| Forfatter |
|
Dyllen Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad syntes i om lyden af BeoLab Penta Mk. 3? Jeg er blevet tilbudt et sæt for rimelige penge. Egentligt havde jeg bestemt mig for BeoLab 8000, men de her er også ret fede og da der ikke kommer sub på, så vil det vel være bedst med Penta'erne, da der er mere bas i. Eller hvad??
Mvh. Dyllen
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm.... Du skal ikke købe B&O for lydens skyld. Jeg har selv haft en del B&O, bl.a. Beolab Penta. Bare min mening.
Hilsen Christian.
|
| Til top |
|
| |
Malmgren Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg bryder mig heller ikke så meget om lyden i B&O... har dog ikke hørt penta mk 3... er den aktiv? __________________
|
| Til top |
|
| |
Dyllen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de er aktive, med 4 bas enheder, 4 mellemtoner og 1 diskant.
Jeg ved godt at man kan få mange andre højttalere der lyder bedre, og endda til billigere penge, men jeg er "desværre" en af dem der godt vil betale ekstra for B&O. Så jeg skal bare have mig bestemt om det skal være BeoLab Penta mk. 3 eller BeoLab 8000. Jeg hælder mest til Penta'erne lydmæssigt og 8000'erne design-mæssigt, jeg kan ikke rigtig bestemme mig! .
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kender ikke pentaerne, men beolab 8000 er ikke 13k værd rent lydmæssigt. de lyder simplethen for lukket især ved guitarspil. men det er da en flot højttaler, og den er glimrende til lidt queen på moderat lytteniveau.
men hvis du gerne vil betale det ekstra, så ville jeg nok kigge på en af de større modeller, eks. beolab 1 __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville klart vælge Penta'en.....en af de bedre ht'er de har lavet  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Jan Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok også vælge Penta, de har dog nogle ulemper.
De er ikke aktive.. En aktiv højtaler er en hvor der er brugt aktiv deling med flere forstærkere, typisk en for hvert område "diskant, mellemtone, bas" Penta har en forstærker i bunden og et alm passiv delefilter, det kan også være udemærket, men forstærkeren er dog lidt for lille rent strømmæssigt, så der er ikke rigtig styr over bassen. Det er lidt synd for selve højtaleren er faktisk rimelig god. Jeg har høt modellen uden forstærker, men med en Mark Levinson tilsluttet, og så kører det.
8000erne har dog efter min mening flere ulemper, der er ikke meget bas i hvertfald og der er brugt lidt for billige enhedder, der er gået for meget på kompromi med litter indhold, de svarer til en lille reolhøjtaler.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville også gå efter et par Penta'er.... en af de sidste højtalere fra B&O, der vitterligt spiller nogenlunde...
Og som du selv siger, så er du mest til lyden fra Penta... hvad er du så i tvivl om???
|
| Til top |
|
| |
Dyllen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke i tvivl mere. Det er Penta'erne som kommer med hjem.
Tak for indlæggene.
Mvh. Dyllen
|
| Til top |
|
| |