| Forfatter |
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg elsker lyden af martin logan, desværre har jeg hverken lytterum eller pengepung til en 40k elektrostat...
så jeg vil egentlig bare hører om der er nogle der kender en "almindelig" højttaler minder om martin logan i lyd og måske endda til en lavere pris? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Quad ESL 63 eller ESL 57 kunne være en mulighed. Fra DBA.dk
| QUAD ELS 57 elektrostatiske højt., i perf. stand. Sorte . Sælges grundet køb af større ELS |
4.200 |
| QUAD ELS 63 Elektrostater, Fremragende analytisk high end lyd. 6900/par |
6.900,- |
MVH
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu findes ML jo også brugt til mere rimelige priser,, så de behøver skam ikke koste 40K.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
nåh jo, men nu tænkte jeg mere på en alm dynamisk højttaler, men jeg har da godt set nogle af de gode forhandler tilbud (6k stk for scenario!!).
jeg tænkte evt, på nogle quad, men har ikke noget egentligt sammenligningsgrundlag..... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
slet ingen bud?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 10 August 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du søger en dynamisk (alm. højttaler) der lyder lyder som Martin Logan, så skal du lede længe. Martin Logan lyder som det den er ! en elektrostat med en dynamisk bas, hverken mere eller mindre.
Måske du kan finde en genvej i en magnestatisk højttaler ?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, jeg har faktisk fået tilbudt et par. men jeg er ikke helt inde i den virkemåden (andet end en ande spænding..)....?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 18 August 2004 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får nok svært ved at finde noget dynamisk, der lyder som Martin Logan, for ikke at sige umuligt, men ellers har Alex ret. Magnestat......Martin Logan laver faktisk en model der er baseret på dette, nemlig........Mosaic. Lyder aldeles fremragende. 10.000 kr/stk.....Men ellers er der brugtmarkedet. Og du kan godt glemme alt om at bruge andet end en kraftig highend effektforstærker til at trække elektrostaterne...så der følger altså mere med end blot højtaleren...
Mvh
En martin Logan ejer.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2004 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
he.. det er jeg godt klar over... regner med noget i stil med en cayin s 200.. eller noget densen. så kan man altid diskutere om det er highend.....
men hvis det ikke er nok, kan man så evt bygge et par zappulse der er kraftige nok?
men jeg var ikke klar over mosaic var magnestat, har kigget på den, men måske man også skulle få et lyt...
er der nogle steder p nettet hvor man kan læse om de tekniske forskelle på magnestat kontra elektrostat? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2004 kl. 02:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har også overvejet et par exxon monoblokke fra rega, men jeg har lidt på fornemmelsen at de ikke er kraftige nok.
|
| Til top |
|
| |