Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 17:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: dali helicon og ms4 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 18 August 2004 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Hej

Var lige forbi åbulevarden igår for at lytte til helicon 800 og 400 samt ms4éren og det var alle tre flotte højttalere med en utrolig god lyd, især blev jeg temlig lun på ms4éren  - nu mangler jeg så at finde ud af hvilken for og effekt forstærker der bedst passer til ms4éren og mig ( og overtale min bedre halvdel til at få et nyt anlæg i huset ) så der går nok stadig en rum tid inden jeg får det inden for døren.     -  måske skulle man tage en túr til Odense og besøge Jensen også for at hører strauss - jeg er blevet lun på at få et ordentlig stereo anlæg efter jeg har læst og set alle de lækre anlæg de forskellige forum medlemmer har.

Jeg må nok indrømme at selvom jeg er glad for mit Bose anlæg så når det ikke ms4éren til sokkeholderen når det gælder ren stereo      

Håber det lykkes for mig en´dag

hilsen tub61.

Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

enoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 August 2004 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

tub61 skrev:

Hej

Var lige forbi åbulevarden igår for at lytte til helicon 800 og 400 samt ms4éren og det var alle tre flotte højttalere med en utrolig god lyd, især blev jeg temlig lun på ms4éren  - nu mangler jeg så at finde ud af hvilken for og effekt forstærker der bedst passer til ms4éren og mig ( og overtale min bedre halvdel til at få et nyt anlæg i huset ) så der går nok stadig en rum tid inden jeg får det inden for døren.     -  måske skulle man tage en túr til Odense og besøge Jensen også for at hører strauss - jeg er blevet lun på at få et ordentlig stereo anlæg efter jeg har læst og set alle de lækre anlæg de forskellige forum medlemmer har.

Jeg må nok indrømme at selvom jeg er glad for mit Bose anlæg så når det ikke ms4éren til sokkeholderen når det gælder ren stereo      

Håber det lykkes for mig en´dag

hilsen tub61.

Du kunne jo lave dig en ZAP fra LCaudio. En kvali udgave af sådan en koster vel som selvbyg omkring 6-8 kilo. Min er lige blevet færdig (med hjælp udefra) og har først spillet på den lidt idag og DAMN mine VA Strauss spillede nu endnu federe end før..

BTW (ikke fordi det er salgs forum) kan du kontakte mig privat hvis du er interesseret i et sæt struass, da jeg har nu billigt til salg..
Til top Vis enoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enoch

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 August 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

tub61 skrev:

Hej

Var lige forbi åbulevarden igår for at lytte til helicon 800 og 400 samt ms4éren og det var alle tre flotte højttalere med en utrolig god lyd, især blev jeg temlig lun på ms4éren  

Så er vi da 2 der er blevet lidt lun i buksen over de der MS4'ere . Men jeg syntes nu at du også skylder VA Strauss et lyt......jeg vil ikke høre dem fordi krigsministeren allerede har dømt dem ude pga. design og træsorter, og lyder de bedre end MS4 vil jeg hade mig selv resten af livet for at have hørt dem  og vide hvad jeg går glip af hver dag.   

Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 19 August 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Hej Acer

- Ja de damer kan være nogle svære nogle ad danse med og jeg er bange for at min også vil rynke på næsen af strauss p.g.a. designet, hun vil helst have nogle der overhovedet ikke kan ses     så må jeg jo vise hende hvem der har bukserne på   hvis jeg da tør .

Forresten er det da en værre polemik der er om strauss og ss enheder i en anden tråd her inde   de enheder der nu engang er i den højttaler må vel være udemærket da der er så mange der syntes det er en fin højttaler !! eller hvad ?

Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

enoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 August 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

tub61 skrev:

Hej Acer

- Ja de damer kan være nogle svære nogle ad danse med og jeg er bange for at min også vil rynke på næsen af strauss p.g.a. designet, hun vil helst have nogle der overhovedet ikke kan ses     så må jeg jo vise hende hvem der har bukserne på   hvis jeg da tør .

Forresten er det da en værre polemik der er om strauss og ss enheder i en anden tråd her inde   de enheder der nu engang er i den højttaler må vel være udemærket da der er så mange der syntes det er en fin højttaler !! eller hvad ?

Underligt at jeres "koner" har noget imod design og træsort omkring VA Strauss. Min synes de er vildt fede og kan godt lide at de ikke er så brede (19 cm). Dali MS4 er også fed og kan fås en nogle ok træ sorter, men i burde se og hører VA strauss i virkeligheden for den er altså rigtigt flot..
Til top Vis enoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enoch

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

tub61 skrev:

Hej Acer

- Ja de damer kan være nogle svære nogle ad danse med og jeg er bange for at min også vil rynke på næsen af strauss p.g.a. designet, hun vil helst have nogle der overhovedet ikke kan ses     så må jeg jo vise hende hvem der har bukserne på   hvis jeg da tør .

Ja, det med de enheder betyder ikke en skid - bare de spiller godt. Nu er det desværre sådan her i huset, at krigsministeren også administrerer ca. 50% af indkomsten til boet  så hun har en del at sige. Men hun bliver mere og mere mør, for bare et år siden var et scart-kabel til 120 kr. utænkeligt. I dag diskuterer vi scart-kabler til hhv. små 600 kr. og 900 kr. samt MS4 - så der er da fremskridt at spore. Jeg tror sgu godt jeg kan få hende overtalt til sådan et sæt MS4'ere , men der hvor hun stejler totalt er på centeren som koster 28k   

Et eller andet sted må jeg sgu gi' konen ret, det er fandme mange gysser for en center  og det er nok den udgift der vælter læsset mht. euphonia . Jeg har også lokket med, at købte vi MS5 behøver vi ingen sub ....men så dum er hun sgu ikke

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

enoch skrev:
tub61 skrev:

Hej Acer

- Ja de damer kan være nogle svære nogle ad danse med og jeg er bange for at min også vil rynke på næsen af strauss p.g.a. designet, hun vil helst have nogle der overhovedet ikke kan ses     så må jeg jo vise hende hvem der har bukserne på   hvis jeg da tør .

Underligt at jeres "koner" har noget imod design og træsort omkring VA Strauss. Min synes de er vildt fede og kan godt lide at de ikke er så brede (19 cm). Dali MS4 er også fed og kan fås en nogle ok træ sorter, men i burde se og hører VA strauss i virkeligheden for den er altså rigtigt flot..

...hun har ikke noget imod udseendet på dem, men de mørke træsorter. Beech er den lyseste og den ligner et 70'er skrivebord (undskyld Jensen )

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes