Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Et sæt HR824 i Danmark (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
yellow_house
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 19 August 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Hej folks.

Efter mange år uden et hi-fi anlæg og kun med mine "Tycoon" 5 watt PC-speakere, som jeg engang tog med hjem fra Kina, så kunne jeg godt tænke mig noget, der lød bedre.

Jeg er ude efter et sæt aktive højttalere. Jeg kan godt lide ideen med, at der er indbygget elektronisk delefilter, så forstærker og enheder i et samlet hele skrues sammen til at yde det bedste med indbyggede korrektioner.

Så har jeg søgt DBA tyndt for Mackie HR824, Genelec'er og aktive Dynaudio'er, som f.eks. BM6A eller BM15A. Der er bare ikke nogen andet end små Genelec'er af uddateret model. De nye 8000-serier i forstøbt aluminium skulle være meget federe.

Så har jeg prøvet Ebay i Tyskland, og der findes der måske lidt hist og pist, men så sendes den enten kun inden for Tyskland eller også er de alt for dyre. Der findes nogle lidt billigere i USA, men da de er aktive, skal jeg ikke nyde noget af USA el-stik og "tyndere" transformatorer til 110 V 60 Hz vekselstrøm.

Helt nyt kan man jo altid finde skidtet et eller andet sted, men findes der virkelig ikke et sæt brugte her i DK. Et sæt fejlfrie vel og mærke.

Har nogen et tips om, hvor man kunne kikke?

Mvh
Henrik Berg Andersen

Til top Vis yellow_house's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yellow_house

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 19 August 2004 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Har ATC ikke også lavet et helt par sæt aktive højttalere?

Måske jeg spørger dumt nu, men hvorfor vil du så absolut kun ha' aktive højttalere? Er det i virkeligheden en"finans og krigsminister"der spøger fælt i kulissen?

Allerbedst var det vel om der var DVD-afspiller i nakken på den ene højttaler og tuner i panden på den anden, eller?

Mvh. Jens/Modifix von DCA am Frederiksberg - strictly tokanals med separate komponenter

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

yellow_house
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2004 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Hej Modifix.

Nej det er ikke konen, der bestemmer her. Jeg har skam haft F3-Trapez i stuen og en større effektting med køleribber. Naturligvis ville hun da gerne have noget smart. Det vil jeg da også gerne, men nok prioriteret lidt anderledes. Hvem synes f.eks. ikke, at B&O er lækkert at se på og betjene. Det er bare alt for dyrt og bedre lyd fås til færre penge.

Nej, det er som jeg skriver. Jeg mener, at et elektronisk delefiler har sin styrke. Den Mackie HR824 jeg nævner præsterer fra 40 Hz - 20 kHz indenfor +-1.5 db. Det er sgu da imponerende.

Hvis de har forstærken i sig så kan jeg jo også nemt flytte dem rundt. En dag som PC-speaker og en anden som lyd i stuen. Eller sat op på hver side af TV'et. Den til højttaleren specielt sammentømrede forstærker er i den, og der er rigelig med effekt.

Mvh
Henrik Berg Andersen

Til top Vis yellow_house's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yellow_house

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 20 August 2004 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

http://www.atc.gb.net/   - har en større mængde"aktive"højttalere..

Mvh. Jens/Modifix von DCA am Frederiksberg.

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

yellow_house
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

mjae .. det dog stadig ikke i Danmark ...

LarsChristensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 August 2004 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Har du ledt under tilbud / brugt her (se under studie udstyr):

http://www.aage.dk/

http://www.ke-musik.dk/

Til top Vis LarsChristensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsChristensen

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 August 2004 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

prøv også musikernes pendant til hifi4all.dk => www.soundcheck.dk
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

yellow_house
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2004 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Tak Lars og Kjeldsen.

Jeg vil se på de links I henviser til. Jeg har dog set på KE Musik før og der er det for dyrt.

Mvh
Henrik Berg Andersen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes