Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Euphonia MS4 - bedst i 50k klassen ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har igen i dag hørt et sæt MS4'ere i Klubben, og til stadighed henrykkes jeg over hvor godt de spiller . Så mange detaljer, rytme og spilleglæde i en højttaler. Men de koster jo også en del knapper. Til rytmisk musik er de fantastiske......jeg vil ha' et sæt  ...men skal sagen igennem krigsministeriet bliver den syltet tror jeg. Så må jeg jo købe et par nye hæklenåle og se om det hjælper

Er MS4 den bedste HT i 50.000 kr. klassen ? Jeg har ikke hørt noget bedre endnu i denne klasse, men har i andre bud hvis højttaleren skal være stærk i den rytmiske genre med et solidt basfundament ? 

Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Strauss tæsker den med mange længder !! undskyld men er ik meget for den ms4 efter jeg havde Vienna, den er overlegen i alle aspekter
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

I denne klasse findes der et hav af gode højtalere. Det vigtigste er at du lytter til dem i din stue på dit anlæg og ikke en eller anden tilfældig forevisning.

Kan det ikke lade sig gøre at låne dem med hjem, ja så tag alt dit udstyr med i butikken og dit musik. Ikke hør dem med det musik som butikken har og du ikke gider høre til hverdag.

Også måske går forhandlingen i krigsministeriet lettere hvis du køber dem brugt. Der er mange penge at spare i den prisklasse og jeg kender ingen som mishandler højtalere når de har givet penge ud i den størrelses orden. Desuden er det let at se om en højtaler er blevet mishandlet.

Classe

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2004 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
Strauss tæsker den med mange længder !! undskyld men er ik meget for den ms4 efter jeg havde Vienna, den er overlegen i alle aspekter

Ja, men de fåes ikke i ahorn....krigsministeren vil have lyse HT'er  - det kan ikke diskuteres.

Classe, jeg havde faktisk også tænkt mig at finde et brugt sæt, men der er ikke mange af dem til salg...

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Jo mon ik det skulle kunne klares  med en strauss i beech..  og så lige et par nye sko til hende, så er den hjemme.. eller kan du se på hvad studiosound har, bla. meadowlark 

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har både Dali Euphonia MS4, og Vienna Mahler... Mahler ryger snart til salg.. Så med mindre Strauss er bedre end Mahler, så vil jeg godt nok ikke gi` Live21 ret..

Mvh

Kim

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

Asbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Efter at have hørt både Strauss og MS4 under fuldstændigt forskellige forhold, kan jeg ikke udtale mig en pind om noget som helst. Men jeg gør det nu alligevel. 

For nu at sige det på en lidt poppet måde:

Umiddelbart har Strauss en åben, musikalsk og diskant + mellembas-fokuseret lyd. Den mangler efter min mening grundtone og går heller ikke voldsomt dybt. Dette kan dog godt skyldes det lille rum jeg hørte den i. Men den har ligesom en fokus på mellembassen og diskanten (ved godt det rum jeg hørte den i var meget uddæmpet, men alligevel!), og denne fokus giver umiddelbart en lidt kunstig "stor" lyd, der får ellers kedelige indspilninger til at fremstå mere imponerende, detajlerede og dynamiske. Den lidt fremhævede og "overstramme" mellembas er endvidere med til at give en "hurtig"/"musikalsk" lyd, men det går altså også udover dybden som jeg ser det. Desuden er jeg ikke super vild med den diskant de bruger. Kan nok bedre lide den i Mahler eller Beethoven.

