| Forfatter |
|
Tiësto Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal have fat i en ny surround receiver og jeg havde overvejet en H/K avr 630, men så så jeg en brugt Yamaha DSP A1 hos en forhandler med 2 års garanti til 5000 Kr. Den har en nypris på 20.959 og den er "næsten som ny" er dette et godt køb til prisen? Jeg ved et ikke helt selv da den "kun" har dolby digital og dts, men den har vist tidligere været topmodel i Yamaha´s program
Er der evt. nogen der her denne forstærker tilsluttet derjhjemme og kan den anbefales. Overvejer stærk at købe den på mandag hos forhandleren
Gode råd modtages meget gerne __________________ Life is to short for boring hifi
Tiësto
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 07:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tiësto Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er jo fra 1998 og har nogle år på sig, men er den bere til surround end de receivere man finder i dag til 5000 Kr.?
Den har jo ikke dolby digitalIIx eller dts es?
Til finn52: Godt tilbud, hvad er den normale brugt pris på denne forstærker? __________________ Life is to short for boring hifi
Tiësto
|
| Til top |
|
| |
Tiësto Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen der har nogen erfaringer med denne modul??
Regner med at købe den på mandag, hvis jeg bliver overbevist om at det er et godt køb. __________________ Life is to short for boring hifi
Tiësto
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft lille bror'en DSP-A2, og den var jeg meget tilfreds med. Den har ikke DTS-EX, men der er heller ikke ret mange film, som bliver udgivet i EX format. Hvad det angår prisen, så synes jeg, at den er meget billig, når du får 2 års garanti på produktet. Jeg vil slå til, hvis jeg var dig.
|
| Til top |
|
| |
Tiësto Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det overvejer jeg også stærk, men jeg ved ikke helt! Der er jo ket meget på 5 år og jeg er lidt bange for at den halter bagefter. Der er ikke engang en optisk udgang på bagsiden! Men det kan jeg måske heller ikke forvente til en pris på 5000 Kr.? eller...
Er det muligt at opgradere den? __________________ Life is to short for boring hifi
Tiësto
|
| Til top |
|
| |
whatz Branchemedlem

Hififreaks
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 352
|
| Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til 5000kr skal der ikk' stå nogen tvivl her, jeg har selv haft både den og A2'eren.. glimrende maskiner.
Bare fordi den ikk' har alle de nye formater så er det sgu ikkk' ens betydende med den er dårlig, for det er den langtfra.
|
| Til top |
|
| |
Tiësto Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre med en smule erfaring til denne forstærker?
Hører gerne ris og ros __________________ Life is to short for boring hifi
Tiësto
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lån den da med hjem hvis det er muligt. det er jo primært lydkvaliteten der kommer i første række, Så medmindre du absolut vil køre 6.1/7.1 tror jeg helt sikkert den er bedre ren lydmæssigt end en reciever til 5k idag.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig, lån den med hjem og drag dine egne erfaringer - DSP-A1 ER god, uanset om den så er 4-5 år gammel. Den primære forskel er en masse formater som man i 95% af tilfældene aldrig kommer til at bruge!
Selv for den tid, benyttes der topspecificerede BurrBrown-konvertere i DSP-A1 - typer som også bruges den dag i dag. Det går stærkt, men slet ikke SÅ stærkt, og desuden er Yamaha´s surroundchips noget af det bedste der kan opstøves. Til den pris er der slet ingen grund til at være i tvivl, så ud og lån den hjem! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Tiësto Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det besluttet, jeg kører ud og henter den forstærker i dag.. Har altid gerne ville have noget high-end til at stå hjemme, og det må man vil sige den er selvom den så er 5-6 år gammel...
Til Ronin: Hvis man nu valgte at sælge den om et års tid, hvordan er priserne så for sådan et produkt og kan den sælges hurtigt? Der vil til den tid være et års garanti derpå.... __________________ Life is to short for boring hifi
Tiësto
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke skal give mere end 5k nu, kan du sikkert få ca det samme om et års tid.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Evolator Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror det bliver svært at få 5K for den DSP-A1 om et år. Selv om det kan være nok så billigt. Og nok så god en surround amp. Om der så er et 1 års garenti på. Og alt i tilbehør.
Man får ikke en skid for brugt i dag.! Med den udvikling der er i dag, på sådan produkter med nye modeler konstant. Så kan det blive ret svært, at komme af med noget overhovedet.
Da jeg havde en DSP-AX1 gold. Kunne jeg ikke engang få 7K for den.Vejl. Pris var jo 28K. Som også var det nyre model. Den var kun ca. 3 år gammel. At jeg kom af med den, var kun grundet jeg byttede med noget andet. __________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
| Til top |
|
| |
Tiësto Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu står surround forstærkeren hjemme hos mig Hentede den i dag og den er bare super flot...
Nu skal jeg bare have fat i en center og en subwoofer, så spiller det...
__________________ Life is to short for boring hifi
Tiësto
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med Yami'en og god fornøjelse.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er super fed sådan en DSP A1 ...tillykke med den. Og som Ronin skriver så er den ikke forældet ..... mange af de nye formater finder kun anvendelse i et ret begrænset omfang idet der næsten ikke udgives film heri. Så du har reddet dig en super forstærker til billige penge, heldige asen __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Tiësto Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker mange gange for de venlige ord. Det er fedt at få nyt udstyr engang i mellem..
Når jeg fået købt subben og centeren i denne måned skal jeg nok tage et par billeder af hele setup´et. Det bliver kanonflot...
Tak for gode råd... __________________ Life is to short for boring hifi
Tiësto
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, billeder lyder som en god ide!
Tillykke med købet - tror næppe at du bliver ked af den lige med det samme.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Evolator Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja også tillykke herfra. Den er fin, og stadig god.
__________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
| Til top |
|
| |