| Sendt: 19 August 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folks.
Efter mange år uden et hi-fi anlæg og kun med mine "Tycoon" 5 watt PC-speakere, som jeg engang tog med hjem fra Kina, så kunne jeg godt tænke mig noget, der lød bedre.
Jeg er ude efter et sæt aktive højttalere. Jeg kan godt lide ideen med, at der er indbygget elektronisk delefilter, så forstærker og enheder i et samlet hele skrues sammen til at yde det bedste med indbyggede korrektioner.
Så har jeg søgt DBA tyndt for Mackie HR824, Genelec'er og aktive Dynaudio'er, som f.eks. BM6A eller BM15A. Der er bare ikke nogen andet end små Genelec'er af uddateret model. De nye 8000-serier i forstøbt aluminium skulle være meget federe.
Så har jeg prøvet Ebay i Tyskland, og der findes der måske lidt hist og pist, men så sendes den enten kun inden for Tyskland eller også er de alt for dyre. Der findes nogle lidt billigere i USA, men da de er aktive, skal jeg ikke nyde noget af USA el-stik og "tyndere" transformatorer til 110 V 60 Hz vekselstrøm.
Helt nyt kan man jo altid finde skidtet et eller andet sted, men findes der virkelig ikke et sæt brugte her i DK. Et sæt fejlfrie vel og mærke.
Har nogen et tips om, hvor man kunne kikke?
Mvh Henrik Berg Andersen
|