Euphonia er helt anderledes mere neutral, måske med en lidt hævet øvrebas (dali hugget som nogle kalder det). Men det tror jeg nu passer meget godt til de fleste rum og de flestes udstyr hvor øvrebas og grundtone området somregel ikke slipper voldsomt godt igennem. Derudover synes jeg ikke rigtigt der er noget der gør opmærksom på sig selv ved ms4, måske lige udover den dynamisk set lidt tilbageholdende lyd. Der er et eller andet kedeligt over den ihvertfald. Den er måske kun 91% så angrebsvillig som jeg gerne ville have haft den, men forvrængningen er tilgengæld for mig at se klasser under strauss - både bas og diskant er mere nuanceret og fri for forvrængning. Måske ikke ved første lyt, hvor den hævede diskant/øvremellemtone hos Strauss nok sætter spotlight på visse detajler, men i længden føler jeg mig overbevidst om at ms4 vinder på det punkt.
Om man så kan lide båndet er en anden ting. Jeg synes måske det skrumper lydbilledet lidt ind i højden, men giver omvendt nok noget mere bredde og dybde. Det snakker/larmer måske også lidt. Måske det også virker lidt klemt. Men nogle siger båndet i ms4 er hovedårsagen til at bassen er mere nuanceret end hos de øvrige dali ht. Hvis man fjernede båndet skulle bassen pludselig ikke være noget særligt iforhold til de andre. Lidt sjovt.
Hvad angår muskalitet mener jeg den gør sig bedst ved klassisk musik. Der er et eller andet her den bare får til at gå op i en højere enhed. Rock derimod er den måske lidt for pæn til.

Må nok sige at jeg sammenlagt mener ms4 er ret meget bedre end Strauss når det kommer til korrekt gengivelse / lav forvrængning. Hvilken jeg så ville vælge hvis der skulle fyres en omgang rock/techno af lørdag aften i selskab med diverse giftige drikke - ja det er jo så en anden snak...

Nogle der kan genkende lidt af det jeg skriver? Som sagt kan jeg ikke garantere at det er 100% korrekt, da jeg ikke har hørt dem direkte opimod hinanden, men det er mit bedste bud lige foreløbig.

Mvh Asbjørn

Til top Vis Asbjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asbjørn

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Asbjørn, under de forhold du hørte strauss i synes jeg du er for flink  for at sige det som det er, så spiller mine lånte cv bedre end strauss i dette rum (medmindre det er ved meget lav styrke) at den ikke går dybt kan jeg slet ik forstå  eller jo i dette rum, da resonanserne på dyb bas først ligger sig et par timer efter   Under normale forhold er strauss den bedste højttaler jeg har hørt, uanset pris, den kan spille musik så man tror det er løgn.. Ms4 har sin force i akustisk musik

Der er en verden til forskel på strauss i mit nuværende lytterum og det gamle (selvom det heller ik var perfekt)

Men ja problemet bliver ikke mindre af at man høre dem vidt forskellige steder på vidt forskellige setups, men udfra det jeg har hørt er jeg slet ik i tvivl om at mit valg ville være strauss..

Men der jeg vil fremhæve strauss er dynamik/liv måske ik den mest neutrale, men den kan spille så man tror man står ved koncerten

Neeper at du synes dali ms4 er bedre end mahler stiller jeg mig meget uforstående overfor !! men det kan jo selvfølgelig tilskrives den berømte smag  men ellers to fede højttalere du har stående !!

Mit valg kan være farvet af min musik !!!

Asbjørn, du må jo lige kigge forbi næste gang du er i silkeborg, så kan du høre beethoven, denne gang med ordentligt dæmpet rum selvfølgelig

guitarplayer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

det lyder til man slet ikke har hørt strauss på noget ok udstyr....

Til top Vis guitarplayer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guitarplayer

guitarplayer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Jeg har både Dali Euphonia MS4, og Vienna Mahler... Mahler ryger snart til salg.. Så med mindre Strauss er bedre end Mahler, så vil jeg godt nok ikke gi` Live21 ret..

Mvh

Kim

Jeg køber gerne dine Mahler ... mail en PM , eller skriv hvad de skal koste?

vh.

