Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 13:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Tilslutning af passiv push/pull sub (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nesmoht
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en gammel Dantax push/pull sub som jeg gerne vil tilslutte min receiver, indtil jeg for lavet min aktive sub.

Kan det lade sig gøre? og hvis det kan, hvor skal den tilsluttes - center, front eller ?

Sub'en er i 8ohm og mine fronthøjtalere og center er i 4ohm.

Til top Vis nesmoht's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesmoht Besøg nesmoht's Websted

KimG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Okay -
Med receiver antager jeg, du mener en Surround-receiver ??
Dantax'en er 1)aktiv eller 2)passiv ??

Er det en surround-receiver er den vel forsynet med et sub-(pre)-output. Dette bør kunne kobles direkte til 1) eller via en ekstra forstærker til 2)

Alternativt kan den (i tilfælde 2)), hvis den er opbygget til "stereo"-input. tage højttaler signalerne direkte fra front L & R og loope videre til dine fronthøjttalere.
Eller kobl den sammen med centeren efter samme metode - (hvis der er tale om en "stereo"-sub, kan de to kanaler i den i sidste tilfælde evt. parallelkobles)

Hvordan det lyder ?? Beats me.   Der mangler bl.a. oplysninger om følsomhed og sammenkoblingsmuligheder i det hele taget. Og - hvad snakker vi om af udstyr ???

mvh

Kim

Til top Vis KimG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimG

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Du vil have receiveren til at 'trække' subben osse? Hmm, jeg er ikke sikker på at det vil kunne funge - bortset fra at reveiveren nok ikke vil bryde sig om den ekstra belastning. Du kommer nok til at finde en billig, brugt amp - må kunne lade sig gøre til under 500,-.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

KimG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Tjo, der nævnes jo også en center, så en første antagelse kan da være, der er tale om en snurrerundt-receiver. Ikke fordi jeg nogensinde er gået særlig meget op i surround, men de fleste af den slags har vel et pre-out for sub eller alternativt et direkte power-out for sub !?
Er Dantax-tingesten passiv (går jeg egentlig ud fra) og er den forsynet med power input/output (output til front-speakers), må man da gå ud fra, den er udstyret med en eller anden form for delefilter, der deler mellem sub og front-speakers.

Kim

Til top Vis KimG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimG

nesmoht
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

KimG skrev:

Tjo, der nævnes jo også en center, så en første antagelse kan da være, der er tale om en snurrerundt-receiver. Ikke fordi jeg nogensinde er gået særlig meget op i surround, men de fleste af den slags har vel et pre-out for sub eller alternativt et direkte power-out for sub !?
Er Dantax-tingesten passiv (går jeg egentlig ud fra) og er den forsynet med power input/output (output til front-speakers), må man da gå ud fra, den er udstyret med en eller anden form for delefilter, der deler mellem sub og front-speakers.

Kim

Min Surroundreceiver er en Denon 2803.

Dantax subben er passiv - med L/R input og L/R output til sattelithøjtalere.

Jeg kan måske bruge centerudgangen fra receiveren til subben og så koble sattelithøjtalerne til subben og bruge dem som center - men centerudgangen på receiveren har jo ikke L/R, så kan det vel ikke lade sig gøre?

Til top Vis nesmoht's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesmoht Besøg nesmoht's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes