| Sendt: 03 Juli 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, den eneste jeg ikke kender er Speakerbuilder Reference Monitor, men jeg kan fortælle lidt om de andre.
XEED - Meget dynaudio'sk lyd. Detaljeret, hurtig og stram lyd. Bassen kan virke lidt slank, men meget kontrolleret og tør. Diskanten kan være lidt pågående.
SF Concerto - Varm og behagelig lyd. Virkelig flot stykke håndværk. Har kun hørt dem kort ved forhandler.
Avance Sig 3mk2 - Havde selv et par i over et år og var rigtige glade for dem. Rimelig neutral og detaljeret. Diskanten er detajleret uden at være hård eller pågående og den leverer en ret god bas. En god allrounder der spiller det hele.
Avance Dana - Meget lig Sig 3, men har mere af det hele. Toppen er mere detaljeret, men virker lidt skarpere/hårdere at lytte på. Bassen klart bedre iforhold til sig 3'eren. Dana stikker noget dybere og med meget større kontrol. I sammenligning virker Sig 3 lidt oppustet og mudret. Generelt har den ikke helt den samme varme som jeg synes Sig 3'eren har.
Aurum Cantus Leisure 2SE - Solgte selv et par fornyelig. De skiller sig klart ud fordi de bruger bånddiskant. Musikken opstår bare ud af den blå luft og højtalerne forsvinder. Du hører musikken og ikke højtalerne. Den vægtløse diskant kan dog afhængig af resten af kæden, virke tynd og uden varme og fylde. Bunden er fornuftig, men selvfølgelig er det ikke hestesparkbas...  Den egner sig nok bedst til mindre rum.
Det var kort omkring hvordan jeg synes de lyder.
vh.
|