Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 07:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Jamo Concert 8 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DogHUNTER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Juni 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Hej!         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;    .Klik for at se orginalt billede af Jamo Concert 8

Håber nogle af jer har erfaring med denne højtaller,

og kan fortælle mig, :1.) hvor krævende den er med hen-

syn til effekt, 2.) om en rørforstærker på 30 watt er brug-

bar 3.) og Jeres generelle lytteindtryk .

Mit lytterum  er ca. 22 m2.

Til top Vis DogHUNTER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DogHUNTER

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Juni 2004 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Davs

1. Den er ikke specielt tung at drive (Jamo opgiver: sensitivity (db - 2,8v / 1m) 90 ), men som de fleste højttalere, så kommer den først til sin fulde ret, når den får noget kompetent effekt.

2. Angående rørforstærker, der har jeg ingen forstand, så du må sætte din lid til at nogle røreksperter melder sig.

3. Jeg har ikke selv haft den, men har hørt en demo af den. Jeg må sige at den overraskede mig. Meget fin og detaljeret diskant og overraskende meget bund i forhold til størrelsen. Når det så er sagt, så synes jeg, som det så tit sker med Jamo højttalere ifølge min mening, at vejl. nypris er sat alt for højt. En 14-16000kr for denne højttaler mener jeg er alt for meget og kan godt finde værdige alternativer i denne prisklasse. Hvis man derimod kigger på brugtmarkedet, så ser det mere fornuftigt ud. Herinde har jeg set et sæt til 3500kr og det er bestemt ikke umuligt at finde et sæt til en 4000kr. I den prisklasse er konkurrenterne derimod få.

Det var min mening. Desværre kan min "anmeldelse" ikke blive mere detaljeret, da jeg ikke selv har ejet den.

Brug også søgefunktionen, Concert 8 eller d830 som den hedder idag, har været omtalt før herinde.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Juni 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

HEJ !

Jamo Concert 8/ D 830 er virkelig en overset monitor/reol-ht ,nok mest pga. navnet.

Den er rigtig god ,men er i dag "rendt over ende" af udviklingen på htér generelt.....samtidig med at prisen er steget voldsomt (jo den sælges stadig !)

Den er i kategorien "krævende" dvs. den skal have strøm (Amp) = kontrol - ja den skal virkelig holdes i et "jerngreb" men kvittere til gengæld med suveræn lyd - så ingen (surround)receiver her ! ......driftseff. ca 8W.

Med venlig hilsen

Til top Vis Bond's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bond

Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Juni 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Er Concert 8 og D830 helt den samme højttaler? Eller er der lavet forbedringer i forbindelse med navneskiftet?
Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Juni 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er selv den lykkelige ejer af Jamo Concert 8, og jeg er meget glad for dem de spiller imponerende flot.

Jeg tror ikke det vil bliver et problem at trække dem med en 30 w rørforstærker, men du kan da prøve at kontakte Jamo og høre hvad de siger

http://www.jamo.dk/consumer/contact/index.php3

Går ud fra at de sikkert hellere end gerne vil hjælpe dig, med et kvalificeret svar

Med venlig hilsen

Min opsætning

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11358&P N=1

Til top Vis Filmtosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtosse

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Juni 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Krede :) skrev:
Er Concert 8 og D830 helt den samme højttaler? Eller er der lavet forbedringer i forbindelse med navneskiftet?

Så vidt vides er det kun designmæssige ændringer dvs. andre farver.

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Juni 2004 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Mht. at anvende en rør-amp.: Bortset fra andre lydmæssige karakteristika har rør ofte en evne til at lyde af mere end effekten umiddelbart giver udseende af - så i den henseende er det bestemt muligt, at de 30 watt er nok, såfremt du ikke stiller krav om rock-live lydtryk . Imidlertid er der et andet potentielt problem, nemlig  højtalerens impedans i bas-området - visse rørforstærkere har det simpelthen ikke godt med de høje impedans-spidser omkring resonansen, som mange moderne kompakt-højtalere byder på. Men det er svært at vurdere om din amp kan håndtere det - det er måske et forsøg værd?
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

p_porskjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 Juni 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Da jeg engang købte et OVC forstærkersæt spillede de til demo hos sælger på en Concert 8. Blokkene var på ca 30-40 watt stykker så vidt jeg husker og det spillede fint. Jeg erindrer ingen nævneværdige problemer med at drive højttaleren. Jeg husker den som at have en lys klangbalance og værende velartikuleret.

MVH Peter

Til top Vis p_porskjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p_porskjær

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes