Forfatter |
|
Bjur Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 258
|
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg skal købe en kraftfuld subwoofer til mit anlæg, men ved ærlig talt ikke hvad jeg skal vælge.
På www.netonnet.de har jeg set på denne Centrum Jupiter 300 med disse specifikationer
Typ: |
Aktiv-Subwoofer |
 |
Lautsprecher: |
300 mm |
 |
Watt: |
300 max. |
 |
Frequenzgang: |
20-300 Hz |
 |
Impedanz: |
- |
 |
Bass: |
300 mm |
 |
Gewicht: |
14,5 kg |
 |
Abmessungen: |
375 x 400 x 400 mm |
Mit spørgsmål er så:
1. Er den kraftfuld og er den en god subwoofer?
2. Den kan klare 300 W, men hvordan kan man se på specifikationerne om det er kvalitet eller ej? Hvilke komponter afgør det?
Tak for hjælpen.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad skal du give? kender ikke lige det mærker, har faktisk aldrig hørt om det...
1. der er smæk nok, men har dog ikke hørt den, så jeg kan ikke svare på om den er god.
2. intet. de skriver 300 max. men intet om hvor meget forstærkeren nominelt er på.
et godt råd, hold dig til noget du kan lytte til, så kan du altid finde det billigt på nettet senere. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 05:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke nemt! De bedste data der opgives her er faktisk mht. vægt & rummål! Så 'dyret' vejer altså 14,5 kg, og er på ~60 liter. Enhedens diameter er 12". Ud fra disse mål ser det såmænd ikke dårligt ud, men man er på Herrens mark når man ikke har hørt produktet, eller i det mindste kender andre af pågældende firmas ting.
Opgivelser på effekt, og især frekvensgang, er så inflationsramte, at de ikke siger en skid. Men OK, den er vel rimeligt billig?
Hvad skal du bruge den til? Det betyder osse noget - sub-lyd til film er generelt mindre kritisk end til 'ren' musik brug .
|
Til top |
|
|
Bjur Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
< id=1 name=1 ="return checkMaxItem( this.additemquantity );" =additem.asp method=post target=kundvagn>
|
Jupiter 300 Formschöner Aktiv-Subwoofer auf Spikes mit einer maximalen Ausgangsleistung von 300 Watt für den perfekten und präzisen Bassklang Ihrer Heimkino- und Musikanlage. Ohne Subwoofer können die tiefen Tonfrequenzen oft gar nicht, oder nur sehr verschwommen wiedergegeben werden - testen Sie Ihr System mit einem Zusatz-Subwoofer und lassen Sie sich in neue Klangwelten entführen!
Übertragungsbereich: 20 - 300 Hz sowie ein regelbarer Frequenzgang von 50-150 Hz. Stromanschluss: 220 - 230 V, 50/60 Hz. Max. Input: Line RCA pins / L, R Speaker Klemmkontakte Output: L, R Speaker Klemmkontakte |
 | >
Det er hvad de skriver om den, men den skal primært bruges til hjemmebio.
|
Til top |
|
|
Bjur Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Bjur Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke lige nogen som kan konkludere noget udfra norminelt, om det er en kvalitet subwoofer eller noget som skal skrottes. Jeg skal nemlig bestille om få timer.
|
Til top |
|
|
Thunderhawk Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 150
|
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Under alle omstendig heder er det ikke en god ide at købe før man har hørt den, med mindere at man kender produktet.
P.s Hvorfor skal du købe om få timer ?? , brænder pengene i lommen på dig eller? husk også at fordi den er "Kraftfuld" betyder det ikke at det lyder godt.
|
Til top |
|
|
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt ærligt.
Så er det tæt på umuligt at konkludere noget som helst ud fra det oplyste.
Det eneste jeg kan sige er: Hvis det er en 12" tommer basenhed i et ca. 60 liter kabinet + forstærker, der i alt kun vejer 14,5 kg. Så ville jeg høre dyret først, før jeg slog til.
Mvh.
Frederik __________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
Til top |
|
|
Bjur Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pengene brænder for vildt! Det er fordi jeg er ved at bestille anlæg fra netonnet og ville ved samme lejlighed også bestille subwoofer, så man sparer dobbeltfragt, men det skal bestilles inden et bestemt tidspunkt for at de sætter leveringen igang idag.
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du hørt på andre subs fra Audiopro, Dali, B&W eller SA?
|
Til top |
|
|
Bjur Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det må jeg indrømme, jeg har ikke hørt nogen af de subs. Det er fordi jeg skal primært bruge subwooferen i forbindelse med film, men ved ærlig talt ikke om dem jeg har kig på er noget værd, selvom hjemmesiden skriver det. Det skal de jo, men en kammerat sagde han havde hørt om Jupiter før.
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv lige at give dem et lyt! Hvad skal den spiller sammen med?
Har aldrig hørt om dette mærke..
|
Til top |
|
|
Bjur Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skal spille sammen med en Denon AVR-1604 reciever og et Pioneer S-V510. Jeg har heller aldrig hørt om mærket.
|
Til top |
|
|