| Forfatter |
|
CarstenF Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg er pga min stues indretning (siger konen) nødt til at have standerhøjttalere. Jeg har tænkt mig at anskaffe et anlæg, enten cambridge, nad eller Harman/Karnon, og skal dertil bruge en rimlig basstærk standerhøjttaler. Har lyttet på B&W 602 S3, som er en ret stort højttaler, men syns den er meget diskant og mangler noget fylde.
Har I et bud på en sådan højttaler i praisklassen max 2-3000 kr. pr. stk.
__________________ Hilsen Carsten :-)
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa. Jeg har lige erhvervet mig et par JBL Ti-1000, og de spiller alt rigeligt bas. Mener at de har en 7" bas. De koster omkring 3000 sættet brugt, og det er en meget dynamisk "lille" højtaler... Kan anbefales hvis du kan finde den til en god pris.
|
| Til top |
|
| |
S.R.S Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarstenF, jeg tror næsten du skal have fat i en CV hvis du synes 602S3 ikke spiller nok bas (læs: Jeg synes den spiller voldsomt meget - med den rette forstærker dog, eksempelvis H/K eller NAD).
__________________ - Den lille HiFi Gnom
|
| Til top |
|
| |
cst1967 Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Reol højtalere giver som regel ingen dyb bas dertil skal du bruge en subwoofer.
Jeg vil anbefale at købe et par DALI CONCEPT 2 (ca. 1000 kr./stk.) og så supplere med en Subwoofer. __________________ Christian
Mit DIY-Højtaler
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lyttet på B&W 602 S3, som er en ret stort højttaler, men syns den er meget diskant og mangler noget fylde.
Du skal lige give B&Werne en chance. Hvis det sæt du har lyttet til, ikke var spillet til, så lyder de som du beskriver. Eller er det en velafbalanceret stander-højttaler.
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej prøv at lytte på disse Klipsch
http://www.klipsch.com/product/product.aspx?cid=659
de koster 3500stk de er utrolig nemme at drive spiller kanon hvis du er til dynamisk og "live" lyd... de er meget detaljerede og åbne.. uden at blive pågående i diskanten og der er smæk på bunden
Hvis du vil have lidt mere behagelig og varm lyd (tilbagelænet) prøv Chario syntar serien ( de er basstærke synes jeg ) og de er bestemt også til at komme til for penge
http://www.chario.it/main.htm
prøv at kigge lidt uden for Hifiklubbens næse også tak
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan finde en System Audio SA2K brugt, til en pris du kan betale, så køb dem. Du finder ikke højttalere som spiller bedre, til under 30.000,- Og de kan findes brugt, ned til 8000,- sæt, tror jeg nok..
Selvfølgelig lidt over dit budget, med det spiller MEGET bedre end alt andet som er nævnt her. Og de har rent faktisk bas.. Jeg manglede ikke bas i min stue (ca. 17 M2)
De spiller bare musik.. Lyder f.eks bedre end Audio Vector M3 Sig Superstand (24.000,-) som jo har 2 stk 6,5" basser.. SA2K har mere og bedre bas end de har..
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
Århus Branchemedlem

Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad må de koste ?
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Hvis du kan finde en System Audio SA2K brugt, til en pris du kan betale, så køb dem. Du finder ikke højttalere som spiller bedre, til under 30.000,- Og de kan findes brugt, ned til 8000,- sæt, tror jeg nok..
|
|
|
sikke noget fordrukken sludder......... det er sku da heldigvis fuldstændig smagsafhængig og genre afhængig
hvis du sætter et livenummer eller rock på får de små SA total smæk af f.eks Klisch'en
|
| Til top |
|
| |
Skov Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 139
|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil nu os sige du ska prøve 602s3 en gang til der er masser af bas i dem og diskanten er ik så skarp med den rette forstærker har selv et sæt
|
| Til top |
|
| |
CarstenF Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til alle 9 - helt overraskende mange svar:-)
Jamen jeg er mere end villig til at give 602érne en chance til, lyttede til dem i HFK med NAD 320bee.
Har også overvejet at sætte en sub til, der måske bare kunne bruges til numre, der kræver mere bas. Men concept2-budet er osse fornuftigt, sammen med en sub.
Hvad med et Cambridge Azur 640-sæt, er det bedre end nad 320bee, prisen er ca den samme (lidt højere)
Carsten
__________________ Hilsen Carsten :-)
|
| Til top |
|
| |
peter-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2004
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes helt klart du skal købe NAD C352 til 4000,-, det er virkelig de 1000.- ekstra værd, også selvom det er 602 du skal have.... tror næppe du finder en højttaler der spiller så godt som 602'eren til 4000,-....
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Jakobsen
Du skriver:
Neeper skrev:
|
| | |
sikke noget fordrukken sludder......... det er sku da heldigvis fuldstændig smagsafhængig og genre afhængig
hvis du sætter et livenummer eller rock på får de små SA total smæk af f.eks Klisch'en
Ja.. Og Cerwin Vega DC12 spiller bedre end Dali Euphonia MS5.. For der er mere "smæk" på Cerwin Vega.. 
Du aner ikke hvad du taler om..
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper & Jakobsen:
Diskutér venligst færdig privat, hvis I ikke har noget konstruktivt. Eller prøv at hjælpe manden med hans problem.
Mvh. JBL
|
| Til top |
|
| |