|
Hej derude.
Jeg har arvet et par Rauna Njord højttalere. Jeg synes dog at lyden er blevet lidt "slap" i det, hvilket da også er forståeligt da de er fra starten af firserne. Jeg kontaktede derfor firmaet der producerede højttaleren, for at høre om det var muligt at få enten de samme enheder eller nogen der passede til det elektriske/akustiske design af højttaleren.
Du kan stadig købe enheder til dem, og de er ikke så dyre. Skær enheden fri med en smal hobby kniv, se på enheden hvad fabrikat og nr. den har og kontakt fabrikken og vupti så har du lige købe en ny enhed. Tror nok bassen kostede omkring 500kr. Mvh Tommy
Svaret var at de ikke producerede enhederne mere, men de foreslog nogle andre enheder fra deres fabrik: Sinus. Jeg synes dog at godt 3000 kr er mange penge at gi for nogle enheder jeg umiddelbart aldrig har hørt om, eller som ikke oprindeligt var tiltænkt denne højttaler.
Jeg vil gerne høre om der er andre der har skiftet enheder på sådan en krabat, eller hørt om sinus-enhederne. Det ville jo være rart om jeg kunne bibeholde det oprindelige delefilter, uden at skulle foretage alt for mange modifikationer.
m.v.h.
Jonas Hansen |