Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 11:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Baghøjtaler og Center til Yamaha RX-V650 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
homeuser
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 26 August 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Hej med jer alle.

Så blev det min tur til at spørge "de vise" til råds.

Nuværende udstyr:

Yamaha RX-V650
Yamaha 540S
DALI 18 MK II

Da jeg ikke vil bruge "ubegrænset" penge på højtalerne regner jeg med at vil ofre ca. 1000-1500 for centerhøjtaleren og 1000-1500 for baghøjtalerne (sætpris) 

Hvilken af DALI nuværende center- og baghøtaler vil passe godt sammen med min DALI´er ?

Tak for et fedt forum.

Til top Vis homeuser's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af homeuser

Malmgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 August 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

det er ikke et særligt svært spørgsmål du stiller, der er nemlig kun concept center og concept 1 i den prisklasse du har sat dig for. men det er skam også nogle fine højtalere.

så vidt jeg forstår så vil du ikke have brugt, hvis jeg misfostår dig så sig lige til. jeg kunne godt tænke mig at vide noget om dine front-højtalere har du ikke nogen oplysninger eller et link?

Breznew
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 27 August 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Hej Homeuser,

Jeg har selv stået i samme problem "stilling" og spurgte så på usenet (dog med DALI40) som jo "bare" er storebroderen til 18MKII :)

der blev jeg så foreslået noget fra Dansk audioteknik, som hed ICON.

jeg valgte så at lytte til dem i stereo og hold da op hvor lød de godt, men valgte dog alligevel at "opgradere" til den lidt større bas/mellemtone (scanspeak) og en vifa XT-25 diskant :) og hvor bas/mellemtone kommer til at sidde øverst i dette kabinet.

jeg er så ved at lave kabinet til denne center og den skulle gerne munde ud i at ligne DALI40's Facon og kanter :) (da jeg ikke lige har plads til en DALI40 foran TV'et)

men den højt. er absolut et lyt værd og synes meget i tonal balance, med DALI40'erne :)

det bliver dog noget dyrere end du havde regnet med, men er altså dali's center overlegne til ca. det dobbelte hvad jeg har hørt af dem.

mvh.Flemming

Til top Vis Breznew's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Breznew

homeuser
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 September 2004 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Hej og tak for jeres svar.

Undskyld for den lange ventetid på mit afgørelse, men det endte med 2 stk. Dali Concept 1 som baghøjtaler og en Concept Center.

Der er ingen tvivl om at Concept 2 lyder bedre end 1´eren, men den er desværre også større, hvilket ville give mig lidt problemer da min plan er at hænge dem op i lofthjørnerne og pege 45° ned mod siddepladserne.

Jeg skal også lige hilse og sige tak for kaffe vedr. Yamaha receiveren. I mine ører lyder den utrolig godt og virker ikke "svag" som jeg kunnne have frygtet ud fra andre folks udtalelser. Den har magt nok til at styre min Dali 18 Mk 2.

Hvis jeg med tiden skulle ændre mening, kan jeg altid trække min gode gamle trofaste 2 x 150 watts NAD 2600 PE effektforstærker frem og bruge Yamaha´ens preout funktion.

Jeg er meget imponeret over den dynamik og bas som Dali 18´erne er i stand til at spille. Jeg ved godt at en subwoofer er bedre til de helt dybe lydeffekter, men lige nu mangler jeg slet ikke bas, hverken den hørbare eller den "mærkbare" 8-)

Til top Vis homeuser's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af homeuser

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes