Bruger siden: 13 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 79
Sendt: 07 September 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
Nu er det naturligvis umuligt at sige noget generalt.
Men mit spørgsmål går på om højtallere med lang vandring i enhederne som for eksempel System audio eller DLS højtallerne har kortere levetid end "almindelige" højtallere med typisk 6,5" mellemtone/bas+bas enheder.
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
Sendt: 07 September 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
Generelt har højttalere jo meget lang levetid, og jeg er sikker på at hvis du lader være med at give dem tæsk hver aften, så kan de holde i mange år frem i tiden. Det gælder for vel for alle typer højttalere. Hvis du er interesseret i system audio, er du nok heller ikke typen, der vil bruge dem i dit fritidsdiskotek... De skal nok holde!
Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 37
Sendt: 12 September 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
Hej Thomas.bk
Dine højtalere vil i de fleste tilfælde holde i meget lang tid, men jeg har oplevet at kanten på bassen smuldrede væk efter 12år, heldighvis (hvis du har nogle dyre højtalere) så findes der firma'er der restaurere kanten igen.
Bruger siden: 12 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 80
Sendt: 12 September 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
Nu afhænger det jo også af enhedernes kvalitet!
Typisk vil et kantophæng i skumgummi ikke holde lige så længe som polypropylen... Skumgummiophæng kan også være coatede og det kan sandsynligvis bevirke en længere levetid?.....
__________________ Functionless art is simply tolerated vandalism
Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 37
Sendt: 12 September 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
Clausedrengen skrev:
Nu afhænger det jo også af enhedernes kvalitet!
Typisk vil et kantophæng i skumgummi ikke holde lige så længe som polypropylen... Skumgummiophæng kan også være coatede og det kan sandsynligvis bevirke en længere levetid?.....
Ja selvfølgelig har det med enhedernes kvalitet,og styrke at gøre og med gummiophængenes kvalitet, men hvor meget det btyder for kvaliteten at de er coatet ved jeg ikke rent umiddelbart men har en ide om at det er for at gøre dem lidt mere stive og faste idet.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum