |
|
|
lpm76 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle tips'ne. Jeg tror jeg bliver ved med at holde udkig efter et par brugte Evox, ellers må jeg jo bløde de 4 kg.
|
Til top |
|
|