| Forfatter |
|
blink Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 08 September 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej alle sammen
Havde lånt et sæt audio vector mi3 signature i går.... må sige de spiller godt, men der mangler noget.
Nogen af jer som har hørt infinity irs omega... og spiller den væsentlig bedre end audio vectoren
mangler lidt input....
jan
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 08 September 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mi3 signature kræver en meget omhyggelig opsætning og specielt afkoblingen skal du gøre dig umage med, ellers kan den dybeste bas let "springe" i gulvet og blive til grimme resonanser.
Hvilket grej testede du sættet sammen med ?
|
| Til top |
|
| |
blink Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
det blev teste med en pioneer cd spille pd805 og en doxa70, ja cd spillen er det næste der skal skiftes
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 08 September 2004 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Infinity kræver MEGET strøm. Har selv haft et par Kappa 9,2 og de var svære at trække.
Får du masser af power og strøm så lyder de rigtig godt. Alternativt er IRS Sigma.
Husk på (mener jeg at have læst en anden tråd i dette forum) at det kan være svært at skaffe reservedele til de lidt ældre modeller. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
blink Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
Infinity kræver MEGET strøm. Har selv haft et par Kappa 9,2 og de var svære at trække.
Får du masser af power og strøm så lyder de rigtig godt. Alternativt er IRS Sigma.
Husk på (mener jeg at have læst en anden tråd i dette forum) at det kan være svært at skaffe reservedele til de lidt ældre modeller.
|
|
|
Nu skriver du godt nok meget størm...hvor meget snakker vi om og eventuelt nogle forslat til effektforst. der kan bruger er velkommen
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 08 September 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
gamut....
eller densen
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2004 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
En effekt blok som jeg har hørt på mine Infinity er Nakamichi PA 7 A serie 2.
Kan vel købers for 6-7 K. brugt. Den er ikke særlig tit på brugt markedet, så man skal have lidt tolmodighed. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 09 September 2004 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strøm?? Hhmmm...ja... nogle af Infinity modellerne er kendt for at kræve meget strøm. Men det er primært de billige Kappa-modeller.
Har selv haft Infinity Renaissance80, som er nummeret mindre end Omega. Og den krævede ikke voldsomt meget. Faktisk kørte den fint med en lille Holfi Audis SE på 2x45watt. Jeg har faktisk også prøvet den med min DOXA. Jeg havde i en periode en DOXA 70SE mk2. Og den havde MASSER af kræfter til Infinityen. DOXA er jo fakisk ganske strømstærk. Den er jo modkblingsfri og med masser af udgangstransistorer. Det giver grundlag for at trække selv tunge højtalere.
Mit bud er at du skal prøve. Jeg er helt sygt med Infinitys båndenheder.... det er de fleste når de endelig hører dem!
|
| Til top |
|
| |
blink Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
det vi er kommet frem til er at infinityen spiller bedre end audiovectoren eller hvordan ? ellere rettere det er vær at tage infinityen med i overvejelserne ?
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er kun en måde at afgøre den tvist og det er ved selvlytning. Lad os høre en bedømmelse når det er fundet sted.
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Strøm?? Hhmmm...ja... nogle af Infinity modellerne er kendt for at kræve meget strøm. Men det er primært de billige Kappa-modeller.
Har selv haft Infinity Renaissance80, som er nummeret mindre end Omega. Og den krævede ikke voldsomt meget. Faktisk kørte den fint med en lille Holfi Audis SE på 2x45watt. Jeg har faktisk også prøvet den med min DOXA. Jeg havde i en periode en DOXA 70SE mk2. Og den havde MASSER af kræfter til Infinityen. DOXA er jo fakisk ganske strømstærk. Den er jo modkblingsfri og med masser af udgangstransistorer. Det giver grundlag for at trække selv tunge højtalere.
Mit bud er at du skal prøve. Jeg er helt sygt med Infinitys båndenheder.... det er de fleste når de endelig hører dem!Jeg vil give dig ret de kan noget, har selv Sigma svævede lidt frem og tilbage mellem den og Omega endte dog med Sigma. |
|
|
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
blink skrev:
|
hej alle sammen
Havde lånt et sæt audio vector mi3 signature i går.... må sige de spiller godt, men der mangler noget.
Nogen af jer som har hørt infinity irs omega... og spiller den væsentlig bedre end audio vectoren Hørte i sin tid hos Kenwood disse højtalere og så var jeg solgt til Infinity.
mangler lidt input....
jan |
|
|
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
klart INF de er mange klasser bedre .
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil umiddelbart tro at Audiovector er knap så krævende mht. forstærker at en knap så god og stabil forstærker ikke bliver udleveret så kraftig som med Infinity.Har selv prøvet med en 2x200W Denon POA 2200 på Sigma det er noget kedeligt noget, jeg havde dengang også en Denon 1015 så der manglede også noget der.
|
| Til top |
|
| |