| Forfatter |
|
Jeffen Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad bør jeg tage ud og lytte på, er selv rimelig tændt på sa 3070 men vil gerne høre nogle flere. Helst ikke over 5 år gamle.
__________________ Dyrk mit grej
A wise man once said, forgiveness is divine, but never pay full price for late pizza
|
| Til top |
|
| |
Tiger Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali Grand Diva, det er ikke meget der slår dem til prisen. Personligt har jeg ikke hørt nogen højtalere der spiller bedre i prisklassen. Efter min mening spiller de meget mere harmonisk end Dali Grand. SA kender jeg ikke meget til, men det her er mit bud på interresante højtalere.
De fåes til godt 9000kr. brugt.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par Infinity OMEGA... kan til tider fås omkring 10.000,-. Men typisk ligger de på 13-14.000,-. Så er det bare i gang med handelstalentet.... de kan sikkert presses!
Vælger du OMEGA, får du en yderst potent højtaler, der mestrer det meste. Den har en usædvanlig kraftig bas, båndmellemtone og bånddiskant i verdensklasse!
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er personlig ret vild med lyden i Audiovector M3 signature. Til 10.000 bør du kunne få en model der er højest et par år gammel og evt. incl. superstands. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Avance signature 8.
I mine ører en fremragende højttaler. Erstattede for et ½ år siden et sæt Dali Diva, og jeg har ikke fortrudt et sekund.
Er en anelse mere rå i lyden, men har samtidig lidt mere punch. Kabinettet overgår dog på ingen måde Divaerne, der efter min opfattelse er noget af det ypperste der kan erhverves uden at begå noget kriminelt.
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tannoy D700
Nypris: 22-24000 sættet. Aner ikke hvad de koster brugt, jeg har nemlig aldrig set nogen til salg af dem og det forstår jeg godt, for de spiller aldeles fremragende. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Tannoy D700
Nypris: 22-24000 sættet. Aner ikke hvad de koster brugt, jeg har nemlig aldrig set nogen til salg af dem og det forstår jeg godt, for de spiller aldeles fremragende. |
|
|
De ligger på mellem 6 og 9000kr sættet
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Tannoy D700
Nypris: 22-24000 sættet. Aner ikke hvad de koster brugt, jeg har nemlig aldrig set nogen til salg af dem og det forstår jeg godt, for de spiller aldeles fremragende.
|
|
|
De ligger på mellem 6 og 9000kr sættet
|
|
|
Du ved da også bare alt Jensen. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
mrygaard Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er personligt meget glad for mine Dali Evidence 870, synes du skulle give dem et lyt.
|
| Til top |
|
| |
Jeffen Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder spændende med de Tannoy. Hælder dog mest til en D500 da jeg ikke rigtig har kraft eller plads til en D700.
Nogen der ved hvor jeg kan høre dem eller købe et par.
Kan fyren uden slips fortælle mig hvornår de blev produceret, og om der er noget jeg skal holde øje med ved et brugt par.
__________________ Dyrk mit grej
A wise man once said, forgiveness is divine, but never pay full price for late pizza
|
| Til top |
|
| |
Thomas O. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet flere af ovennævnte forslag (Diva, 3070, M3 signature og Avance sig. 8 Mk2) og har været meget glad for dem alle. Pt har jeg Avancerne. Dem har jeg haft i længst tid, og er faktisk også dem jeg er mest tilfreds med.
Signature 8 mk2 er en rigtig god allround højttaler - slagkraftig og godt punch. Diskanten er bare i orden - ingen tale om spids diskant eller tilbagetrukket diskant - den er der bare.
3070 var jeg også glad for. De skal helst spille højt for at vågne, men så er de det også fede. Jeg synes dog der mangler noget punch og noget fysik i bassen. Dette har både Avancerne og Dalierne. Som jeg husker det var Audiovectoren M3 signature (mk1) også lidt tynd i bassen.
Jeg anbefaler alle fire, mindst Audiovector. Der er et sæt 3070 til salg i øjeblikket til 11.000. Det er en fair pris for en god højttaler, men det er for dyrt til hvad markedet vil give for den. Min erfaring 8000-9000 kr.
Thomas
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeffen skrev:
Lyder spændende med de Tannoy. Hælder dog mest til en D500 da jeg ikke rigtig har kraft eller plads til en D700. Nogen der ved hvor jeg kan høre dem eller købe et par. Kan fyren uden slips fortælle mig hvornår de blev produceret, og om der er noget jeg skal holde øje med ved et brugt par.
|
|
|
Hej Jeffen.
D500, D700 & D900 er alle udgået af produktion ved udgangen af 2003, men der er sikkert enkelte forhandlere der måske ligger inde med et sæt, sisdt jeg så et var et sæt D500 i kt radio, men det er over et år siden.
5-7 og D900 så vidst nok dagens lys første gang i eftråret 1993.
Der findes en test i high fidelity af D700 i nummer 4. 1994 og en test af D500 i hifi og elektronik nr 5.1995.
Ved et brugt par skal du være opmærksom på at der medfølger to skumpropper pr. højtaler. De passer i basrefleks rørende og er ret smarte, fordi du kan dæmpe dybbassen med dem, det gør dem nemmere at placere i forskelig rum.
Det bedste resultat jeg har fået er med en prop i hver højtaler, ved 2 propper går det lidt ud over mellemtone området syntes jeg.
Men du skal sørge for at de følger med,ellers kender jeg ikke til nogen svagheder ved dem , heller ikke lydmæsigt, jeg kan virkeligt varmt anbefale dem. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeffen
prøv topsound i kbh de havde et sæt d500 for et stykke tid siden
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også prøve at kigge på Martin Logan hvis du er til elektrostater, eller Pro Ac Response 1.5
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |