| Sendt: 04 Juli 2004 kl. 04:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har længe gået og "luret på" om auto-enheder er anvendelige i HiFi-sammenhæng. Jeg har bygget højttalere i årtier, og har prøvet lidt af hvert. Jeg tog en beslutning, og købte et sæt Dynaudio MW160 mellembasser. Monteret i et lukket kabinet på 12L, sammen med Vifa ringradiator (begge enheder 4 ohm), må jeg sige, at jeg er overrasket over lydkvaliteten. Dynaudioen er impedanskompenseret og deles med 6dB / okt. ved 2800Hz, Vifaen tilsvarende men 18 dB /okt. Det er bestemt ikke Dynaudioen der sætter begrænsninger i dette system. Den er utrolig dynamisk og oplagt. Meget musikalsk. Kan i huske mellemtonen fre Rogers LS 3/5a: dejligt varm og engagerende. Sådan er mellemtonen fra Dynaudioen. Bassen er meget velkontrolleret og integreret i lydbilledet, og går ned til omkring 70 Hz. En rigtig lille dynamitbox, der kan spille særdeles højt, men GIV AGT: din forstærker skal kunne levere masser af strøm under 4 ohm, ellers lyder det ikke så godt. Min Accuphase klarer det, men jeg har prøvet en Denen POA 2800, og den kombination var ikke værd at lytte til (ekstrem forvrængning selv ved moderate lydtryk) Dette bliver IKKE den sidste Auto-HiFi enhed jag prøver til hjemme-stereoen.
|