Til top Vis guitarplayer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guitarplayer

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
Jo mon ik det skulle kunne klares  med en strauss i beech..  og så lige et par nye sko til hende, så er den hjemme.. eller kan du se på hvad studiosound har, bla. meadowlark 

Selv i beech går den ikke,....krigsminsteriet har nærstuderet modellerne i beech på jensens site og der er dømt 70'er look og "brun stemning" udtales der fra ministeriet 

Det skal være helt lyst træ, lyst bøg eller ahorn.....jeg er ligeglad - jeg skal kun høre på dem ........ikke så meget se....på dem

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

ja den var straks værre  og du er sikker på der ik skal noget ud før dine nye højttalere skal ind   

He he, ja ms4 er (bortset fra størrelse) damernes ven, og lyden er bestemt heller ik at foragte, synes de ses relativt ofte på brugtmarkedet..

eller kunne du prøve noget helt nyt http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=737&zoneid=1 de har fået mange gode anmeldelser, måske en tur til ringsted kunne være sjovt.. (lorelei er MEGET pænere irl)

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2004 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Her i huset er det desværre også krigministeriet der attesterer check, så uden ok fra den kant bliver det svært. Der bliver allerede trukket kraftigt i land over nyprisen på ca. 54k for et sæt   og så en center til en 25k.....så er det ministerium på vej til at eksplodere . Der udtales "at Hi-Fi er en skrue uden ende"...og det har hun jo ret i  

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 August 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

hehe...  er det ikke på tide du opdrager lidt på krigsministeren

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 August 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

http://www.usheraudio.com/speaker-cp8872.html

prøv dem

Dem skal jeg snart høre og glæder mig vildt .
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 01 August 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
http://www.usheraudio.com/speaker-cp8872.html

prøv dem

Dem skal jeg snart høre og glæder mig vildt .

Ja da, de er heller ikke ret store, vel?

De ser nice ud, men der er et eller andet med det navn!?

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

de nysgerrige kan høre det sæt usher inde i KT radio på vesterbrogade  dog skal i nok ikke forvente at personalet slæber det op til det seriøse udstyr  ja, de er pænt tunge !!

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 August 2004 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

jensen skrev:
http://www.usheraudio.com/speaker-cp8872.html prøv dem Dem skal jeg snart høre og glæder mig vildt .

Ja da, de er heller ikke ret store, vel?

De ser nice ud, men der er et eller andet med det navn!?

Ja skal høre dem ved en i SE i uge 33 der har dem og nogle big sonus faber og lidt andet guf .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Alrune
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 August 2004 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

hej her er mit første indlæg i dette forum.

Jeg hørte MS4 i hifi-klubben i falkoner alle. Mit indtryk var at de havde en meget god bas men at de var for lyse i lyden. Der blev spillet på holfi - hvilke modeller mod stå i det uvise.

Nej, jeg har ikke fået tjeck på smiley´es og lignende endnu

ps. efter at have læst diverse tråde her igennem længere tid, håber jeg, at ovenstående bliver forstået på en positiv måde så ikke diverse f... heads straks ska korrekse og så videre.

pps. at det skulle være nødvendigt at skrive ovennævnte er i sig selv latterligt, men sådan er det desværre.

mange hilsener

alrune

Til top Vis Alrune's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alrune

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Asbjørn skrev:

Hvad angår muskalitet mener jeg den gør sig bedst ved klassisk musik. Der er et eller andet her den bare får til at gå op i en højere enhed. Rock derimod er den måske lidt for pæn til.

Jeg er langt hen ad vejen enig i dine udtalelser (har dog ikke hørt VA Strauss), men at MS4'erne egner sig bedst til klassisk og ikke så meget til rock er jeg uenig i. Jeg syntes Rage aginst the machine og Metallica lyder godt på dem, detaljerne er på plads og den kontante bas gør rockmusik til en fornøjelse på MS4. Om så klassisk er endnu bedre ved jeg ikke da det mest er konen der hører på det kattejammer 

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes