| Forfatter |
|
Frederik20 Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 24 Juli 2004 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg gået og kigget på billeder og læst en del om disse højttaler på nettet og syntes faktisk meget godt om dem.
Kan se at de har fået mange gode anmelderser og karaktere rundt omkring i hifimiljøet.
Så var et at jeg gerne ville vide et par ting omkring dem.:
Er der nogle der har hørt dem i levende live og hvordan spiller de.?
Er der nogle der ved hvor man kan købe dem henne uden for DK.?
Hvilken Surroundreciver ville passe godt til disse højttaler til MAX. 5400.-.?
Har set dette sæt i DK til 10000.- men kan få dem fra England til ca. 5-6000.- så her er der penge at spare, men kan det betale sig.?
Håber i har lyst til at hjælpe en tvivlende HIFI Aspirant den rette vej.
Med Venlig Hilsen
Frederik Frederiksen
Ps. sættet jeg har kigget på kan ses på dette link..:
http://www.superfi.co.uk/index.cfm/page/moreinfo.cfm/Product _ID/1554
|
| Til top |
|
| |
Frederik20 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2004 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm Hmm Nu er der 11 personer der har læst herinde og ikke EN har givet svar fra sig, ved godt man skal være tålmodig men alligevel.
|
| Til top |
|
| |
The MBG Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 24 Juli 2004 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mener ha set det der mærke i elgiganten i gentoft ved i ikea..... du kunne jo prøve af ringe til elgiganten....
held og lykke  __________________ B&W-NAD !!!
Mit Anlæg: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8912&PN=2
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 24 Juli 2004 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik20 skrev:
Hmm Hmm Nu er der 11 personer der har læst herinde og ikke EN har givet svar fra sig, ved godt man skal være tålmodig men alligevel. |
|
|
Undskyld at jeg nu har givet dig forhåbninger om et svar, men...
1. Vær alligevel tålmodig. Folk herinde sidder ikke standby for at svare på alle mulige spørgsmål, alle har forskellige tider at være på nettet. Sidder du ved telefonen for at vente på den næste der ringer vedr. en undersøgelse de gerne vil have dine svar på?
2. Ud af 11 der har læst er der åbenbart ingen der har kendskab til de produkter i den sammenhæng som du efterlyser. Sådan er det bare.
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 24 Juli 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Frederik, og velkommen til dette forum 
Jeg mener at jeg engang har lyttet til dem hos audio concept i Aalborg, og så vidt jeg husker, var det en positiv oplevelse. Du kan jo evt. kontakte forretningen og høre nærmere...
vedr. prisen: 10000 er vel ok for så mange højttalere - mener alene fronterne koster omkring 5000 til sammen. Husk det er heller ikke billigt at få sendt hjem fra England, og så er der alt det med service og garanti - jeg foretrækker selv for det meste at handle i nærområdet.
Hvad du skal bruge af surround reciever ved jeg ikke. Harman Kardon er der mange der er glade for, så det kan du jo prøve at lytte på.
Held og lykke med projektet!
mvh. Malthe
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 24 Juli 2004 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Frederik20
Sættet står til rundtregnet 800£ og for det får du 6 højttalere og en subwoofer som endda har indbygget forstærker, der er et eller andet der siger mig at det måske er for billigt. Men prøv da om ikke du kan komme til at høre sættet i en forretning så kan du da hurtigt konstaterer om det er noget for dig. Skal du udelukkende bruge dem til lidt snurrerundt-lyd eller skal de også kunne spille "musik" ? Prøv eventuelt at kikke efter Jamo de har sæt i mange prisklasser og det skulle da nok være til at få demonstreret i en forretning nær dig. Hvis det er lidt uforpligtende surround du skal bruge det til så kan jeg også på det varmeste anbefale Logitech's Z-680 sæt det skulle nok kunne fås til ca. 3500 kr. og spiller overraskende godt og med et godt spark i subwooferen.
|
| Til top |
|
| |
Frederik20 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
The MBG:
Okay, måske lidt svært at komme derover og lytte når man bor i Nordjylland men kan da kigge på deres side. Jeg ved at de sælger Mission Højttaler, tror du ikke det er dem du har set.?
Kim Petersen:
Ja okay er måske lidt en Hardware forum nørd, der plejer tingene at komme hurtigere, men jo skal self. prøve på at beherske min tålmodighed.
MaltheK:
Tak for de venlige ord.
Okay var lyden god.?
Jeg ved godt at 10000.- for et sæt ikke er meget men jeg er ikke 1337 Hifi bruger, men vil da hellere ikke gå på kompromis med kvaliteten. Jeg har set sættet på deres side og den løber op i 10K, men jeg har kontaktet den danske forhandler og forhørt mig omkring om De kunne skaffe et sæt hjem fra England. Men jeg tvivler på at de vil gøre det da de ikke tjener penge på det.
Har tænkt på H/K som reciver for de er MAX dejlige, måske en der vil af med en 4550 til under det beløb jeg vil af med (5400.-).?
lasse:
Syntes det er rimelig billigt og det kommer jo fra Producentens land af. Har måske noget med det at gøre.?
Jeg ville gerne høre det og ved at Audio Concept i Ålborg har komponenterne, men tror du at de vil sætte det system op med en film så man kan prøvehøre det.?
Apropro Logitech's sæt så har jeg allerede det til min PC og det spiller sq godt for et PC sæt at være, bassen er ihverfald GRUM..
Har også et stereoanlæg bestående af en Pioneer A-509R forstærker og en Pioneer PD-M406 cdafspiller tilsluttet et par Acoustics Solutions Gulvhøjttaller 150W men jeg har ingen anelse om hvad det kan koste brugt.?
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 24 Juli 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved at Audioconcept i Aalborg blandt andet forhandler Acoustic Energy. Det kunne eventuelt være at de har det pågældende sæt på lager, så du kan få et lyt?
Nu er du jo godt nok meget opsat på at købe så billigt som muligt (evt i udlandet), men er du også interesseret i god service er Audioconcept et godt sted at gå hen. Jeg har kun meget positive (om end få) erfaringer.
|
| Til top |
|
| |
Frederik20 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras:
Okay måske at man skulle smutte forbi der en dag og lytte.
Okay jeg prøver at kører derop en dag og rippe dem for informationer..
Thanks
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 24 Juli 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da det er hele surround-setup du skal høre kan det være smart at aftale en tid i forvejen, så de får tid til at forberede demoen. Du kan ellers risikere at skulle spilde en masse tid imens udstyret bliver koblet sammen. Du kan finde kontakt-informationer på www.audioconcept.dk.
God fornøjelse!
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 25 Juli 2004 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik20 skrev:
| Kim Petersen:
Ja okay er måske lidt en Hardware forum nørd, der plejer tingene at komme hurtigere, men jo skal self. prøve på at beherske min tålmodighed. |
|
|
Så er spørgsmålet også stillet der hvor folk er Hmm, måske vi skulle have indbygget en mailbox i hifi'en, så vidste man hvornår der var nyt...
Jeg skrev såmænd kun kommentarerne fordi der af og til er nogle der tæller sekunderne efter at have lavet et indlæg, og så var her chancen for at gøre opmærksom på at helt så hurtigt går det nok ikke Plus at det her med at have oplevet et specifikt produkt nok rækker noget videre indenfor hifi end indenfor puters.
|
| Til top |
|
| |