Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 19:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Brugte gulvhøjtaler til ca. 10000 kr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jeffen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 16 September 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Hvad bør jeg tage ud og lytte på, er selv rimelig tændt på sa 3070 men vil gerne høre nogle flere. Helst ikke over 5 år gamle.

A wise man once said, forgiveness is divine, but never pay full price for late pizza
Til top Vis Jeffen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeffen

Tiger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Sendt: 16 September 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Dali Grand Diva, det er ikke meget der slår dem til prisen. Personligt har jeg ikke hørt nogen højtalere der spiller bedre i prisklassen. Efter min mening spiller de  meget mere harmonisk end Dali Grand. SA kender jeg ikke meget til, men det her er mit bud på interresante højtalere. 

De fåes til godt 9000kr. brugt.

Til top Vis Tiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiger

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 16 September 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Et par Infinity OMEGA... kan til tider fås omkring 10.000,-. Men typisk ligger de på 13-14.000,-. Så er det bare i gang med handelstalentet.... de kan sikkert presses!

Vælger du OMEGA, får du en yderst potent højtaler, der mestrer det meste. Den har en usædvanlig kraftig bas, båndmellemtone og bånddiskant i verdensklasse!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 16 September 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Jeg er personlig ret vild med lyden i Audiovector M3 signature. Til 10.000 bør du kunne få en model der er højest et par år gammel og evt. incl. superstands.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 September 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Avance signature 8.

I mine ører en fremragende højttaler. Erstattede for et ½ år siden et sæt Dali Diva, og jeg har ikke fortrudt et sekund.

Er en anelse mere rå i lyden, men har samtidig lidt mere punch. Kabinettet overgår dog på ingen måde Divaerne, der efter min opfattelse er noget af det ypperste der kan erhverves uden at begå noget kriminelt.

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 September 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Tannoy D700

Nypris: 22-24000 sættet. Aner ikke hvad de koster brugt, jeg har nemlig aldrig set nogen til salg af dem og det forstår jeg godt, for de spiller aldeles fremragende.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 September 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Tannoy D700

Nypris: 22-24000 sættet. Aner ikke hvad de koster brugt, jeg har nemlig aldrig set nogen til salg af dem og det forstår jeg godt, for de spiller aldeles fremragende.

De ligger på mellem 6 og 9000kr sættet

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2004 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Tannoy D700

De ligger på mellem 6 og 9000kr sættet

Du ved da også bare alt Jensen.

mrygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Sendt: 16 September 2004 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Jeg er personligt meget glad for mine Dali Evidence 870, synes du skulle give dem et lyt.
Til top Vis mrygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mrygaard

Jeffen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003
Sendt: 16 September 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Lyder spændende med de Tannoy. Hælder dog mest til en D500 da jeg ikke rigtig har kraft eller plads til en D700.
Nogen der ved hvor jeg kan høre dem eller købe et par.
Kan fyren uden slips fortælle mig hvornår de blev produceret, og om der er noget jeg skal holde øje med ved et brugt par.

A wise man once said, forgiveness is divine, but never pay full price for late pizza
Til top Vis Jeffen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeffen

Thomas O.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003
Sendt: 16 September 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet flere af ovennævnte forslag (Diva, 3070, M3 signature og Avance sig. 8 Mk2) og har været meget glad for dem alle. Pt har jeg Avancerne. Dem har jeg haft i længst tid, og er faktisk også dem jeg er mest tilfreds med.

Signature 8 mk2 er en rigtig god allround højttaler - slagkraftig og godt punch. Diskanten er bare i orden - ingen tale om spids diskant eller tilbagetrukket diskant - den er der bare.

3070 var jeg også glad for. De skal helst spille højt for at vågne, men så er de det også fede. Jeg synes dog der mangler noget punch og noget fysik i bassen. Dette har både Avancerne og Dalierne. Som jeg husker det  var Audiovectoren M3 signature (mk1) også lidt tynd i bassen.

Jeg anbefaler alle fire, mindst Audiovector. Der er et sæt 3070 til salg i øjeblikket til 11.000. Det er en fair pris for en god højttaler, men det er for dyrt til hvad markedet vil give for den. Min erfaring 8000-9000 kr.

Thomas

Til top Vis Thomas O.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas O.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Jeffen skrev:
Lyder spændende med de Tannoy. Hælder dog mest til en D500 da jeg ikke rigtig har kraft eller plads til en D700.
Nogen der ved hvor jeg kan høre dem eller købe et par.
Kan fyren uden slips fortælle mig hvornår de blev produceret, og om der er noget jeg skal holde øje med ved et brugt par.

Hej Jeffen.

D500, D700 & D900 er alle udgået af produktion ved udgangen af 2003, men der er sikkert enkelte forhandlere der måske ligger inde med et sæt, sisdt jeg så et var et sæt D500 i kt radio, men det er over et år siden.

5-7 og D900 så vidst nok dagens lys første gang i eftråret 1993.

Der findes en test i high fidelity af D700 i nummer 4. 1994 og en test af D500 i hifi og elektronik nr 5.1995. 

Ved et brugt par skal du være opmærksom på at der medfølger to skumpropper pr. højtaler. De passer i basrefleks rørende og er ret smarte, fordi du kan dæmpe dybbassen med dem, det gør dem nemmere at placere i forskelig rum.

Det bedste resultat jeg har fået er med en prop i hver højtaler, ved 2 propper går det lidt ud over mellemtone området syntes jeg.

Men du skal sørge for at de følger med,ellers kender jeg ikke til nogen svagheder ved dem , heller ikke lydmæsigt, jeg kan virkeligt varmt anbefale dem.

bsl2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 16 September 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

hej jeffen

prøv topsound i kbh de havde et sæt d500 for et stykke tid siden

mvh bsl2

Til top Vis bsl2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsl2

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Du kunne også prøve at kigge på Martin Logan hvis du er til elektrostater, eller Pro Ac Response 1.5

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes