| Forfatter |
|
ressurex Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 04 September 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ser I, har haft et par Sennheiser (audigy 2) til pceren i et stykke tid.
Jeg er begyndt at ligge mærke til en form for dybfrevkent brummen, når der er stille, som en lastbil der holder tomgang eller kører uden for huset.
stress, kan self manifestere sig på mange måder, men jeg har en simpelt spørgsmål. !!
selvom jeg er uenig siger min bror at hørebøffer af min kaliber, skal jeg kun spille TIL at jeg ikke kan høre hvis man gnidder hænderne imod hinanden foran ørene.
højere giver øreskade. hvad mener ? 
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 04 September 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Du har faktisk allerede fået en høreskade, nemlig tinnitus. Tinnitus er, når man høre susen eller piven - vel også brummen for sit indre øre uden at der en en egentlig lydkilde. Jeg taler af erfaring, når jeg siger, at det er en frygtelig lidelse, fordi støjen er der døgnet rundt.
Det er derfor MEGET vigtig at du laver om på dine vaner i forhold til at høre høj musik i dine hovedtelefoner. Hvis du er heldig, vil den brummen du omtaler efter noget tid gå i sig selv igen og forsvinde.
kort sagt: skru ned!
mvh. m
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 04 September 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke den brummen du hører er fra en transformer inde i et apparat? Jeg har haft en Denon cd afspiller der stod og brummede helt svagt.
|
| Til top |
|
| |
ressurex Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
fair nok. Dog vil jeg lige sige at jeg IKKE kan høre det om dagen.!!!
kun om natten når der er helt helt stille, dvs uden blodbanelyd i ørende pga for høj puls mm... For øvrigt kan jeg høre en myg når ingen andre kan, så spørger såmænd forebyggende.
Men spørgsmålet er stadigvæk for mig, hvornår er det for højt, og hvornår ikke ??? Min oplevelse er det kan nærmest begynde at kildre i ørene ved høj diskant feks
alkohol, baggrundstøj, baktierevækst (efter 3 timers forbrug) og alt undtaget.
hvordan finder man sit grænsepunkt ??
|
| Til top |
|
| |
ressurex Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2004 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 04 September 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som udgangspunkt er det for højt når du bruger høretelefoner!
Det er selvfølgeligt en sandhed med modifikationer, men høretelefonerne spiller højere end du registrerer (bla. på grund af det meget lille lytterum) og det er derfor meget lettere at tildrage sig en høreskade med en høretelefon end vha. højttalere.
Skrug for dine øres skyld ned og glem alt om grænsepunkter - det er for dumt at riste sine ører!
Doctors orders! __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
ressurex Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vidste det.. her render man og køber stort ind, og forventer stort..
så finder man ud af at det ikke kan lade sig gøre at efterligne mit ellers så fremragende Yahama anlæg med JBler. ( købt i 1998 )
det kan åbentbart ikke lade sig gøre.!
|
| Til top |
|
| |
s991116 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 04 September 2004 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg arbejder til dagligt med høreapparater. Min erfaring er den at stort set alle kan høre en susen/støj når de er i helt stille omgivelser (Som du beskriver der er om natten). Denne type støj/tinitus er meget ofte efter du har været udsat for et kraftigt lydtryk (Fra f.eks Høretelefoner). De fleste der har været på diskotek og danset kinddans med en af højtalerne, kan nikke genkendene til denne susen når de ligger og snurre rundt i sengen. Og som det før af nævnt, så tag det som en advarsel, du har god grund til at skrue lidt ned for styrken på hovedtelefonerne. Men den regel med at man skal kunne høre en person gnide hænderne mod hinanden, stiller jeg mig meget tvivlsom overfor. Det afhænger jo bl.a. af hvor meget høretelefonerne dæmper lyden fra omgivelserne!
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 04 September 2004 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har altid været en god regel at man skal tage sig i agt for høretelefoner, da man får hele lydtrykket blæst direkte ind i ørerne, og derfor meget lettere får høreskade af dem end af et sæt højttalere... den stille susen du kan høre om natten skal du nok tage som en advarsel, og så skrue ned for høretelefonerne, så du ikke får en permanent høreskade (tinitus) __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 04 September 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ressurex skrev:
|
Jeg er begyndt at ligge mærke til en form for dybfrevkent brummen, når der er stille, som en lastbil der holder tomgang eller kører uden for huset.
|
|
|
Jeg har altså aldrig hørt tinnitus beskrevet som en dyb brummen! Er lyden der også hvis du går ind i et andet rum?
|
| Til top |
|
| |
ressurex Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2004 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
S99.
tak for svaret!. noteret.!!! måske det var en dårlig formulering med at bruge gnide hænder. Men en anden metode jeg er blevet præsenteret for af min HIFIBror er at smaske moderat og så høre sig selv smaske. Derved undgår man baggrundsstøj og får alle lyde med da kraniet leder lyde.
han påstår at at det sætter grænsen for højfrekvent lyd hvis man smasker på et tistpunkt hvor der er diskant, og dermed kan man regne sin grænse ud og holde!! den.
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 04 September 2004 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ressurex skrev:
|
Men en anden metode jeg er blevet præsenteret for af min HIFIBror er at smaske moderat og så høre sig selv smaske. Derved undgår man baggrundsstøj og får alle lyde med da kraniet leder lyde.
han påstår at at det sætter grænsen for højfrekvent lyd hvis man smasker på et tistpunkt hvor der er diskant, og dermed kan man regne sin grænse ud og holde!! den.
|
|
|
Jeg tror det er ret individuelt, hvor meget ens ører kan tåle, før de tager skade, så for min skyld "knock yourself out" med forskellige smaske/gnide-forsøg...
|
| Til top |
|
| |
ressurex Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2004 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
#MAltek
klar over at det provokere de etablerede.. men for engang skyld vil jeg være ærlig at sige at jeg ikke aner en skid om emnet "lyd og skader."
måske skulle jeg lave en tråd hvor vi diskuterer det.
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 04 September 2004 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke så meget at diskuterer.
Lyde > 100 db kan skade hørelsen.
Lyde > 120 db kan forsage smerter.
Man kan derfor ødelægge sine ører før det gør ondt, og man bliver opmærksom på at lydtrykket er for højt.
Derfor: pas på!!!! __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |